На запрошення керівництва Укрзалізниці голова правління ПАТ «КВБЗ» Анатолій Шабала, спеціалісти проектно-конструкторського управління, служби якості взяли участь у заходах з нагоди урочистого відкриття новозбудованого Бескидського тунелю.
Із залізничного вокзалу Львова відправився спеціальний поїзд, у якому розташувалися журналісти, гості, працівники залізниці. Й цим поїздом став регіональний експрес – тривагонний дизель-поїзд ДПКр-2 виробництва Крюківського вагонобудівного заводу. З жовтня 2015-го – два з половиною роки – успішно і невтомно трудиться він на Львівській залізниці.
Маршрут пролягав до перегону Бескид – Скотарське регіональної філії «Львівська залізниця». Цей маршрут знайомий крюківському дизель-поїзду. Саме тут він проходив непрості випробування у складних умовах гірської місцевості у 2014 році. Через мости та віадуки, тунелі та підйоми пролягає залізниця до головного перевалу й стратегічного Бескидського тунелю. Учасники тих випробувань і власне дизель-поїзд проїжджали тоді старим одноколійним тунелем, спостерігали за будівництвом нового, що тривало поряд.
І ось новий двоколійний тунель готовий. Його довжина – 1764,5 метра! Це нерядова подія в житті не тільки Укрзалізниці, а й усієї країни. На урочисте відкриття завітали Президент України Петро Порошенко, члени уряду, керівники Львівської облдержадміністрації, керівники та працівники залізниці.
Петро Порошенко зазначив у своєму виступі, що новий тунель – це не лише крупний інфраструктурний проект, а й символ оновлення країни.
На урочистостях було оприлюднено цікаві цифри і факти. Вперше Бескидський тунель був збудований у 1886 році й за роки, що минули, вичерпав свій експлуатаційний ресурс. Він міг пропускати максимум 47 поїздів на добу зі швидкістю 15–40 км/год. І це була єдина колія на всій довжині V Критського Міжнародного транспортного коридору, що проходить територією Італії, Словенії, Угорщини, Словаччини, України (Триєст–Любляна–Будапешт–Братислава–Ужгород–Львів).
Новий тунель розрахований на пропуск 100 пар поїздів на добу зі швидкістю до 70 км/год. Роботу виконали українські фахівці з компанії «Інтербудтунель». А прокладання додаткових пар колій, з’єднання їх із основною колією, влаштування необхідних комунікацій зробили залізничники.
Ганна КУДІЯРОВА
Валентина ГЕРАСИМЕНКО
Юрій ЯЗОВЦЕВ (фото)
Журналісти