Інклюзія – це соціалізація дітей, яким необхідна додаткова увага

Інклюзія – це соціалізація дітей, яким необхідна додаткова увага

Впровадження інклюзивної освіти на Полтавщині має позитивний та дієвий результат, як і загалом в Україні. Створення однаково комфортних освітніх умов для всіх дітей – це один із основних пріоритетів і нашого регіону, і всієї держави. На цьому наголосив під час апаратної наради голова облдержадміністрації Валерій Головко.

Завдяки позиції Президента України Петра Порошенка, активності його дружини Марини Порошенко, яка очолює “Благодійний Фонд Порошенка”, ситуація докорінно змінилася. Нині на Полтавщині створили 20 інклюзивно-ресурсних центрів.
“Інклюзія – це не тільки освіта для дітей, яким необхідна додаткова увага. Це їхня соціалізація й можливість іншого життя та сприйняття світу. Вони надзвичайно талановиті й наполегливі. І в цьому ми вкотре переконалися під час Всеукраїнської наради з питань інклюзивної освіти, яка відбулася в Києві. На ній виступали ці дітлахи. Саме після року навчання в інклюзивному центрі чи реабілітації в ресурсній кімнаті діти починають краще говорити, не бояться спілкуватися та виступати на загал”, – зазначив Валерій Головко.
Про стан розвитку інклюзивної освіти та створення інклюзивно-ресурсних центрів у регіоні розповіла на апаратній нараді директор департаменту освіти і науки облдержадміністрації Олена Харченко. За її словами, інклюзивна освіта є важливою складовою освітньої реформи.
“Із 234 тисяч дітей, які проживають в області, 36 тисяч – діти з особливими освітніми потребами, зокрема 4,6 тисячі – діти з інвалідністю. Якщо подивитись динаміку за останні три роки, то кількість закладів дошкільної освіти, де є інклюзивна форма навчання, збільшилась у чотири рази. Кількість дітей, що здобувають дошкільну освіту, теж збільшилась: нині 83 дитини здобувають дошкільну освіту в 44 закладах”, – повідомила Олена Харченко.
За її словами, у 2018–2019 навчальному році в закладах загальної середньої освіти з дітьми, які перебувають на інклюзивному навчанні, працюють понад 300 вчителів-асистентів. У всіх інклюзивних закладах загальної середньої та дошкільної освіти області створені команди психолого-педагогічного супроводу, які забезпечують організацію освітнього процесу з урахуванням індивідуальних потреб та можливостей дітей.
Важливою складовою проведення освітньої реформи є відкриття інклюзивно-ресурсних центрів. В області таких має бути 32. Нині створили 20.
Голова облдержадміністрації наголосив, що нині область має активніше працювати саме в напрямку розвитку інклюзивної освіти.
“Нам потрібно сьогодні вимагати від органів місцевого самоврядування самореалізації процесу інклюзії. За півроку департамент освіти та науки й департамент охорони здоров’я підготують моніторинг щодо стану здоров’я дітей з особливими освітніми потребами. Адже деякі діти можуть навчатися в класах з однолітками, які не мають інвалідності. Саме створення інклюзивно-ресурсних центрів ламає стереотипи навчання цих дітей. Мета таких центрів – це соціалізація. У кожній школі має бути ресурсна кімната”, – наголосив Валерій Головко.
Очільник області додав, що нині потрібно змінити підходи до створення освітнього простору в області:
– Необхідно, щоб якомога більше дітей з особливими освітніми потребами отримали якісне навчання. Наше завдання – достукатися до кожного освітянина, щоб стан освіти в області відповідав тим критеріям, які закладені в основу освітньої реформи.
Минулого року на Полтавщині підготували 760 педагогічних працівників і регіональних тренерів із напряму “Основи інклюзивної освіти”. 81 відсоток педагогів області підготовлені до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. У 2019 році навчання й консультації для працівників освіти продовжаться.

Прес-служба Полтавської обласної державної адміністрації.

Добавить комментарий