Катастрофа гелікоптера у Кременчуці: нові подробиці

Був туман, вертоліт зачепив лінію електропередач

Минулого четверга, 25 січня, близько 19:15 у Кременчуці гелікоптер Мі-8 приватної авіакомпанії «Українські вертольоти» проводив навчально-тренувальний політ. Трапилася трагедія – вертоліт упав на галявину неподалік телевежі місцевого телеканалу та лінії електропередач, на відстані близько 120 м від житлового сектору. Загинули чотири члени екіпажу, досвідчені пілоти з чималим стажем роботи командир повітряного судна Сергій Шевченко, другий пілот Микола Науменко, бортовий інженер Олексій Овчарук та бортовий інженер-інструктор Олексій Блинков. Із місцевих мешканців ніхто не постраждав. «Ми звикли до гелікоптерів, вони вечорами літають. Був туман і, напевно, вертоліт зачепив лінію електропередач. Ми почули кілька вибухів», – розповіла місцева жителька Олена газеті «Кременчуцький телеграф».

Під час падіння гелікоптер обірвав трос, що тримав телевежу, а також лінію електропередач. Відтак, без електроенергії певний час залишилися мікрорайони наддніпрянського міста Петрівка та частково Кохнівка. Начальник Кременчуцької філії «Полтаваобленерго» Сергій Андрієвський розповів, що фахівці підприємства були змушені прокладати тимчасову лінію електропостачання. На ранок наступного дня після трагедії, за його словами, близько 70 приватних осель кременчужан були без світла. Для будинків, де встановлені електричні котли, це дуже небажано, бо дім швидко охолоджується.

Польоти над містом можливі на висоті не менше 300 метрів

Деякі ЗМІ повідомили, що гелікоптер начебто врізався і зруйнував телевежу місцевого телеканалу «Візит». Втім, дана інформація не відповідає дійсності. Аварія не зашкодила роботі телевізійників. Канал продовжував транслювати передачі у звичному режимі.

На місце події негайно прибули наряди патрульної поліції, слідчо-оперативна група, медичні працівники та рятувальники, які задіяли для гасіння пожежі шість одиниць техніки.

Згідно із повідомленням на офіційному сайті Міністерства внутрішніх справ України, слідчі кваліфікують справу за статтею № 276 ч. 3 Кримінального Кодексу України — «Порушення правил безпеки руху або експлуатації залізничного, водного чи повітряного транспорту». У сина загиблого бортінженера Олексія Блинкова – інша версія, повідомляють журналісти «1+1». Він наполягає на технічній несправності крилатої машини. За словами чоловіка, він спілкувався з працівниками компанії «Українські вертольоти» і там нібито повідомили, що гелікоптер мав якісь технічні проблеми. «Дійсно, були два дні поспіль якісь технічні несправності, і начебто могли вплинути або ні», – вважає він. Цю версію представники компанії категорично відкидають і наголошують, що вертоліт нещодавно було відремонтовано, він був абсолютно придатним для польотів.

Чимало кременчужан у соцмережах скаржилися на те, що над містом періодично літають гелікоптери. Дехто категорично стверджує, що цього не можна робити. За роз’ясненнями ми звернулися до досвідченого пілота, директора Кременчуцького льотного коледжу Володимира Головенського. «Польоти над містом можливі, – стверджує він, – але на висоті не менше 300 метрів».

Гелікоптер компанії «Українські вертольоти» летів на значно нижчій висоті. Проводиться розслідування, чому пілоти порушили дане правило.

– Нині слідчо-оперативна група продовжує працювати, – написав на своїй сторінці у Facebook начальник Головного управління Нацполіції України у Полтавській області Андрій Замахін. – До співпраці в розслідуванні долучилися фахівці-інспектори з авіації, які прибули в Кременчук із Києва. На місці катастрофи також знайдено бортовий самописець, інформація з якого буде ретельно вивчена та проаналізована. За даним фактом відкрите кримінальне провадження за частиною 3 статті 276 ККУ. У рамках досудового розслідування встановлюються обставини та причини трагедії. Про остаточні результати слідства ми поінформуємо громадськість по завершенню досудового розслідування. До речі, починаючи із 2010 року, це – вже четверта авіакатастрофа за участю гелікоптерів у Кременчуці, і перша, в результаті якої загинули люди.

Анатолій ВАСЕВИЧ

Юлія ДУМКА-КОНДРАТЬЄВА

Вы можете оставить комментарий, или Трекбэк с вашего сайта.

Оставить комментарий

Вы должны Войти, чтобы оставить комментарий.