Чудеса у глині

Чудеса у глині

Три творчі душі, три полтавки Інна Гуржій, Неллі Іванілова та Катерина Власова – кинули виклик самі собі: на 30 днів «втекли» від реальності й фанатично поринули у світ керамотворення… Вони стали учасницями мистецького проєкту Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному «КЕРАМОрезиденція-2021», який успішно реалізується уже впродовж дев’яти років.
Започатковано цей проєкт для підтримки художників-керамістів України шляхом створення їм умов для виготовлення авторських творів, влаштування персональної виставки та формування колекцій мистців у збірці музею-заповідника.

Цілий місяць! Ніби так багато часу! Стільки всього можна встигнути!.. Проте для мистця важлива кожна секунда, яку він може повністю присвятити творчості. За тридцять днів тріо керамісток здійснило неймовірне – створило майже сотню чудових робіт! Лишень уявіть цю натхненну й трудомістку, філігранну роботу!
«Для художниць це був фізично напружений місяць, – зауважила перша заступниця генерального директора Національного музею гончарства Тетяна Литвиненко, – адже вони не просто сиділи й ліпили, а й самі випалювали в горні (переважно це відбувалося вночі), глазурували, розписували. Тобто провели масштабну роботу, як-то кажуть, від «А» до «Я»».
Результат своєї творчої праці кераморезидентки презентували в Полтавському художньому музеї (Галереї мистецтв) імені Миколи Ярошенка на виставці з назвою «VIEWPOINT (Точка Бачення)».
«Ми створили серію робіт, поєднаних однією темою: природа в глині, глина в природі. VIEWPOINT – це точка бачення навколишнього світу художником. За основу робіт взяли природні форми та явища. Вони опрацьовані й стилізовані кожною учасницею по-своєму. Я, наприклад, створила композиції асоціативного характеру, але водночас використала орнаментальні мотиви, – розповіла Інна Гуржій. – Кераморезидетка Неллі Іванілова дотримувалася чітких форм та монохромного вирішення, що надало лаконічності й вишуканості її творам. Катерина Власова створила форми, що нагадують фактури коконів, листя та інші природні форми. Художниця використала образи людей, коли передавала явища природних стихій. Це дало уявлення про тісний зв’язок людського буття з навколишнім світом.
Точка бачення в кожного різна. Те, що не можна осягнути дотиком, можна збагнути уявою. Варто лише спробувати. Доторкніться і відчуєте…».
Привітати художниць-керамісток із вернісажем прийшли їхні рідні, друзі, знайомі, вчителі й звичайні відвідувачі, які вміють радіти красі.
Отож, цьогорічний сезон КЕРАМОрезиденції завершено з відмінним результатом – мисткині щасливі, а музей-заповідник поповнив свою колекцію фантастичними творами.

Світлана ПРУГЛО
Співробітниця Інформаційної служби Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному

Поділися:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Добавить комментарий