Крюківський вагонзавод на виставці рухомого складу в Києві

Крюківський вагонзавод на виставці рухомого складу в Києві

Голова наглядової ради ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» Володимир Приходько виступив на відкритті виставки пасажирського рухомого складу, що проходила в Києві, на Центральному залізничному вокзалі.

Зокрема Володимир Іванович сказав:
– Коли Україна здобула незалежність, вона мала власне електровозобудування, тепловозобудування. Проте не було пасажирського вагонобудування, виробництва моторвагонного рухомого складу, поїздів метрополітенів.
У середині 1990-х років Кабінет Міністрів України прийняв рішення про створення вітчизняної галузі транспорту соціального призначення. І тоді під ці прапори стали близько 180 українських підприємств, вони взяли участь у цьому масштабному проєкті. Відтак 20 років тому, у 2001-му, був створений перший пасажирський вагон і народилося наше пасажирське вагонобудування. Уже 15 років, як в Україні є своє метровагонобудування, 12 років, як ми спроєктували вагони габариту РІЦ для міжнародного сполучення, 7 літ тому на залізницю прийшли вітчизняні двосистемні швидкісні електропоїзди, вже 5 років українські дизель-поїзди працюють на магістралях. Триває розробка електропоїздів нового покоління.
Ці 180 підприємств і сьогодні готові до виконання будь-якого завдання Укрзалізниці, Київського, Харківського, Дніпровського метрополітенів. Ми готові створити і поставити будь-яку рейкову техніку. І робиться усе це практично без підтримки держави.
Тільки на двадцять дев’ятому році незалежності було прийнято рішення виділити з Державного бюджету кошти на закупку пасажирських вагонів та розвиток інфраструктури. Ми витягли щасливий білет на виробництво і поставку 100 пасажирських вагонів. Проте українське пасажирське вагонобудування й досі «не балують» меморандумами про подальшу співпрацю, спільними заявами про наміри щодо придбання техніки.
Ми продовжуємо боротися за чесні тендери, за локалізацію в Україні виробництва складної імпортної техніки. Наші дизель-поїзди можуть стати прототипом електропоїздів для проєкту Сіті-Експрес.
Володимир Приходько запросив учасників виставки, а серед них були перший заступник міністра інфраструктури Василь Шкураков, в. о. голови правління Укрзалізниці Олександр Камишин, народні депутати України Андрій Клочко, Муса Магомедов, інші фахівці, гості, журналісти, залізничники, оглянути техніку.
Крюківський вагонзавод на виставці рухомого складу в КиєвіНа цій виставці КВБЗ представив новий дизель-поїзд ДПКр-3-003, складений за кошти підприємства на замовлення Укрзалізниці (УЗ) згідно з договором від 2018 року і рішенням Президента України Володимира Зеленського від 6 березня 2020 року. А також два купейні пасажирські вагони з контракту 2021 року на поставку 100 одиниць за бюджетні кошти. Вагони складені на прохання УЗ спеціально для виставки у стислі строки, адже за умовами договору перша партія має бути готовою лише наприкінці поточного року.
Укрзалізниця демонструвала приміський електропоїзд, спальний та плацкартний вагони після капітального ремонту.
А далі тривав огляд рухомого складу. Керівники і спеціалісти КВБЗ на чолі з Володимиром Приходьком та головою правління Максимом Крамаренком розповідали про можливості, конструктивні особливості купейних вагонів та дизель-поїзда. Відповідали на численні запитання журналістів, відвідувачів.
Крюківський вагонзавод на виставці рухомого складу в КиєвіПанувала дружня, невимушена атмосфера. Екстер’єр крюківських вагонів прикрашали пам’ятні написи «30 років Незалежності України». На столиках у купе – сувеніри та рекламні буклети. Стіни купе і коридорів обшиті панелями приємного бежевого кольору. І від того інтер’єр дихає затишком, чистотою, наче запрошує до відпочинку під час подорожі.
Серійні купейні вагони КВБЗ моделі 61-799 доопрацьовані – створено додаткові зручності для пасажирів та залізничників. Журналісти роздивлялися і тестували їх разом з начальником відділу розробок та замовлень пасажирських вагонів УЗ Русланом Бабичем.
Він підіймає нижню полицю, а під нею вільного простору стільки, що вмістяться дві величезні валізи на коліщатах. Тобто традиційного рундука немає. І негабаритний багаж пасажирів тепер можна розмістити набагато зручніше і компактніше. Біля столика з обох боків – розетки, а ще – USB-розетка для гаджетів. Бо без мобільних телефонів, планшетів, айпадів сьогодні ми не уявляємо подорожей.
Табличка з номерами місць у купе, що розташована на коридорі, має яскраву підсвітку. Тепер пасажирам легше буде знайти своє місце. Біля купе провідника у вільному доступі для пасажирів кулер, де можна набрати як холодну, так і підігріту воду. Традиційний кип’ятильник для приготування чаю чи кави теж залишається. У санвузлі з’явився пеленальний столик для пасажирів з маленькими дітьми.
Щоб забратися на другу полицю, не треба ставати ногою на нижню, коли на ній вже розташована постіль іншого пасажира. Є спеціальна маленька дерев’яна сходинка біля дверей купе. А ще у кожному купе – кватирка, яка легко і зручно відчиняється. Безперечно, є й кондиціонери.
Встановлені спеціальні манометри, що показують тиск в гальмівних циліндрах. Це вже для зручності залізничників, а також для безпеки пасажирів, звичайно.
Бачу, що Руслан Бабич задоволений. «Усе, що прописано у технічних вимогах, враховано», – говорить він.
Спілкуюся з молодими людьми: Юрій та його товариш Влад приїхали спеціально з Борисполя, коли дізналися з Інтернету, що проводиться така виставка. «Ми подивилися усе. Найбільше мені сподобався і запам’ятався наш український дизель-поїзд», – говорить Юрій.
А ось блогер Петро Герасіка зі Львова добре обізнаний з вагонами та поїздами вітчизняного виробника. Він їздив у вагонах-трансформерах, дизель-поїздом ДПКр-2, ДПКр-3, що тепер працює на маршруті Івано-Франківськ – Ківерці. «Вагони на виставці мене приємно вразили», – ділиться він.
Проведення виставки вимагає багато зусиль від організаторів та учасників. Проте результат вартий того: популяризація нових розробок вітчизняних машинобудівників, планів Укрзалізниці щодо оновлення рухомого складу, можливість спеціалістам обмінятися думками, запозичити досвід – гарний контент для блогерів та пересічних громадян врешті-решт.
І все ж не обійшлося без дьогтю у бочці меду: гучні заяви про придбання електропоїздів для проєкту Сіті-Експрес по імпорту за наявності вітчизняного виробника. Без повідомлення умов щодо локалізації, без оголошення тендера…

Ганна КУДІЯРОВА.
Фото Юрія ЯЗОВЦЕВА.
Кременчук–Київ–Кременчук.

Добавить комментарий