КВБЗ готовий брати участь у реформуванні приміського залізничного сполучення

КВБЗ готовий брати участь у реформуванні приміського залізничного сполучення

У січні цього року на засіданні науково-технічної ради в Києві Крюківський вагонобудівний завод презентував свій концепт приміських односистемних електропоїздів для мережі постійного та змінного струму, продемонструвавши таким чином готовність взяти участь у реформуванні вітчизняної моделі організації приміських залізничних пасажирських перевезень.

Одним із наймасовіших і найдешевших видів пасажироперевезень в Україні був і залишається приміський залізничний транспорт. Однак, на превеликий жаль, сьогодні він далеко не в найкращому стані. Рухомий склад майже на 90% зношений, перевезення збиткові. Дотацій на покриття цієї статті витрат ані від держави, ані від місцевих бюджетів Укрзалізниця не отримує.
Збитковість унеможливлює модернізацію й оновлення парку приміського залізничного транспорту. Тож ситуація наближається до критичної межі. Змінити її на краще можуть лише кардинальні реформи в державній транспортній політиці. І схоже, що певні зрушення в цьому напрямі починають відбуватися. Про це свідчить схвалена Кабінетом Міністрів України Національна транспортна стратегія на період до 2030 року. Вона передбачає оновлення пасажирського рухомого складу, покращення умов перевезення пасажирів у приміському сполученні. Один із напрямів стратегії – створення приміських залізничних компаній у системі пасажирського транспорту за участю органів місцевого самоврядування.
Потребує кардинальних змін і система фінансування приміських перевезень. Досвід розвинених європейських країн доводить, що активна фінансова підтримка держави та місцевих органів влади, а також добре налагоджені партнерські стосунки з приватними компаніями реально можуть вивести на новий якісний рівень приміські пасажирські перевезення. Крюківський вагонобудівний завод готовий взяти участь у реформуванні цього виду транспортного сполучення із застосуванням державно-приватного партнерства і демонструє свою готовність конкретними діями.
Наразі підприємство за власні кошти розпочало роботи зі створення модельного ряду приміських електропоїздів із живленням від мережі змінного та постійного струму і розробило концепцію гібридного електропоїзда, який може забезпечувати рух та роботу систем поїзда на таких неелектрифікованих ділянках залізниці, як Київ – аеропорт Бориспіль. Проект зі створення моделей вагонів, що увійдуть до складу електрички, обійдеться КВБЗ майже у 200 мільйонів гривень. Про це на прес-конференції у грудні 2018 року заявив голова наглядової ради ПАТ «КВБЗ» Володимир Приходько. Він зауважив, що держава сьогодні не готова робити такі капіталовкладення. Тож, щоб мати роботу не лише сьогодні, а й завтра, підприємство не вперше самотужки інвестує у власні розробки. Спочатку це були швидкісні електропоїзди «Тарпан», дизель-поїзд ДПКр-2, а тепер – приміські електрички.
У 2014 році на Крюківському вагонобудівному заводі було розроблено технічні завдання на приміські електропоїзди змінного струму ЕКр3 та ЕКр4 – постійного струму. Їхня концепція базувалася на конструкціях вагонів дизель-поїзда ДПКр-2, який уже кілька років успішно працює на Львівській залізниці. Враховуючи досвід його експлуатації та вимоги минулорічного тендера Укрзалізниці на дизель-поїзди, у конструкцію ДПКр-3 вагонобудівники внесли низку змін, максимально прийнятних для поїздів приміського сполучення.
Крім того, поїзди для мережі як змінного, так і постійного струму планується максимально уніфікувати. Завдяки такій концепції підприємство зможе максимально зменшити номенклатуру запасних частин, створити спільну конструкторську документацію та єдину ремонтну базу ходових частин і обладнання кузова.
Ще одним, не менш вагомим, аргументом на користь КВБЗ стане залучення у виробництво приміських електричок максимальної кількості вітчизняних підприємств та створення нових робочих місць. І, що особливо важливо, завод зобов’язується забезпечити гарантійне та післягарантійне сервісне обслуговування рухомого складу власного виробництва протягом усього його експлуатаційного циклу.
На реалізацію даного проекту Крюківському вагонобудівному заводу знадобиться небагато часу. Протягом 2019–2020 років планується виготовити дослідні зразки поїздів постійного та змінного струму, випробувати, провести засідання міжвідомчої комісії та вже в 2021 році розпочати їх постачання.
Щоб цей проект мав якнайшвидше втілення в життя, вкрай потрібні підтримка держави, органів місцевого самоврядування та створення усіх необхідних передумов для нормального функціонування приміських залізничних компаній. Підприємство у свою чергу надіслало відповідні звернення до профільних міністерств і сподівається на їхню підтримку. Якщо усі ці зусилля буде консолідовано і в Україні створять інституційні та ринкові умови на кшталт європейської моделі організації приміського залізничного сполучення, держава зможе суттєво підвищити рівень вітчизняних пасажирських приміських перевезень. А це у свою чергу сприятиме економічному розвитку регіонів.

Наталія МИЛЬНИЧУК
Журналіст

Поділися:

Добавить комментарий