Олександр ШАМОТА: “Розвиток туризму – наш шлях до розбудови Великої Полтави”

Олександр ШАМОТА: “Розвиток туризму – наш шлях до розбудови Великої Полтави”

Упродовж минулого року з ініціативи секретаря Полтавської міської ради Олександра Шамоти департамент культури, молоді та спорту разом із полтавцями, які люблять своє місто, з активістами, науковцями, екскурсоводами напрацьовували Стратегію розвитку туризму. Стратегія вже узгоджена та затверджена і працює, хоча й не так активно, як би це могло бути без карантину, зазначає Олександр ШАМОТА.

Питанням розвитку Полтави – туристичного центру і осередку як для внутрішнього, так і зовнішнього туриста, в місті займалися, ще коли це не було мейнстрімом. Напрацьовано цілу низку напрямків, серед яких не тільки просвітницький, мистецький та культурний. Спільно з міжнародними партнерами, керівниками багатьох дипломатичних місій в Україні, у місті заклали фундамент для розвитку медичного туризму.
– Люди з усього світу їдуть до полтавських дантистів, щоб отримати голлівудські посмішки, тож ми напрацювали низку можливих комплексних пропозицій, які на манер курортної путівки могли б об’єднати такі важливі складові, як трансфер, проживання-харчування, власне лікування та цікаве дозвілля у перервах між візитами до лікаря. Таким чином нам вдасться не лише зробити медичний туризм системним, злагодженим, але й дати змогу зарубіжним гостям міста отримати високий рівень послуг і якнайбільше дізнатися про культуру, традиції та звичаї, мистецькі здобутки Полтави і Полтавського краю, – говорить секретар міськради.
Минулого тижня Полтаву відвідала керівниця Державного агентства розвитку туризму України Мар’яна Олеськів. За словами Олександра Шамоти, це важливий і дуже потрібний для міста крок.
– Я за таку ініціативу хочу подякувати Дмитру Нальотову – залучення державного сектору в розвиток туризму міста і області – можливість для міста. Адже нам є що показати і чим пишатися. Як є і над чим працювати, зокрема в напрямку діджиталізації туристичного сектору. Але вже сам приїзд пані Мар’яни свідчить про готовність і можливість пропагувати Полтаву на туристичному ринку України. Провели коротку оглядову екскурсію музеєм «Поле Полтавської битви» – одним із найпопулярніших серед українських і зарубіжних туристів у місті.
Секретар міської ради зазначив, що зараз працюють над фінальною стадією запуску нового сайта #ПолтаваТуристична. До цієї ініціативи долучилися полтавські активісти, айтішники, програмісти. Уже почав роботу інтерактивний єдиний календар подій міста, в якому можна одразу побачити всі заходи, що відбуваються в Полтаві, тобто це, з одного боку, універсальна афіша. Водночас він також дає змогу організаторам подій, івентів і атракцій в кілька кліків знайти вільну локацію та забронювати собі дату, час і місце для проведення заходу, не пишучи при цьому безліч папірців на адреси різних управлінь та відділів.
– Туризм – це не лише про відпочинок, – зазначає Олександр Шамота. – Це також робочі місця. Ми маємо створити комфортну інфраструктуру для туриста, гарний і лояльний сервіс, а це – розширення мереж громадського харчування і відпочинку, створення нових цікавих локацій і атракцій. Тож, як наслідок, маємо економічний добробут міста та його мешканців, зростання надходжень до бюджету, а отже – розбудова міста і його інфраструктури. Тож я вкотре хочу подякувати всім тим, хто долучається до розвитку цієї галузі.
Водночас Олександр Шамота робить акцент на розвитку приміських об’єктів культури. Він зазначає, що такі міні-магніти в майбутньому можуть затримати туриста в місті, дати йому додаткові локації цікавих поїздок та екскурсій.
– Ми всерйоз зайнялися бібліотеками і будинками культури у віддалених мікрорайонах. Ремонти, відбудова цих об’єктів важлива – фактично це сьогодні єдині місця для збору, спілкування і проведення дозвілля мешканців. Варто наголосити, що кожна громада має свою цікавинку, родзинку. Наприклад, Ковалівка з її відпочинковим потенціалом, екопарком може стати додатковою рекреаційною зоною. Такий потенціал має й Сем’янівка. Абазівка як осередок автентичної вишивки та ткацтва при розумному підході може стати цікавою локацією для туристів. І такі унікальні особливості має кожне село, яке незабаром увійде до Полтавської ОТГ. Кожне з них має зайняти свою нішу в цій великій системі, – говорить Олександр Шамота.
Депутат облради Валерій Прядко, член постійної комісії з питань культури та робочої групи щодо культурної та туристичної стратегії, каже, що саме ефективний менеджер і новітні підходи до управління галуззю дали змогу буквально за рік підняти галузь у Полтаві на новий рівень.
– Культура в нас завжди фінансувалася за залишковим принципом. Це впливало на якість послуг, на їхню відповідність часу. Полтава нині – серед кращих туристичних центрів України, а той підхід, який сформував тут Олександр Шамота, виводить нас на кардинально новий рівень. Ми бачимо, як музеї поступово стають інтерактивними, йдуть в ногу з часом бібліотеки, розвивається галузь в цілому. Наприклад, за останні 2 роки видатки на культуру в місті зросли на 35 відсотків. Для Полтави це безпрецедентно – раніше галузі ніколи не приділяли стільки уваги. І ці зміни помітно неозброєним оком. І це вчергове доводить, що ефективний менеджер здатен відродити галузь і повернути Полтаві почесний статус культурної та духовної столиці України, – резюмував Валерій Прядко.

Пресслужба Олександра ШАМОТИ.

Поділися:

Добавить комментарий