Чи дружнє місто до велосипедистів?

Чи дружнє місто до велосипедистів?

Тарифи на проїзд постійно зростають, тому кожен полтавець шукає найдоступніші способи пересування містом. Для багатьох виходом став велосипед, але, як виявилося, велінфраструктура Полтави незручна для власників роверів. Щоб якось змінити цю ситуацію, серед них було проведене соціологічне опитування щодо основних векторів розвитку Полтави у цьому напрямку та потреби у нових велостоянках. Результати опитування презентували громадськості у міській раді.

В опитуванні взяли участь 600 респондентів. Вони головним чином стосувалися розташування велопарковок та вело-СТО. Як виявилося, більшість полтавців використовують велосипед для заняття спортом. Таких понад 50 відсотків. Здійснюють щоденні поїздки лише 25,9 процента опитаних. Приблизно така ж кількість людей користується ровером у вихідні та святкові дні. Респонденти розцінюють велосипед як альтернативу громадському транспорту та автомобілю більш екологічним, але менш комфортним та безпечним.
Підсумувавши побажання опитаних, члени робочої групи вирішили зупинитися на обладнанні 12 нових велопарковок. Їх мають змонтувати найближчим часом. Один із членів робочої групи Володимир Корсунський говорить, що вибрали кілька локацій: більша частина стоянок буде розташована у центрі міста вздовж вулиці Соборності. Також велопарковки будуть встановлені на обох залізничних вокзалах та центральному автовокзалі. Парковку, яка наразі існує біля дитячої музичної школи №3, осучаснять. Ще одна парковка буде у парку Котляревського. З повним їх переліком можна ознайомитися у відкритому доступі.
«Стоянки, звісно, потрібні, але наразі більше належить розвивати велосмуги і станції техобслуговування, бо якщо я зранку, приміром, хочу потрапити в центральну частину міста, то доводиться «петляти» провулками і вуличками. Головні транспортні артерії Полтави дуже перевантажені автомобілями», – говорить голова ГО «ВелоПолтава» Юрій Репало.
Член групи з розвитку велоінфраструктури Роман Широких вважає, що програма не має обмежуватися лише будівництвом нових велопарковок. Розвиток має бути комплексним, щоб враховувалися й інші її елементи. По вулиці Соборності встановлять велостійки та велосвітлофори, бо учасникам дорожнього руху на роверах не завжди зручно чекати, поки увімкнеться зелений сигнал для авто. Окрім цього, будуть встановлені 3 станції техобслуговування з повним набором необхідних інструментів по вул. Небесної Сотні, 11–13 (фонтан у парку Незалежності); вул. Героїв Сталінграда, 1-в (скейт-парк), бульвар Є.Коновальця, 4/2 (ТЦ «Паровоз») та 6 велостійок.
Роботи з осучаснення велоінфраструктури оцінили у три тисячі євро. Але кошти надійдуть не з бюджету міської ради, а від німецько-швейцарського проєкту «GIZ», розповіла директорка комунальної організації «Інститут розвитку міста» Полтавської міської ради Тетяна Татаріна.
***
Понад 25 років їздить велосипедом замість громадського транспорту Валерій Нурумов. Лише коли сніговий покрив не дозволяє користуватися ним, сідає у маршрутки. На думку власника двоколісного транспорту, інші міста краще пристосовані для велосипедистів. У Полтаві зміни на краще почалися буквально кілька років тому. Приємно, що власники великих магазинів, інших закладів за свої кошти встановлюють велопарковки, щоб збільшити кількість відвідувачів. Але йому хотілося б бачити більше стоянок біля комунальних закладів.
До слова, до 2024 року в Полтаві діє Програма розвитку велосипедної інфраструктури. З нею можна ознайомитися на сайті міської ради.

Юлія ХОМЕНКО
“Зоря Полтавщини”

Добавить комментарий