КВБЗ передав Укрзалізниці партію з шести плацкартних вагонів

КВБЗ передав Укрзалізниці партію з шести плацкартних вагонів

Крюківський вагонобудівний завод продовжує виконання важливого державного замовлення з постачання 66 пасажирських вагонів для Укрзалізниці. Наразі 28 квітня 2025 року на заводі працювала комісія Укрзалізниці на чолі із заступником директора з експлуатації Пасажирської компанії Ігорем Плескачем. Тривало приймання 6 нових плацкартних вагонів.

КВБЗ передав Укрзалізниці партію з шести плацкартних вагонів

Увечері того ж дня їх відправлено до Києва, а рано-вранці 29 квітня вони прибули до столиці. Там вони отримали екіпірування, а затим –  були включені до складу поїздів №21/22 Харків-Львів та №103/104 Львів-Краматорськ.

КВБЗ передав Укрзалізниці партію з шести плацкартних вагонів

Отже загалом уже поставлено замовнику 38 вагонів з 66. Це понад 57 відсотків. Серед них передбачено постачання 16 плацкартних. І перша потужна партія з 6 одиниць надійшла на магістралі. Раніше УЗ не закупляла такі вагони у ПАТ «КВБЗ».

КВБЗ передав Укрзалізниці партію з шести плацкартних вагонів

Про них заговорили наприкінці березня, коли перший зразок такого вагона вийшов на випробування. Інформація про вагони підвищеної місткості або плацкартні привернула до себе увагу як засобів масової інформації, так і фахівців, пасажирів, широкого загалу.

КВБЗ передав Укрзалізниці партію з шести плацкартних вагонів

Цей вагон зразка 2025 року принципово новий. Залишено лише кузов моделі 61-779. Що стосується ходових частин, гальмівного обладнання, систем життєзабезпечення, безпеки, внутрішнього інтер’єру – то це нові розробки.  Разом зі спеціалістами УЗ проведено велику роботу. На заводі виготовлено кілька макетів плацкартного боксу, проведено опитування серед пасажирів. Враховано їх побажання, внесені значні конструктивні зміни.

КВБЗ передав Укрзалізниці партію з шести плацкартних вагонів

Вагони мають новий інтер’єр у світлих кольорах. Максимально застосовано матеріали із нержавіючої сталі, покращена оббивка полиць, з’явилися повздовжні перегородки, які відділяють бокси від проходу.

Для  зручної подорожі пасажирів на верхніх полицях зменшено розмір багажної полиці, щоб людина могла сісти, скористатися столиком, який тут є. Для пасажирів на нижніх полицях влаштовано затишний м’який куточок біля вікна, у спинці дивана є зручна газетниця, під полицею – місткий рундук. Ергономіка вагона – зручні драбинки для пасажирів на верхніх полицях, зігнуті поручні, перегородки, вбудовані ручки – усе це покликано зробити подорож для людей якомога зручнішою, а ще –  порадувати око і підняти настрій.

КВБЗ передав Укрзалізниці партію з шести плацкартних вагонів

Усі пасажири плацкартного вагона матимуть індивідуальні світильники з регуляторами яскравості та можливістю змінювати кут їх нахилу, м’яким спектром освітлення, а також розетки з USB портами.  У плацкартному вагоні немає коридора, а є наскрізний прохід. Він обладнаний суцільною світловою енергозберігаючою лінією.

КВБЗ передав Укрзалізниці партію з шести плацкартних вагонів

У  вагоні 58 пасажирських місць. Це дев’ять боксів по шість місць, а десятий бокс – чотиримісний. Бокових полиць у ньому немає, бо вагони мають віялові двері, що відкриваються в обидва боки. Залишок місця використано для облаштування шафи з полицями. Є нововведення в системі кондиціонування і вентиляції.  На вагоні виконано два канали: по одному із них нагнітається свіже повітря, інший — відповідає за рециркуляцію, тобто забирання повітря на обробку.

КВБЗ передав Укрзалізниці партію з шести плацкартних вагонів

Вагони обладнані санітарними системами закритого типу, сповивальними столиками, на вікнах є два види ролетних штор, написи дублюються шрифтом Брайля. Зріс відсоток локалізації, бо все більше вітчизняних підприємств (понад 150) постачають вузли та деталі.

У квітні (14 та 24 числа) по мірі виготовлення проходили пробігові  випробування  решти вагонів з першої партії за маршрутом Кременчук-Полтава-Кременчук. Ну а далі приймання та відправлення, як сказано вище. У нас є фотографії, як партія нових вагонів перетинає заводські ворота та починає свій рух на магістралях Укрзалізниці. Красиві, зворушливі фото. Нова потужна сучасна техніка, яка зроблена щоб слугувати людям. Подія, яка стане віхою в історії КВБЗ та Укрзалізниці.

КВБЗ передав Укрзалізниці партію з шести плацкартних вагонів

Колектив Крюківського вагонобудівного заводу висловлює вдячність Президенту України, Уряду, Укрзалізниці за фінансування закупки нового рухомомого складу, зокрема пасажирських вагонів. Бо в умовах воєнного стану важко переоцінити роль залізниці у перевезенні високих дипломатичних місій, евакуації великої кількості пасажирів з дітьми, літніх людей, військових тощо. Крюківський вагонобудівний завод є засновником галузі пасажирського вагонобудування в Україні й готовий працювати у цьому напрямі як над виготовленням серійних вагонів, так і над створенням перспективних моделей.

Пресслужба КВБЗ

Поділися:

Добавить комментарий