На роздоріжжі…

На роздоріжжі…

Вельми неприємна ситуація складалася в останні роки із ділянкою траси Київ–Харків у межах обласного центру. Довгий час дорога майже взагалі не ремонтувалася, адже між містом, облдержадміністрацією й Службою автодоріг (САД) у Полтавській області тривали суперечки про належність цього відтинку міжнародної автостради. Ще більше року тому з посиланням на прес-службу САД повідомлялося про досить успішні переговори керівництва цієї організації із міською владою. Здавалося б, ще трішки і Полтаві не буде соромно за дорогу, якою щодня курсують тисячі автівок з усіх регіонів нашої держави та з-за кордону. Але не так сталося, як гадалося.
У липні цього року на прес-конференції міський голова Полтави Олександр Мамай наголосив на тому, що ремонт дороги, якою курсують багатотонні вантажівки з усієї України, коштуватиме десятки, а можливо, сотні мільйонів гривень. “Якщо у територіальної громади виникне бажання, щоб ми відремонтували трасу і не зробили жодної дороги у місті, тоді й приймемо таке рішення. Але, я вважаю, це буде сьогодні не вірно як мінімум”, – зазначив він.
До останнього часу ситуація “висіла” у повітрі, полтавці згадували не- злим тихим словом усіх причетних (справа доходила навіть до блокування руху), автолюбителі “гробили” своїх “залізних коней”, дорога потроху ще більше руйнувалася. І ось в кінці майже безкінечного тунелю з’явилося хай ще не світло, але надія на нього…
Але, як повідомили в прес-службі Служби автодоріг в Полтавській області, організація залишилася на своїх позиціях. Оскільки ця ділянка траси не знаходиться на її балансі, жодних робіт коштом САД проводитися не буде.
У Полтавській облдержадміністрації також прокоментували ситуацію. “Служба автомобільних доріг у Полтавській області самоусунулася від ремонту траси Київ–Харків у межах міста. Її очільник Володимир Трояновський навіть проігнорував засідання профільної комісії міськради, яка розглядала це питання”, – йшлося у повідомленні прес-служби облдержадміністрації. Тож ситуацію мали вирішувати місто та область.
На роздоріжжі…Нещодавно відбулися кілька робочих нарад з цього приводу. Депутати міськради мали визначитися, чи визнають вони цю ділянку дороги “своєю”. Щоб швидше та ефективніше провести ремонт, Полтавська ОДА була навіть готова взяти її на свій баланс. Комісія прийшла до висновку, що ця ділянка дороги знаходиться на балансі міськради. Залишилося прийняти остаточне рішення та перейти до ремонтних робіт, зазначали в прес-службі ОДА.
Облдержадміністрація долучиться до ремонту на умовах співфінансування. В ОДА готові виділити на проведення робіт 50 мільйонів гривень. Це – ініціатива голови ОДА Валерія Головка. Адже проблема цієї ділянки дороги існує для полтавців вже протягом багатьох років. І за довгий час ніхто так і не зміг її вирішити.
– Ми опікуємося місцевими дорогами з початку цього року. (На баланс Полтавської ОДА цього року перейшло більше 7 тисяч кілометрів автошляхів. Раніше ними опікувалася Служба автодоріг у Полтавській області. – Ред.) Тому не могли ремонтувати цю ділянку, це не наша компетенція… Ця частина дороги дуже болюча. І її терміново потрібно ремонтувати, бо питання дуже довго не вирішувалося. Гості Полтави бачать спершу цю ділянку дороги, а вже потім саме місто. Полтавська ОДА не має повноважень її ремонтувати, але готова допомогти обласному центру, – наголосив директор департаменту будівництва, містобудування і архітектури та житлово-комунального господарства Полтавської ОДА Тимофій Голбан.
Він зазначив, що для проведення усіх робіт потрібно рішення міськради про виділення коштів. Воно приймається сесійно. Крім того, міське управління житлово-комунального господарства має надати дозвіл на розробку проектно-кошторисної документації. Після того, як буде прийняте відповідне рішення, облдержадміністрація виготовить своїм коштом проектно-кошторисну документацію для проведення капремонту цієї ділянки дороги.
“Кожного разу, коли проїжджаю дорогою М-03 Харків – Київ – Довжанський, мені стає соромно та страшно. Впевнений, кожен, хто хоч раз там їхав, відчував те ж саме. Зараз Полтавська облдержадміністрація відновлює занедбане попередніми утримувачами дорожнє покриття області. Але ця ділянка не дає нам спокою, – зазначив Валерій Головко, – тому ми прийняли рішення виступити з пропозицією до міської влади відремонтувати цю ділянку на умовах співфінансування 50 на 50. Ми готові брати на себе відповідальність та розпочинати ремонт. Тепер слово за міською радою. Звертаюсь з проханням до міського голови та депутатського корпусу якнайшвидше владнати усі нюанси та розпочати роботу”, – йдеться у повідомленні прес-служби Полтавської ОДА.
P.S. Як стало відомо, Полтавська облдержадміністрація отримала від міського управління житлово-комунального господарства (УЖКГ) дозвіл на розробку проекту та ремонт дороги М-03 Київ–Харків–Довжанський у межах Полтави. Про це йдеться у листі від УЖКГ Полтавської міськради до департаменту будівництва містобудування і архітектури та житлово-комунального господарства ОДА.
Директор “Агентства місцевих доріг Полтавської області” Олексій Басан зустрівся з проектантами, щоб обговорити подальші кроки щодо ремонту дороги. Також визначили територію, де буде розміщена спецтехніка.
– На цю дорогу скаржаться усі автомобілісти. Я й сам маю досвід ремонту машини після кількох поїздок по трасі Київ–Харків у нашому місті. Тому розумію настрої водіїв, – говорить директор департаменту будівництва, містобудування і архітектури та житлово-комунального господарства Полтавської ОДА Тимофій Голбан.
На ділянці траси Київ–Харків у межах Полтави проведуть поточний середній ремонт. Його виконуватимуть як капітальний із повною заміною асфальтного полотна. Для цього використовуватимуть спеціальну техніку та кілька технологій: ресайклінг, або обладнання, яке знімає грунт. У першому випадку мова йде про знімання асфальтного покриття із додаванням цементу. А в другому – грунт переробляють, додають суміші, а потім він знову кладеться під каток із подальшим укладанням зверху асфальтобетону. Це більш якісний ремонт поверхні.
Частину дороги М-03 Київ–Харків–Довжанський у межах Полтави розпочнуть ремонтувати після отримання згоди на співфінансування від місцевої влади та визначення підрядника. Попередньо роботи планують розпочати вже у жовтні, – інформує прес-служба Полтавської ОДА.
Тож чи вдасться досягти порозуміння цього разу, чи світло в кінці тунелю знову виявиться міражем, покаже найближчий час.

Підготував Андрій ФІАЛКОВСЬКИЙ.

Поділися:

Добавить комментарий