Екологічність, інклюзивність, ефективність…

Екологічність, інклюзивність, ефективність…

Виготовлення 100 пасажирських вагонів на КВБЗ на контролі у міністра інфраструктури України Олександра Кубракова

Нещодавно на Крюківському вагонобудівному заводі приймали гостей. До Кременчука з робочою поїздкою прибув міністр інфраструктури України Олександр Кубраков. У складі делегації також були голова Полтавської облдержадміністрації Олег Синєгубов, в.о. голови правління АТ «Укрзалізниця» Олександр Камишін, в.о. члена правління компанії Олександр Перцовський, заступник міністра фінансів України Олександр Кава, міський голова Кременчука Віталій Малецький. Їх зустріли голова наглядової ради ПАТ «КВБЗ» Володимир Приходько, голова правління Максим Крамаренко, інші керівники підприємства.

Недарма в народі кажуть: краще один раз побачити, ніж сто разів почути. Тож відразу всі направилися до підрозділів підприємства. І переконалися в тому, що на КВБЗ повним ходом триває виконання важливого державного замовлення. Уже 25 кузовів пасажирських вагонів перебувають на різних стадіях технологічного процесу, 18 кузовів пройшли етап зварювальних робіт, 8 з них – пофарбовані. На стадії складання вже тридцятий візок. Планується, що перші два вагони зі 100, а також дизель-поїзд ДПКр-3 будуть представлені на виставці у Києві на святкуванні 30-ї річниці Незалежності України.
Та про все по порядку. Спершу відвідали проєктно-конструкторське управління, де народжуються ідеї, набувають інтелектуального втілення в кресленнях і розрахунках. Начальник управління Олег Шкабров пояснив, як крок за кроком створюються нові вагони та поїзди за допомогою сучасних інженерних програм, а також акцентував увагу гостей на тому, що розробки крюківських вагонобудівників мають низку переваг. Це екологічність, інклюзивність, пасажиромісткість, інші важливі аспекти.
Максим Крамаренко додав, що ще в 2004 році на КВБЗ створено вагони на візках з пневмопідвішуванням, з гладкою обшивкою, можливістю регулювання температури в кожному купе, з більш широкими спальними полицями та іншими новаціями. Ще 17 років тому вітчизняні вагонобудівники могли поставляти вагони, сучасніші за ті, що Укрзалізниця замовила зараз.
Делегація оглянула заготівельне виробництво у складально-зварювальному корпусі, де за допомогою верстатів із числовим програмним керуванням інженерні ідеї матеріалізуються в елементи майбутніх вагонів та поїздів. Складання ходових частин транспорту соціального призначення у півскатно-візковому цеху, лінія виготовлення кузовів пасажирських вагонів і дизель-поїздів ДПКр-3 у корпусі пасажирського вагонобудування завжди викликають захоплення рівнем інженерної думки та вмінням робітників. Не став винятком і цей візит.
Міністр інфраструктури та керівники, котрі його супроводжували, оглянули випробувальну базу КВБЗ: випробувальний центр та полігон, на якому вагонобудівники тестують нову техніку.
А потім незабутні хвилини у кабіні машиніста дизель-поїзда. Максим Крамаренко нагадав: КВБЗ виготовив дизель-поїзди на замовлення УЗ та згідно з дорученням Президента України Володимира Зеленського від 6 березня 2020 року. «Віримо, що цей візит стане поштовхом для їх успішної реалізації. Відтак пасажири отримають достойне транспортне обслуговування, а Укрзалізниця виконає доручення Глави Держави», – сказав він міністру та в.о. голови правління УЗ.
Міністр не поспішав, він хотів побачити якомога більше. Тож побували й у корпусі вантажного вагонобудування, потужності якого через брак замовлень практично простоюють. Хоча КВБЗ може виготовляти і виготовляв у кращі часи 12 тисяч вантажних вагонів на рік.
Біля новеньких дизель-поїздів ДПКр-3, які виготовлені на замовлення Укрзалізниці, пройшли всі випробування і чекають відправки, відбувся брифінг. На ньому журналісти мали змогу отримати відповіді на свої запитання.
Міністр інфраструктури України Олександр Кубраков зокрема зазначив: «Крюківський вагонобудівний завод давно не отримував державних замовлень на пасажирські вагони. Нарешті маємо контракт на 100 спальних вагонів за бюджетні кошти й авансовий платіж. Ми побачили, як відбувається складання першої партії вагонів. Тож сподіваємося, що умови договору між КВБЗ і Укрзалізницею будуть дотримані.
Ми готові рухатися вперед, оновлювати рухомий склад активніше. І для цього маємо всі необхідні передумови: є підтримка з боку держави, є проєкт «Велике будівництво», який буде запроваджений і в залізничній галузі. Ми прагнемо пришвидшити темп його реалізації і сподіваємося, що Крюківський вагонобудівний завод зможе його підтримати. Але світ не стоїть на місці, тож хочемо бачити нові моделі спальних вагонів, зокрема капсульних, денних потягів тощо».
В. о. голови правління АТ «Укрзалізниця» Олександр Камишін теж поділився враженнями: «Двадцять літ тому, 2001 року, Крюківський вагонобудівний завод виготовив перший пасажирський вагон – до 10-річчя Незалежності України. Зараз відзначаємо 30-річчя. До цієї дати КВБЗ готовий поставити перші два вагони із замовленої сотні і презентувати їх на святковій виставці у Києві. Це дуже символічно. Віримо, що замовлення на постачання вагонів буде виконано вчасно.
Голова правління КВБЗ Максим Крамаренко прокоментував: «Виготовлення 100 пасажирських вагонів на КВБЗ розпочали одразу після отримання авансового платежу кілька тижнів тому. Згідно з умовами контракту через шість місяців маємо поставити Укрзалізниці 10 вагонів. Решту – протягом року з дня першого платежу. Щоб встигнути у встановлені строки, організували роботу за подовженим графіком. Працюємо з постачальниками комплектуючих, щоб вони теж пришвидшилися.
Усі вагони оснащуватимуться системами кондиціонування, в кожному купе передбачено розетки для гаджетів та інші елементи для зручності пасажирів, 37 вагонів будуть обладнані для перевезення пасажирів з особливими потребами.
Ми готові реалізовувати вимоги й побажання замовників, готові до нових викликів і постачання найновішої і найсучаснішої техніки. Тож сподіваємося на велике будівництво в транспортній галузі».
***
Підсумок того важливого дня Олександр Кубраков підбив на своїй сторінці у Фейсбуці: » Історія нової української залізниці може початися у Крюкові. Крюківський вагонобудівний завод – один із гігантів галузі, який було успішно приватизовано та збережено всупереч усім викликам. Таке виробництво здатне жити і розвиватися тільки за умов сталого попиту і хоча б середньострокового планування. Ми взяли на себе зобов’язання запустити щонайменше 3-річне планування державного замовлення для оновлення парку вагонів та локомотивів».

Прес-служба ПАТ “КВБЗ”.

Поділися:

Добавить комментарий