Черговий  транспортний колапс  у Полтаві

Черговий транспортний колапс у Полтаві

Минулої п’ятниці, 10 травня, відбулося засідання постійної комісії з питань містобудування, архітектури, розвитку міського господарства, транспорту, розвитку підприємницької діяльності, розвитку міста, інвестицій, туризму Полтавської міськради. На вимогу приватних перевізників на ньому, зокрема, було розглянуто питання про негайне підвищення вартості проїзду в маршрутках як мінімум до 6 гривень.
Варто зазначити, що історія з підвищенням тарифів тягнеться вже не перший місяць – з минулої осені Полтава вже пережила кілька страйків перевізників. І ось зранку в суботу, 11 травня, місто знову поринуло у транспортний колапс. Тролейбуси, які вийшли на маршрути, ситуацію не рятували. До того ж у кількох з них через велику кількість пасажирів були пошкоджені двері. Оскільки минула субота була робочою, тисячі полтавців вчасно не дісталися до своїх робочих місць. Велика кількість містян була вимушена добиратися до місця призначення «на своїх двох». Адже на вищезгаданому засіданні депутати і перевізники згоди не дійшли.
Хоча розглядалося три варіанти виходу з ситуації, що склалася на ринку внутрішньоміських перевезень. З одним із них – заново пройти процедуру регуляторного акту, в цьому випадку зміна тарифів мала відбутися у червні-липні – категорично не погодилися перевізники. Вони вважають, що збитки, які накопичаться до середини літа, просто зруйнують бізнес.
Варіант щодо негайного збільшення вартості проїзду без прийняття регуляторного акту заперечила міська влада, бо це є порушенням закону. А при голосуванні за пропозицію підвищити вартість проїзду на основі колишнього регуляторного акту (5 гривень – в автобусах, 3 гривні – в тролейбусах) у депутатів для прийняття рішення не вистачило голосів. До речі, з десяти членів комісії на засіданні були присутні лише шестеро.
Перевізники категорично заявили, що, починаючи з наступного дня, тобто 11 травня, обслуговувати місто не будуть (за певною інформацією, вартість у 5 гривень їх теж не влаштовує). І, як бачимо, «обіцянку» виконали. В свою чергу секретар міськради Олександр Шамота на своїй сторінці у «Фейсбуці» назвав ситуацію, що склалася, «заколотом перевізників, зрежисованим певними політсилами». Він зазначив, що у перевізників разом із «союзниками у міськраді» існував певний план: «протягуємо через комісію і на суботу вимагаємо скликання виконкому, де і змушуємо підвищити тариф, і в понеділок їдемо вже по 6 гривень!»
11 травня, вже коли перевізники страйкували, комісія (у складі 9 осіб) продовжила свою роботу. Пропозиція внести у порядок денний проект рішення про підвищення тарифів у громадському транспорті (тролейбусі й маршрутках) підтримана не була. Варто зазначити, що тепер на засідання комісії не з’явилися… вже перевізники.
Як повідомило ОКІА «Новини Полтавщини», за словами заступника міського голови Полтави з питань діяльності виконавчих органів (питання ЖКГ) Олексія Чепурка, 85% перевізників написали заяви про відмову від маршрутів у місті. Про це Олексій Чепурко сказав одразу після розгляду порядку денного засідання постійної комісії з питань містобудування, архітектури, розвитку міського господарства, транспорту, розвитку підприємницької діяльності, розвитку міста, інвестицій, туризму Полтавської міської ради.
Протистояння триває. Тож, як не сумно це констатувати, далі буде!

Андрій ФІАЛКОВСЬКИЙ
“Зоря Полтавщини”

Поділися:

Добавить комментарий