Крюківський вагонобудівний завод продовжує виконувати держзамовлення на 66 пасажирських вагонів. Зокрема, наприкінці квітня нові плацкарти відправили до Києва, де вони були підготовлені та включені до складу поїздів №21/22 Харків–Львів і №103/104 Львів–Краматорськ.
Загалом замовнику уже поставлено 38 вагонів з 66 – це понад 57 відсотків. Серед них передбачено постачання 16 плацкартних – раніше Укрзалізниця не закупляла такі вагони у ПАТ «КВБЗ».
Вагони зразка 2025 року зазнали принципових нововведень. Ходові частини, гальмівне обладнання, системи життєзабезпечення, безпеки – це нові розробки.
Також вагони мають новий інтер’єр у світлих кольорах. Максимально застосовано матеріали із нержавіючої сталі, покращена оббивка полиць, з’явилися повздовжні перегородки, які відділяють бокси від проходу.
Для зручної подорожі пасажирів на верхніх полицях зменшено розмір багажної полиці, щоб людина могла сісти, скористатися столиком, який тут є. Для пасажирів на нижніх полицях влаштовано затишний м’який куточок біля вікна, у спинці дивана є зручна газетниця, під полицею – місткий рундук. Ергономіка вагона – зручні драбинки для пасажирів на верхніх полицях, зігнуті поручні, перегородки, вбудовані ручки – усе це покликано зробити подорож для людей якомога зручнішою, а ще – порадувати око і підняти настрій.
Усі пасажири плацкартного вагона матимуть індивідуальні світильники з регуляторами яскравості та можливістю змінювати кут їх нахилу, м’яким спектром освітлення, а також розетки з USB-портами.
У вагоні 58 пасажирських місць. Це дев’ять боксів по шість місць, а десятий бокс – чотиримісний. Є нововведення і в системі кондиціонування і вентиляції.
Вагони обладнані санітарними системами закритого типу, сповивальними столиками, на вікнах є два види ролетних штор, написи дублюються шрифтом Брайля.
Загалом це нова потужна сучасна техніка, покликана слугувати людям. Подія, яка, безперечно, стане віхою в історії КВБЗ та Укрзалізниці.
Колектив Крюківського вагонобудівного заводу висловлює вдячність Президенту України, Уряду, Укрзалізниці за фінансування закупки нового рухомого складу, зокрема пасажирських вагонів. Бо в умовах воєнного стану важко переоцінити роль залізниці у перевезенні високих дипломатичних місій, евакуації великої кількості пасажирів з дітьми, літніх людей, військових тощо. Крюківський вагонобудівний завод є засновником галузі пасажирського вагонобудування в Україні й готовий працювати у цьому напрямі як над виготовленням серійних вагонів, так і над створенням перспективних моделей.
Пресслужба КВБЗ.