Що треба знати про реорганізацію Пенсійного фонду

Кожен день – прийомний

Сьогодні органи Пенсійного фонду є досить потужною структурою, яка одночасно працює і як фінансова, і як соціальна установа та робить вагомий внесок у виконання державних програм соціального захисту населення. Від фінансової стабільності Фонду залежить добробут близько 30 відсотків населення Полтавщини.
Обсяги коштів, які використовуються у пенсійній системі України в цілому і в Полтавській області зокрема, постійно збільшуються. Загальна сума коштів, спрямованих для виплати пенсій мешканцям регіону протягом 2019 року, становитиме 16 мільярдів гривень, що на 2,6 мільярда більше, ніж за попередній рік. Ці грошові потоки – суттєва підтримка економіки регіону, адже йдеться про «живі» гроші, які регулярно надходять до бюджетів усіх рівнів.
Зважаючи на негативні демографічні фактори, кількість громадян пенсійного віку в області скоротилася з початку року на 6,6 тисячі і становить нині 431,6 тисячі осіб. Водночас постійно збільшується кількість отримувачів пенсій через банківські рахунки. Якщо на початку 2018 року питома вага отримувачів пенсій через банки становила близько 57,7%, то за підсумками нинішнього року 64,5% пенсіонерів області долучилися до більш сучасного та ефективного способу обслуговування. Це дозволило заощадити на доставці пенсійних виплат понад 3,2 мільйона гривень.
Із загальної чисельності пенсіонерів Полтавщини 63,6% становлять жінки, 36,4% – чоловіки. Продовжують працювати майже 88 тисяч громадян, які вже досягли пенсійного віку.
Середній розмір трудової пенсії в області станом на 1 грудня 2019 року становить 2883 грн, що на 417 грн, або на 16,9%, більше, ніж у січні. А середня пенсійна виплата військовослужбовців досягла 4717 грн. Мінімальна пенсія за віком упродовж нинішнього року зросла з 1497 до 1638 гривень. Але контингент підопічних Пенсійного фонду – це не лише літні люди. Солідарна система пенсійного забезпечення передбачає, що турботу про стареньких беруть на себе працюючі громадяни. Тому кожен, хто досяг повноліття і почав працювати, стає потенційним “клієнтом” Фонду і сплачує до пенсійного бюджету частку заробленого. Кількість офіційно працевлаштованих осіб в нашому краї порівняно з початком року поступово зростає. Якщо на початок 2019 року їх налічувалося 416 тисяч, то у жовтні – на 5,7 тисячі більше, тобто 421,7 тисячі осіб.
Одним із пріоритетних завдань, покладених на органи Фонду в нинішньому році, стало впровадження єдиних стандартів обслуговування громадян, забезпечення доступності при наданні послуг. Завдяки централізованій системі нарахування і виплати пенсій мешканці області почали обслуговуватися не лише в управліннях Фонду на рівні району чи міста, а й безпосередньо в територіальних громадах, у центрах надання адміністративних послуг, спеціальних агентських пунктах.
У рамках організації прийому громадян за принципом “єдиного вікна” на Полтавщині створено 31 сервісний центр, де прийом здійснюється щоденно, протягом дня, незалежно від адреси проживання пенсіонера. З початку нинішнього року профільними підрозділами надано близько 380 тисяч послуг. Поза межами територіальних управлінь обладнано 58 віддалених робочих місць працівників Фонду.
«Кожен день – прийомний», – під таким гаслом працюють колективи органів Пенсійного фонду Полтавщини. Серед тих, ким опікуються працівники Фонду, – 55,2 тисячі осіб з інвалідністю різних категорій, 10,7 тисячі осіб постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи. Значну увагу в питаннях пенсійного обслуговування працівники Фонду намагаються приділяти учасникам АТО та ООС. Нині на пенсійному обліку перебуває 450 громадян з інвалідністю внаслідок поранень та 171 особа отримує пенсію через втрату годувальника, полеглого за суверенітет нашої держави.
Важливим елементом якісного й ефективного обслуговування громадян є забезпечення належних матеріально-технічних умов прийому. Відтак на ремонтні роботи, придбання меблів, облаштування пандусів, створення інклюзивної інфраструктури, оновлення стендів у нинішньому році спрямовано більше 1,1 мільйона гривень. У рамках впровадження новітніх інформаційних технологій для установ Пенсійного фонду області лише протягом минулого року придбано майже 3 сотні одиниць сучасної комп’ютерної та оргтехніки на загальну суму близько 4 мільйонів гривень. Продовжують активно розвиватися дистанційні форми обслуговування громадян. Майже 41 тисяча мешканців області стали користувачами електронних послуг вебпорталу Пенсійного фонду України. Ця унікальна електронна платформа постійно модернізується та удосконалюється. Із серпня 2019 року почав функціонувати новий сервіс порталу – призначення пенсії в «один дотик». В особистому кабінеті користувача на веб-порталі Фонду можна скористатися «пенсійним калькулятором» і за його допомогою розрахувати розмір прогнозованої пенсії, а також побачити дату, коли вона буде призначена. Віднедавна запущено електронний мобільний додаток «Пенсійний фонд», який дає можливість громадянам зі смартфонів і планшетів отримувати інформацію щодо власного пенсійного страхування та забезпечення.
Що стосується подальших кроків розвитку пенсійної системи, то в числі анонсованих урядом новацій на наступний рік – переведення більшості послуг, пов’язаних із пенсійним забезпеченням та соціальним страхуванням, в електронний формат. Зокрема Пенсійний фонд працюватиме над створенням системи обліку трудових відносин в електронній формі, забезпеченням можливості надання послуг пенсіонерам і застрахованим особам з використанням «Електронного кабінету громадянина», запровадженням онлайн системи консультування громадян, введення в дію системи електронної черги у всіх сервісних центрах як стаціонарно, так і дистанційно – через веб-портал електронних послуг Фонду.
Крім того, дедалі більша увага приділятиметься приведенню приміщень Фонду до єдиних стандартів. Доступність будівель, інклюзія, комфортні умови для відвідувачів – це ті пріоритети, над якими фахівці Фонду працюють щодня.

Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області.

Поділися:

Добавить комментарий