Кременчуцький вагонобудівний завод виконує зобов’язання

Кременчуцький вагонобудівний завод виконує зобов’язання

Кузови вагонів заповнили дільниці складання. Їх пофарбовано у синьо-бежевий колір у спеціальному фірмовому стилі, замовленому Укрзалізницею для цієї серії дизель-поїздів. Коли бачиш, як усередині вагонів, у кабінах машиністів головних вагонів активно й наполегливо працюють люди, то серце радіє. І чітко усвідомлюєш, що в Україні тільки вони мають таку високу кваліфікацію, уміють виконувати складну й відповідальну роботу зі створення моторвагонного рухомого складу. Тільки на КВБЗ є спеціалісти зі створення такої техніки з високим рівнем локалізації.
Наразі у корпусі пасажирського вагонобудування КВБЗ складають три дизель-поїзди: ДПКР-3-004, -005, -006. Це 9 вагонів: 6 – головних (моторних) та 3 – проміжних. Кожен із них проходить відповідні етапи необхідних технологічних операцій.
Головні вагони дизель-поїздів знаходяться на другому прольоті корпусу пасажирського вагонобудування. Проміжні вагони – на третьому прольоті. У стадії найактивнішого складання всіх систем – ДПКр-3-004 – «четвірка». Триває монтаж підвагонного обладнання, систем життєзабезпечення, електроніки та автоматики, внутрішніх інтер’єрів.
Важливо, що все більше деталей і комплектуючих виготовляють безпосередньо на заводі. Уперше на цьому дизель-поїзді застосовують деталі інтер’єру виробництва КВБЗ. Це пластикові елементи облицювання салонів. Для цього освоєно нову для підприємства технологію виготовлення елементів інтер’єру за допомогою термоформування. Закуплено та встановлено у складально-зварювальному корпусі термоформувальні машини та новітній 5-осьовий фрезерний верстат, що розташований на меблевій дільниці корпусу пасажирського вагонобудування.
Деталі різноманітної конфігурації доставлено на прольоти, де триває складання, і вони очікують своєї черги, щоб зайняти постійне місце у вагонах. Тут же знаходяться величезні баки для пального, кожен із яких вміщує до тонни дизпалива. Вони теж виготовлені у складально-зварювальному корпусі КВБЗ.
Як розповів нам директор із виробництва та сервісу КВБЗ Тарас Беценко, на складанні працюють три бригади. Спеціалісти кожної відповідають за свої системи. Триває укладання кілометрів дротів, кожен з яких з’єднує механізми і синхронізує роботу дизель-поїзда в цілому.
На третьому прольоті, на спеціально обладнаній дільниці, триває складання шаф САУКД – систем автоматичного управління та контролю діагностики. Це – місце розміщення основних блоків системи керування та апаратної складової дизель-поїзда, що забезпечує реалізацію адаптивних алгоритмів роботи всіх систем. Саме на цій дільниці працюють найбільш кваліфіковані й досвідчені фахівці.
На прольотах чисто, багато сонячного світла. Вагони поки що без візків, на спеціальних високих стапелях, щоб зручно було працювати у підвагонному просторі.
На вагонах п’ятого і шостого дизель-поїздів уже розпочато роботи з монтажу і прокладання електричних джгутів, елементів інтер’єру. За кілька місяців ці поїзди також будуть готові до циклу приймально-здавальних і пробігових випробувань. Немає сумніву – КВБЗ виконає зобов’язання з виготовлення всіх дизель-поїздів.
Нагадаємо, що під час зустрічі делегації КВБЗ із міністром інфраструктури Олександром Кубраковим, яка відбулася 7 червня поточного року, серед низки питань ішлося також про постачання дизель-поїздів ДПКр-3.
Дизель-поїзди цієї серії створені на КВБЗ за технічними умовами Укрзалізниці. У 2018 році між КВБЗ та УЗ було укладено контракт на постачання шести таких поїздів. Перший поставлено у грудні 2019 року.
Відтоді триває переговорний процес між КВБЗ і УЗ про укладення мирової угоди зі збереженням обсягів закупівлі дизель-поїздів згідно з контрактом.
А поки що ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» виготовляє 5 дизель-поїздів за власні кошти. Безпрецедентний випадок – підприємство йде на великий бізнесовий ризик, розуміючи потребу залізниці у новій техніці та дотримуючись принципу, що укладений контракт має бути виконаний.
Стан їхнього виробництва такий: другий і третій поїзди виготовлено, вони пройшли необхідні випробування і можуть бути відправлені УЗ. Вони знаходяться на заводських коліях; завершення складання четвертого поїзда планується в серпні 2021 року; п’ятий і шостий поїзди перебувають на різних стадіях готовності, планується завершити їх складання до кінця 2021 року.
Отже, ПАТ «КВБЗ» підтверджує зроблену раніше заяву: до 30-річчя Незалежності України підприємство готове поставити Укрзалізниці три нових дизель-поїзди!
Це відповідає й дорученню Президента України Володимира Зеленського, яке він зробив під час робочої поїздки на ПАТ «КВБЗ» 6 березня 2020 року. Міністерству інфраструктури і АТ «Укрзалізниця» тоді було доручено забезпечити ПАТ «КВБЗ» замовленням на закупівлю дев’яноста пасажирських вагонів і трьох дизель-поїздів.

Ганна КУДІЯРОВА
Журналіст

Поділися:

Добавить комментарий