Моделі поїздів – своїми руками

Моделі поїздів – своїми руками

Найбільша окраса робочого кабінету заступника начальника транспортного цеху із залізничного транспорту ПАТ «КВБЗ» Вадима Бордюга – кілька макетів рухомої техніки, серед яких і тепловоз ТЕП70, електровоз ВЛ80. Кожен із них – це деталізований мініатюрний варіант оригінальної техніки, змайстрований із підручних матеріалів. Усі їх створив машиніст тепловоза цього підрозділу Сергій Грудненко.

Професійні знання він здобув у рідному Кременчуці в профільному технікумі, закінчивши його з відзнакою, а потім – у Дніпропетровському інституті інженерів транспорту (нині – Національний університет залізничного транспорту). «Я так хотів стати залізничником, що навіть до відмінника «підтягнувся», бо медалістів раніше приймали в технікум без іспитів, незважаючи на чималий конкурс – дев’ять претендентів на місце», – ділиться він спогадами.
Працював Сергій Грудненко і в локомотивному депо Кременчука на вантажних потягах, і в Харкові, де обслуговував пасажирські поїзди сімферопольського, бєлгородського, донецького напрямків. Довелося побувати навіть на Крайній Півночі, в Сургуті, але не зміг призвичаїтися до тамтешнього клімату, тож повернувся в рідний Кременчук. Пробував себе і в торгівельній фірмі ПАТ «КВБЗ» на посаді начальника відділу реалізації продукції на експорт…
Сергій Грудненко з дитинства закоханий у залізницю, через те й повернувся у транспортний цех заводу: «Скільки б не їздив однією і тією самою залізничною ділянкою, однакових поїздок не буває. Ні на секунду не можна втрачати пильності, бо найперше завдання машиніста – дотримання безпеки руху. Робота напружена й надзвичайно відповідальна. Якщо цю професію не любити, вона може здатися занадто важкою. Через те, мабуть, молоде поповнення надовго й не лишається в депо – місяць-два попрацюють і йдуть».
Сергій і його колеги-залізничники доставляють у заводські цехи матеріали для виробництва, комплектуючі. А у вільний від роботи час чоловік майструє. «У дитинстві ми з батьками частенько їздили в Сочі. Дві доби в поїзді, я майже не відходив від вікна, а потім удома малював вагони, що бачив у дорозі. А коли підріс, моделювати почав».
Це захоплення з’явилося у шкільні роки. Першу модель, паровоз ІС20, він змайстрував, навчаючись у восьмому класі, за підручниками 3-го курсу технікуму. «Мені дуже подобається моделювання залізничної техніки. Помічник машиніста, машиніст, інженер – уся моя робота пов’язана із залізницею, де працюю з 18 років, тобто вже понад 15 літ. І захоплення в мене відповідне», – каже Сергій Сергійович.
Щоправда, часу на хобі в нього зараз майже не лишається, бо він ще й приватний підприємець – створює МАФи швидкого складання: «Родина, двоє дітей, треба забезпечувати. Навіть довелося самостійно освоїти зварювання. Якось попросив дружину на Новий рік подарувати мені зварювальний апарат… І в роботі знадобилося, і в моделюванні».
Першим матеріалом для моделей залізничного транспорту став цупкий картон, але створив майстер і кілька металевих екземплярів. Один із найкращих – 1,5-метровий паровоз Cityof Carlisle Британської королівської залізниці. Модель діюча, котел працює на дровах. На виготовлення пішло півроку копіткої праці й багато зроблених власноруч латунних деталей. Тепер паровоз знаходиться в Латвії, у приватній колекції. При виготовленні макета паровоза ФД20 використано понад десяток різних металів і сплавів.
Кілька інших моделей залізничного транспорту, креслення для яких Сергій Грудненко переважно робив самостійно, можна побачити в Лубенському центрі технічної освіти (у минулому – Лубенська технічна школа), в офісі управління Південної залізниці. Всього ж майстер створив близько двох десятків макетів залізничної техніки. Найулюбленіша модель – ЧС7-126. На такому електровозі чеського виробництва він старшим машиністом здолав не одну сотню кілометрів залізничних колій.
Сергій Грудненко не уявляє себе без улюбленої роботи, мріє виготовити модель електровоза «Тарпан», створеного на рідному заводі, а трохи згодом – започаткувати музей моделей залізничної техніки.
Тож нехай здійснюються ці світлі мрії!

Юлія КОНДРАТЬЄВА
Журналіст

Поділися:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Добавить комментарий