Як відрізнити фальсифікований алкоголь від оригінальної продукції

Як відрізнити фальсифікований алкоголь від оригінальної продукції

У передсвятковий період, коли зростає попит на алкогольні напої, відвищується і ризик придбати замість оригінальної продукції фальсифікат.
Щоб не потрапити на гачок шахраїв і не купити підроблені вина-коньяки, споживачам необхідно прискіпливо вивчати товар – звертати увагу на марку акцизного податку, етикетку та тару, в яку розлито алкоголь, а також на закупорку пляшки.

Марка акцизного податку – це спеціальний знак встановленого зразка, яким маркуються алкогольні та тютюнові вироби. Їх наявність підтверджує сплату акцизного податку, легальність ввезення та реалізації на території України. Оскільки марка акцизного податку є бланком документа суворої звітності, вона захищена спеціальними елементами захисту, які покликані унеможливити її підробку.
Колір акцизної марки має відповідати виду напою. Марка для лікеро-горілчаної продукції вітчизняного виробництва виготовляється у зеленій кольоровій гамі, для імпортного – фіолетовій. Окремі кольорові гами визначені також для винної продукції вітчизняного та імпортного виробництва: червона й оранжева відповідно.
На марки наносяться реквізити, що відображають індекс регіону України, який відповідає місцезнаходженню виробника продукції і позначений двома цифрами (для вітчизняної продукції).
Із 2020 року на марках акцизного податку з’явилися 2 нові елементи: лінійний штрих-код, який містить інформацію про серію та номер марки, та QR-код (двомірний штрих-код швидкого реагування). Завдяки новації перевірити акцизну марку можна за допомогою електронного сервісу «Пошук акцизної марки». Під час сканування мобільним пристроєм QR-коду, який нанесено на марку акцизного податку, здійснюється посилання на веб-ресурс https://cabinet.tax.gov.ua/registers/mark для миттєвої перевірки марки.
На легальній продукції акцизна марка клеїться лише у строго призначеному для її розміщення місці: збоку на горловині пляшки поверх ковпачка і знову на горловину пляшки. Акцизні марки наклеюються виробниками на кожну пляшку так, щоб вони розривалися під час відкривання товару.
Етикетка та контретикетка (розміщується на тильному боці тари) повинні міцно триматися на пляшці. Неприпустимо, щоб під ними були повітряні «бульбашки», а на поверхні – складки. Усі написи мають бути чіткими, містити повну та достовірну інформацію. На фальшивки часто наклеюють тьмяні етикетки з розмитими написами. Оригінальні етикетки наклеюються на заводі автоматично, тому вони рівні, без перекосів, розривів та слідів клею. Якщо клей нанесений нерівномірно і на склі помітні його сліди, ці етикетки клеїлися не у заводських умовах.
Обов’язково повинен зазначатися завод-виробник і його реквізити. Якщо такого напису немає, то і підприємства, можливо, теж. На лицьовій стороні завжди є дата розливу, назва та адреса фірми-виробника, номер ліцензії, знак сертифікації. Дані про дату, час і місце розливу горілчаної продукції наносяться заводом-виробником на кожну пляшку. Ці написи повинні бути чіткими та легко зчитуватися.
Щоб убезпечити свою продукцію від підробок, деякі заводи встановлюють сучасний лазерний комплекс, який випалює інформацію про розлив на ковпачках пляшки. Лазерне маркування не стирається, і його неможливо вивести навіть засобами побутової хімії для повторного нанесення.
Закупорка. Щоб визначити, чи відповідає закорковування тари заводським стандартам, потрібно уважно оглянути верхню частину пляшки і пробку. Ознаки кустарного закорковування:
– різь (ґвинтова канавка) на закупорці накатана не повністю за довжиною чи глибиною;
– наявні порушення цілісності матеріалу пробки у вигляді осьових наскрізних прорізів до поверхні скла горловини пляшки;
– при спробі розкорковування пляшки шляхом обертання пробки проти часової стрілки перфорація не порушується, при цьому пробка прокручується навколо вінчика по колу і в результаті повністю знімається;
– при перевертанні пляшки догори дном її вміст протікає.
Наявність перерахованих ознак, які можливо виявити при візуальному обстеженні кожної окремої пляшки з алкогольною продукцією, повинна спонукати споживача відмовитись від покупки, оскільки однозначно свідчить про фальсифікацію.

(За матеріалами інтернет-сайтів lv.sfs.gov.ua, tax.gov.ua).

Поділися:

Добавить комментарий