Консультант, психолог, партнер

Консультант, психолог, партнер

У службі зайнятості Полтавщини почали працювати кар’єрні радники

Вже місяць у підрозділах Державної служби зайнятості діють кар’єрні радники – досвідчені спеціалісти з працевлаштування і розвитку кар’єри, індивідуальні консультанти, які здійснюють супровід безробітного до моменту влаштування на робоче місце.

Кар’єрний радник: хто він?

Радники виділені з-поміж найбільш фахових працівників, які мають великий досвід роботи з людьми, не бояться опановувати нові підходи, вміють знаходити спільну мову з клієнтами, орієнтуються в складних життєвих ситуаціях.
“Паперової”, тобто технічної, роботи у такого спеціаліста менше. Зате більше часу залишається на “живе” спілкування. За допомогою методу профілювання визначаються індивідуальні характеристики клієнта, що сприяє визначенню оптимального переліку послуг.
Радник з’ясує, чому людина тривалий час не може знайти роботу, можливо, не вміє презентувати свої трудові вміння і навички, має завищені вимоги тощо. Підсобить у подоланні психологічного бар’єру. Порадить, як правильно скласти резюме, щоб роботодавець вирізнив з-поміж інших і запросив на співбесіду. Навчить, як поводитись на першій зустрічі з майбутнім керівником. Підкаже, де можна підвищити кваліфікацію, щоб відповідати вимогам омріяної посади. І, власне, підбере вакансії.
Та не треба думати, що кар’єрний радник – такий собі чарівник, до якого варто лише підійти і на вас просто з неба звалиться пропозиція бажаної роботи з великою платнею, про яку ви навіть не мріяли. Самим клієнтам необхідно здійснювати активні дії для того, щоб знайти реальне місце роботи і почати заробляти, а не тільки “відмічатися на біржі” й отримувати виплати.
Відповідальність з’явилася й у безробітного, котрий має бути зацікавлений у своєму працевлаштуванні та активно включатися в пошук роботи.
Фахівець і клієнт стають партнерами. Адже мета у них спільна – швидше й ефективніше знайти роботу для людини.
Радник і безробітний розробляють індивідуальний план працевлаштування. Останній зобов’язується його виконувати, засвідчивши згоду підписом. Якщо людина не сприяє власній зайнятості, не виконує рекомендації кар’єрного радника, то може втратити на певний період частину допомоги по безробіттю, а за певних умов – навіть позбутися статусу безробітного. Рішення про застосування таких санкцій ухвалює теж кар’єрний радник.
Використання послуг кар’єрних радників має на меті мотивувати людей до праці, надавати індивідуально орієнтовані послуги, зробити шукачів роботи мобільними і підготовленими гравцями на ринку праці.

Реєстрація за новим порядком

Створення інституту кар’єрних радників передбачене новим Порядком реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2018 року № 792, що набрала чинності з 1 січня 2019 року.
Кар’єрний радник – це співробітник служби зайнятості, котрий забезпечує надання послуг особам, які шукають роботу, зареєстрованим безробітним, здійснює супровід таких осіб з метою їх подальшого працевлаштування.
Первинний прийом, реєстрацію, анкетування, підбір вакансій робить реєстратор, який першим зустрічає відвідувача, вивчає його цілі й очікування, налаштовує і мотивує на працю. Якщо тривалий час із різних причин людина не може працевлаштуватися, її направляють до кар’єрного радника як більш вузького спеціаліста, котрий “вестиме” клієнта до досягнення бажаного результату і усунення причин, що заважають знайти роботу.
– На сьогодні першочерговим завданням Державної служби зайнятості є поліпшення сервісного обслуговування клієнтів служби, індивідуалізоване надання якісних і результативних послуг у залежності від потреб клієнта. Одним із кроків у цьому напрямку є запровадження інституту кар’єрного радника, – пояснює заступник директора – начальник відділу організації сприяння працевлаштуванню Полтавського обласного центру зайнятості Тетяна Рибчановська. – Такі радники – це фахівці нашої служби, які зараз проходять навчання. Вони працюватимуть з клієнтом за принципом кейс-менеджера і допомагатимуть людині впоратися з проблемою безробіття і зі змінами у житті.
Кар’єрний радник покликаний активізувати потенціал людини, залучити її до процесу пошуку роботи.
Першочергове завдання цього спеціаліста – розробити на підставі проведеного поглибленого профілювання спільно з клієнтом план заходів, які прискорять повернення людини на ринок праці.
– На сьогодні, крім кар’єрних радників, виділені реєстратори, які першочергово працюють з клієнтом і в разі непрацевлаштування на першому етапі скеровують його до кар’єрного радника, – розповідає Тетяна Рибчановська. – Радник визначає, чому не вдалося оперативно працевлаштувати людину, з’ясовує, які трудові навички їй необхідно вдосконалити, окреслює проблему, що перешкоджає отримати роботу, й допомагає її подолати. Важливо, щоб людина сама розуміла цю проблему і була зацікавлена у її розв’язанні. Нині в області готуємо 88 кар’єрних радників, які проходять навчання і вже працюють із людьми.
Зараз на обліку в обласній службі зайнятості – 22,7 тисячі безробітних. Це на 13% менше, ніж торік.
Упродовж січня завдяки сприянню служби зайнятості на Полтавщині працевлаштовано понад 2100 осіб, 795 із них – безробітні.

“Тут все чітко і швидко роблять”

У Полтавській міськрайонній філії обласного центру зайнятості співвідношення реєстраторів і кар’єрних радників – 1:2.
– На обліку у філії на сьогоднішній день перебувають 2172 людини в статусі безробітних. Ті, хто зареєстрований після 1 січня поточного року, можуть скористатися послугами кар’єрних радників, – говорить директор міськрайонної філії Петро Петренко. – На 12 радників ми планували 6 реєстраторів, ці цифри коригуються залежно від навантаження.
Оксана П’ятницька, заступник начальника відділу організації працевлаштування населення міськрайонної філії, працює кар’єрним радником.
– З нас “зняли” суто технічну роботу, пов’язану з внесенням даних, це – справа реєстратора. До кар’єрного радника людина потрапляє тільки для пошуку роботи. Залишається більше часу на спілкування з нею, на співбесіду, щоб дізнатися, яку роботу шукає людина, виявити, які є проблеми в пошуці, – розповідає фахівець. – Одні шукають роботу поряд з домом, інші – тільки на конкретну зарплату, треті – тільки за спеціальністю. Враховуючи потреби клієнта, підшукуємо вакансії. Три, чотири чи скільки забажає людина. Вакансій на даний час достатня кількість. Недавній приклад: Сем’янівська (Кротенківська) сільська рада шукала головного бухгалтера. Ми були присутні на презентації роботодавця. Знали всі нюанси професії, знали, який саме фахівець потрібен, з якими знаннями. І могли запропонувати конкретну людину роботодавцю і конкретне робоче місце людині. Взагалі робота кар’єрного радника дуже цікава. А яку радість відчуваєш, коли допоможеш комусь влаштуватися на роботу!..
До кар’єрного радника прийшов Сергій Фесенко – клієнт Полтавської міськрайонної філії обласного центру зайнятості. Чоловік шукає роботу водія категорій С і Е або тракториста-машиніста. Знає багато типів машин, має досвід.
– Працював на Яреськівському цукровому заводі. Хочеться заробляти більше, десь 15 тисяч гривень, щоб працювати тут, вдома, не шукати кращого життя по світах. Вирішив звернутися сюди, бо у центрі зайнятості великий вибір вакансій. Тут завжди все чітко і швидко роблять.
Після бесіди з клієнтом радник підшукує і пропонує підхожі вакансії.
– Ми з вами підібрали вакансію водія. Зараз я вам запишу координати і ви поїдете туди знайомитись, – каже фахівець.
Далі на чоловіка чекає співбесіда з роботодавцем.
Прийомом у нового спеціаліста, кар’єрного радника, Сергій Фесенко задоволений:
– Тут – кваліфіковані спеціалісти, багато пропозицій. Це надійно і корисно, думаю, так для людей буде краще!

Ганна ЯЛОВЕГІНА.
Прес-служба Полтавського обласного центру зайнятості.

Добавить комментарий