Електротранспортне майбутнє: від двоколісного байка до триколісного ваговика

Електротранспортне майбутнє: від двоколісного байка до триколісного ваговика

Останні кілька років в Україні ціни на пальне для автотранспорту стрімко підвищуються. Це мотивувало наших громадян пересідати з автомобілів на альтернативні й, відповідно, екологічні види транспорту, зокрема велосипеди. Єдиним мінусом стало те, що на звичайному велосипеді подолати велику дистанцію чи дістатися з околиць до центру міста не так і легко. Довгий час крутити педалі під силу не кожному. Тому звичайним байкам все більшу конкуренцію складають електровелосипеди, реалізацією яких на теренах Полтавщини вже понад 10 років займається НПО “Промелектроніка”. З недавнього часу на базі НПО “Промелектроніка” працює і невелике виробниче підприємство зі збору електробайків, зокрема вантажних триколісних моделей, які стануть надійними помічниками малим підприємцям у містечках та селах області, комунальникам, соціальним працівникам чи листоношам. Про те, чому електровелосипеди все більше завойовують вітчизняний ринок, ми спілкувалися з власником торгової мережі Михайлом ПОЛЯКОВИМ.

– На вашу думку, які головні переваги електротранспорту?
– З точки зору зручності варто зазначити, що електровелосипеди дуже легкі в обслуговуванні. Для них не потрібні якісь особливі пристосування, а заряджають їх від звичайної електромережі 220 Вт. На одному заряді можна проїхати до 40 кілометрів. Чинники, що безпосередньо впливають на запас ходу, такі: стиль їзди, тип двигуна, попутний чи зустрічний вітер, стан дороги, вага велосипеда та велосипедиста, рельєф. Такі велосипеди вкрай рідко виходять з ладу. Звісно, з часом доведеться змінити акумуляторну батарею на нову. Ми пропонуємо свої електровелосипеди з двома типами батарей: літій-іонними та свинцево-кислотними за AGM технологією. Другі коштують дещо дешевше, але таку батарею потрібно буде замінити через 2–3 роки, вони витримують до 700 циклів заряд-розрядів. Літій-іонні батареї, особливо ті, які пропонуємо ми, а це LiFePO4, мають ресурс до 2000 циклів заряд-розряд та термін життя до 10–15 років. Ми ремонтуємо та перевіряємо літій-іонні акумулятори на власному обладнанні.
З кожним днем інфраструктура з обслуговування електротранспорту розростається, а всі комплектуючі можна замовити в Інтернеті й отримати в дуже короткий термін. Частину деталей до наших електробайків замовляємо у Китаї, самі велосипеди купуємо на харківському велосипедному заводі. Двоколісні велосипеди збираємо як на виставку, так і під замовлення, ремонтуємо таку техніку та перетворюємо звичайних двоколісних “коней” на електричних.
– Такі велосипеди потребують реєстрації?
– Немає потреби в реєстрації нашого електротранспортного засобу та отриманні прав на нього.
– Скільки часу потрібно для зарядки електробайка?
– Заряджати велосипед потрібно від 2 до 8 годин. А якщо користуватися одночасно педалями і двигуном, то вдасться економити заряд та без відчуття втоми подолати досить велику відстань. Все залежить від акумулятора та типу двигуна. Загалом згідно зі статистикою більшість людей у всьому світі за день проїжджають не більше 5 кілометрів, а переважну частину часу перебувають у транспортних заторах. Електровелосипеди призначені саме для поїздок на недалекі відстані й дозволяють діставатися до місця призначення швидше і дешевше, ніж це було б на автомобілі.
– Якщо раніше велосипед вважався транспортом для бідних, то зараз чимало містян оцінили його переваги. Принаймні у фінансовому сенсі. Чи користується такий транспорт популярністю у жителів сільської місцевості?
– Жителі сіл купують як звичайні двоколісні електровелосипеди, так і триколісні велосипеди з великими багажниками, щоб перевозити вантажі. Нещодавно один фермер живо цікавився характеристиками триколісного електровелосипеда для своєї дружини. Вона займається доставкою молока. У глибинці магазини нерідко знаходяться далеко від осель селян. На такому велосипеді легко їздити за покупками. Ми пропонуємо велосипеди з двома типами вантажних багажників: переднім та заднім, а також окремі причепи, які підходять для всіх моделей велосипедів. Передні вантажні багажники більш зручні для рівних доріг, у них дещо обмежений кут повороту. Проте вони незамінні у торгівлі, бо товар знаходиться перед очима.
Якщо потрібно рухатися нерівною місцевістю, то ідеальними будуть велосипеди із заднім багажником та масивними колесами. Їм не страшне ніяке роздоріжжя. Завдяки посиленій рамі перевозити на них можна багажі вагою до 130 кілограмів.
Взагалі триколісні велосипеди – це багатофункціональний транспорт. Для прикладу, це підмога поштарям, які змушені, окрім кореспонденції, доставляти посилки та товари першої необхідності до осель жителів. Вага споживчих товарів часто переважає вагу самих газет та листів. З таким альтернативним транспортом вони виконуватимуть свою роботу набагато швидше. В Англії листоноші вже не перший рік користуються електровелосипедами. Також у країнах Європи частина виїзної торгівлі здійснюється з платформ триколісних велобайків. І таке рішення відразу дало кілька суттєвих переваг. Головними з них є зменшення шумового навантаження на кожного жителя громади, покращення екології та доступ для торгівлі у ті місця, які раніше вважалися важкодоступними. Це відмінний варіант для садівників, городників чи риболовів.
Наразі місцеві новооб’єднані громади потроху розбудовуються, а з ними – й житлово-комунальні служби та служби благоустрою. Їхнім працівникам потрібна буде нова техніка, на якій можна буде, до прикладу, доставити невелику кількість будівельного матеріалу до місця ремонтних робіт. Чи, приміром, швидко вивезти частину побутового сміття з парку або скверу, привезти до оселі одинокого жителя дрова для опалення будинку. Спектр сфери послуг, де триколісні велобайки стануть у пригоді, можна безкінечно розширювати. Сподіваюся, що туристична галузь на Полтавщині продовжить відроджуватися, а такий транспорт точно знадобиться і співробітникам цієї сфери, і туристам. На ньому легко можна буде перевозити великогабаритні вантажі чи іншу поклажу туристичними маршрутами, по території заміського комплексу чи використовувати в міні-готелях або хостелах.
– Триколісні велосипеди мають вищу стійкість, порівняно зі звичайними байками. Наскільки практичні вони для людей, котрим через поважний вік чи інші обставини важко пересуватися самостійно?
– Так, впасти з триколісного велосипеда неможливо, тому він стане зручним для людей, у яких є проблеми з рухом. Навіть більше, його можна розглядати як варіант своєрідного альтернативного соціального таксі. Ми пропонуємо один варіант триколісного електровелосипеда з водонепроникним тентом та широким сидінням, на якому зможуть вміститися навіть двоє людей, якщо, приміром, потрібно буде людину літнього віку доставити до амбулаторії. Модель ідеально підходить для людей з порушенням опорно-рухового апарату. Тут можна самому регулювати швидкість та рухатися дуже повільно, що також дозволить стареньким вести активніший спосіб життя. Переміщення на такому транспорті може стати частиною реабілітації після травм, а сідати на спеціально пристосований байк дуже зручно.
Взагалі не зайве буде тримати триколісний електробайк при амбулаторіях чи центрах первинної медико-санітарної допомоги. Фельдшерам, яким доводиться обслуговувати кілька населених пунктів, у літню пору буде легше дістатися до пацієнтів. А витрати на обслуговування такого транспорту для медичного закладу будуть значно меншими, порівняно зі звичайними автомобілями. Доставляти ліки хворим на таких велосипедах зручно та економічно. На такому транспорті можна розвивати швидкість до 25 кілометрів за годину.
Електротранспортне майбутнє: від двоколісного байка до триколісного ваговика
– Якщо порівнювати з купівлею навіть не автомобіля економкласу, а мотоцикла, то електровелосипеди можна вважати бюджетним видом транспорту. Ціна на них стартує від 14 тисяч гривень – на двоколісні електровелосипеди та від 19000 – на триколісні моделі з потужними мотор-колесами.
Прості та невибагливі в обслуговуванні, електровелосипеди представлені широкою лінійкою моделей у Полтаві, тому кожен може обрати собі до вподоби надійного “залізного” друга. Придбати їх можна за адресою: м. Полтава, вул. Європейська, 66, магазин “Світ Електроніки”.
Тел./факс: 0532-610-008,
(098)317-77-92,
0532-653-402,
095-910-92-47.

Бесіду вела Юлія ХОМЕНКО,
“Зоря Полтавщини”.

Поділися:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Добавить комментарий