Мистецтво проти корупції

Мистецтво проти корупції

Карантин змінив правила діяльності багатьох сфер у світі, а особливо торкнувся культури. Втім, актори як професійних, так і аматорських театрів продовжують підтримувати комунікацію з аудиторією. А іноді карантинні рамки стають потужним поштовхом для відкриття нових горизонтів, адже нетипові обмеження є нетиповими можливостями. Ними і скористалися учасники Театру Сучасного Діалогу, для яких вимушений карантин дав змогу попрацювати в новому форматі й ґрунтовно підготуватися до представлення свого нового, у дечому унікального продукту – свідоцького мюзиклу про корупцію «Кабінет № 333». Днями вони презентували його полтавцям.

Свідоцький мюзикл про корупцію «Кабінет № 333» став результатом проекту «corrupt:off» за підтримки European Endowment For Democracy та House of Europe у співпраці Danish Cultural Institute in Estonia, Latvia and Lithuania Полтавської філії Суспільної служби України, C:NTACT та Театру Сучасного Діалогу. Підготовка до мюзиклу стартувала близько двох років тому, коли Полтаву у пошуках творчої молоді відвідали засновник данського театру C:NTACT Хенрік Хартман, режисерка та менеджерка проекту Марія Коренева і тренер по фізичному театру зі США Сандро Гарібашвілі. Для молодих полтавських акторів-аматорів це була унікальна можливість працювати з відомими митцями, тому команда Театру Сучасного Діалогу долучилася однією з перших. Учасники пройшли ряд тренінгів і навчань і знайшли ті методи й прийоми, які б найбільше резонували з проблемами місцевої публіки. Окрім Полтави, мюзикл уже представили в інших регіонах держави. Загалом артисти планують відвідати 15 міст.
Унікальність свідоцького мюзиклу в тому, що кожна розказана історія – документальна. Його створили не згідно з чітким написаним сценарієм, актори розповідали власні життєві історії зі щирими емоціями, переплетені неординарним музичним оформленням. Усі вони прямо чи опосередковано стосувалися темних схем у освіті, науці, спорті, медицині чи політиці.
Зі слів Марії Кореневої, яка порушує суспільно чутливі теми, такий підхід до створення мюзиклу дає можливість молоді на сцені поділитися болючим досвідом. Хоча й історії без вигадки, але зі своєрідними метафорами, у яких кожен міг впізнати схожі випадки з власного життя. Музичне оформлення також є роботою акторської трупи. Такі вистави створюють методом тренінгів, тому актори не грають, як на традиційній сцені, а відтворюють певні моменти своєї біографії.
Нетиповим було і те, що актори опиралися на багаторічний досвід європейського суспільно-політичного театру, в результаті чого дійство перетворилося на інтерактивний перформанс, а гра акторів доповнилася документальним відеорядом та відеоінсталяціями, які транслювалася на імпровізований екран. До того ж творці вистави відмовилися від моралізаторства у спілкуванні з глядачем. Натомість дали йому можливість взяти участь у дискусії і поділитися власним досвідом, розповісти про свої погляди на хабарництво в державі.
Відгук про виставу вже опублікував на своїй сторінці у соціальних мережах Данський культурний інститут (Dansk Kulturinstitut/Danish Cultural Institute). Співзасновники проекту привітали з прем’єрою українських колег та повідомили, що метою його створення було покращення обізнаності про корупційні виклики, які пустили глибокі метастази в організм суспільства. Саме це, на їхню думку, стало однією з головних причин відтоку молодого покоління за кордон у пошуках кращої долі. Також вони висловили сподівання, що нові отримані акторською аматорською трупою знання та досвід допоможуть вистояти у ці нелегкі для нашої держави часи, а молоді люди зроблять самі й допоможуть зробити іншим вагомі кроки у напрямку необхідних соціальних змін.

Юлія ХОМЕНКО
“Зоря Полтавщини”

Поділися:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Добавить комментарий