Єднаємо покоління заради майбутнього

Єднаємо покоління заради майбутнього

Чим живе територіальний підрозділ Фонду – Головне управління в Полтавській області – сьогодні? Про які найбільш вагомі здобутки і досягнення можна згадати напередодні 30-річчя Пенсійного фонду України, яке відзначається цьогоріч під девізом «єднаємо покоління заради майбутнього»?

Як і на загальнодержавному рівні, декілька років поспіль на підставі урядових рішень тривала реорганізація органів Пенсійного фонду області. За цей період у пенсійній галузі розроблені нові механізми надання послуг, напрацьовані сучасні методики і програми, зміцнені та модернізовані інформаційні ресурси і технічна база.
Завдяки впровадженню з 1 січня 2018 року на Полтавщині централізованої системи призначення та виплати пенсій процес нарахування пенсійних виплат значно прискорився. Це в свою чергу прискорило темпи розвитку інформаційних та управлінських технологій і дозволило активізувати процеси централізації та оптимізації пенсійної галузі області. Відтак на підставі урядових рішень були відкриті десятки нових віддалених робочих місць для обслуговування громадян, але при цьому штатна чисельність персоналу органів Фонду зменшилася на 23%.
Наступним кроком реорганізації стало остаточне завершення у другому півріччі 2019 року централізації та оптимізації функціональних процесів на базі Головного управління. Після декількох етапів реформування на кінець 2020 року штатна чисельність працівників регіонального управління склала 855 осіб. Управління залишається досить потужною структурою, яка одночасно працює і як фінансова, і як соціальна установа, за принципом поділу на фронт-офіс і бек-офіс.
Зважаючи на виклики часу, відбувається «перезавантаження» реалій життя, і пенсійна галузь, намагаючись не відставати від партнерів, які причетні до обслуговування громадян, поступово змінила обличчя, тому недарма за відгуками представників громадськості та масмедіа позиціонується як одна з найвідкритіших установ, що працює з людьми. Тож у числі основних пріоритетів роботи галузі упродовж останніх років стало впровадження Єдиних стандартів обслуговування громадян, що звертаються до органів Фонду. Завдяки цим стандартам з’явилися та дедалі удосконалюються єдиний корпоративний стиль і єдині принципи й механізми обслуговування.
На Полтавщині нині функціонують 17 відділів обслуговування громадян, які виконують функції сервісних центрів, що надають послуги всім відвідувачам незалежно від місця проживання. Літні люди все більше впливають на формування соціально-демографічного обличчя міст і районів Полтавщини. Статистика свідчить, що протягом минулого року в нашій області народилося у два з половиною разу менше людей, ніж померло. Відтак населення, на жаль, катастрофічно старіє, тому зростає частка пенсіонерів, інвалідів, ветеранів війни і праці, самотніх і немічних громадян.
«Кожен день – прийомний» – під таким гаслом працюють колективи сервісних центрів. Серед тих, ким опікуються працівники Фонду, – 84,3 тисячі осіб з інвалідністю різних категорій, 10,7 тисячі осіб, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи. Велику увагу в плані пенсійного обслуговування працівники Фонду намагаються приділяти учасникам АТО та ООС. Сьогодні на пенсійному обліку перебуває 450 громадян з інвалідністю внаслідок поранень, та 171 особа отримує пенсію, яку виплачують при втраті годувальника, полеглого за суверенітет нашої держави.
Ще одна форма наближення до людей точок надання послуг – 49 віддалених робочих місць працівників Фонду. Вони створені переважно на базі об’єднаних територіальних громад, центрів надання адмінпослуг та «прозорих офісів». Однак через несподівані корективи, які до специфіки прийому громадян у 2020 році вніс СOVID-19, прийоми на віддалених робочих місцях були призупинені.
У сучасних умовах, коли в країні продовжують діяти карантинні обмеження, а переважна більшість підопічних Фонду належить до групи ризику, докладається чимало зусиль, щоб пенсійна галузь повною мірою функціонувала як об’єкт критичної інфраструктури. За 10 місяців 2020 року профільними підрозділами Полтавщини надано понад 300 тисяч послуг.
У пенсійних установах області, як і повсюди в Україні, перш за все звертається увага на такі вимоги до прийому, як доступність будівель, комфортні умови для відвідувачів. Відтак на ремонтні роботи, придбання меблів, облаштування пандусів, створення інклюзивної інфраструктури, оновлення стендів протягом останніх двох років спрямовано більше 5 млн грн, проведено ремонт 18 приміщень відділів обслуговування громадян. Задля подальшого покращення умов обслуговування у грудні 2019 року в найбільших сервісних центрах Фонду встановлені 8 технічних комплектів формату «електронна черга». У найближчій перспективі – створення сучасного сервісного центру в Кременчуці. У червні 2020 року Головне управління одержало погодження від Центрального апарату Фонду і виділення відповідних коштів на реконструкцію, отже, наразі активно тривають будівельно-ремонтні роботи.
Саме 2019–2020 роки стали найбільш показовими щодо впровадження в експлуатацію нових інформаційних систем, програмних комплексів та електронних сервісів для застрахованих осіб і роботодавців. В області за цей період придбано майже три сотні сучасної комп’ютерної та оргтехніки на загальну суму понад 6 млн грн. У межах реорганізації пенсійної галузі у Головному управлінні наприкінці 2019 року з’явився центр ретроконверсії, який займається переведенням в електронну форму 407 тисяч паперових пенсійних справ, що накопичені в області. Від початку цього процесу на 15 грудня 2020 року відскановано понад 63 тисячі пенсійних справ, які підлягають оцифруванню.
На тлі всіх реформацій і перетворень не втрачає актуальності питання про шляхи зменшення дефіциту пенсійного бюджету, адже від фінансової стабільності Фонду залежить добробут близько 30% населення Полтавщини. За рахунок природного скорочення кількість громадян пенсійного віку на Полтавщині зменшилася з початку року на 5,3 тисячі і складає нині 425,3 тисячі осіб. Із загальної чисельності пенсіонерів Полтавщини 61% становлять жінки та 39% – чоловіки. Продовжують працювати майже 93 тисячі громадян, які вже досягли пенсійного віку. Середній розмір трудової пенсії в області на 1 грудня 2020 року становить 3249,55 грн, що на 344 грн, або на 12%, більше, ніж у січні. А середня пенсійна виплата військовослужбовців досягла 5381,20 грн.
Обсяги коштів, які використовуються у пенсійній системі України в цілому і в Полтавській області зокрема, постійно збільшуються. Загальна сума, яка буде спрямована для виплати пенсій мешканцям регіону протягом 2020 року, становитиме 17,5 млрд грн, що на 1,5 млрд грн більше, ніж за попередній рік. Ці грошові потоки – суттєва підтримка економіки регіону, адже йдеться про «живі» гроші, які регулярно надходять до бюджетів усіх рівнів. Але контингент підопічних Пенсійного фонду – це не лише літні люди. Солідарна система пенсійного забезпечення передбачає, що турботу про стареньких беруть на себе працюючі громадяни. Тому кожен, хто досяг повноліття і почав працювати, стає потенційним «клієнтом» Фонду і сплачує до пенсійного бюджету частку заробленого. Нині бюджет Пенсійного фонду області наповнюють понад 21 тисячу платників.
Ще рік тому, в 2019-му, в нашому краї простежувалася позитивна динаміка щодо кількості офіційно працевлаштованих осіб. Якщо на початок року їх налічувалося 416 тисяч, то на кінець – на 4,3 тисячі більше, і працівники Фонду приклали до цього чимало зусиль. Цьогорічне призупинення економічної діяльності в Україні, особливо скорочення середнього бізнесу, негативним чином вплинуло і на динаміку надходження коштів, і на ситуацію на ринку праці. На Полтавщині значно сповільнилися темпи росту фонду оплати праці (104,6% при запланованих 114%) і зменшилася середньооблікова чисельність штатних працівників (на 15,7 тисячі осіб менше, порівняно з аналогічним періодом минулого року). Відтак головними інструментами наповнення бюджету Фонду та перетину спільних інтересів з органами виконавчої влади на місцях й надалі залишаються детінізація економіки, економічний розвиток та легалізація ринку праці.
Що стосується подальших кроків розвитку пенсійної галузі області, то питання збільшення пенсій, забезпечення їх стабільної та своєчасної виплати, якість обслуговування пенсіонерів завжди були і будуть пріоритетними напрямками соціальної політики в державі. У числі анонсованих керівництвом Пенсійного фонду України новацій на найближчий час першочерговим стає подальше переведення послуг в електронний формат.
Досягнення працівників Фонду Полтавщини одержали високу оцінку на державному рівні. За 30 років у лавах пенсійників – і заслужені працівники соціальної сфери України, і нагороджені державними та урядовими відзнаками, і володарі Почесної відзнаки Пенсійного фонду України – це понад 90 найкращих працівників, удостоєних найвищої відомчої нагороди.

Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області.

Поділися:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Добавить комментарий