Не забувайте про техогляд!

Не забувайте про техогляд!

В Україні з 1 травня 2019 року набрали чинності нові правила техогляду. Це пов’язано із тим, що наша країна узгоджує своє законодавство з актами Європейського Союзу. Про порядок проходження обов’язкового технічного контролю транспортних засобів консультують фахівці відділу «Чутівське бюро правової допомоги» Полтавського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

Які правові підстави здійснення обов’язкового технічного контролю (далі – ОТК)

Закон України «Про дорожній рух» (стаття 35); Постанова Кабінету Міністрів України від 30 січня 2012 року № 137 «Про затвердження Порядку проведення обов’язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану транспортних засобів, технічного опису та зразка протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу»; Постанова Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 року
№ 141 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 30 січня 2012 р. № 137 і від 31 травня 2012 р. № 512»; Постанова Кабінету Міністрів України від 31 травня 2012 року № 512 «Про затвердження Порядку формування загальнодержавної бази даних про результати обов’язкового технічного контролю транспортних засобів, доступу до неї та встановлення розміру плати за надання таких послуг».

Які транспортні засоби не підлягають обов’язковому технічному контролю

1. Легкові автомобілі усіх типів, марок і моделей, причепи (напівпричепи) до них (крім таксі та автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку), мотоцикли, мопеди, мотоколяски та інші, прирівняні до них, транспортні засоби – незалежно від строку експлуатації.
2. Легкові автомобілі, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, вантажні автомобілі незалежно від форми власності вантажопідйомністю до 3,5 тонни, причепи до них – із строком експлуатації до двох років.
3. Технічні засоби для агропромислового комплексу, визначені Законом України «Про систему інженерно-технічного забезпечення агропромислового комплексу України».

Періодичність проходження обов’язкового технічного контролю

Для легкових автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, вантажних автомобілів (незалежно від форми власності) вантажопідйомністю до 3,5 тонни, причепів до них зі строком експлуатації більше двох років – кожні два роки; для вантажних автомобілів вантажопідйомністю більше 3,5 тонни, причепів до них та таксі незалежно від строку експлуатації – щороку; для автобусів та спеціалізованих транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, незалежно від строку експлуатації – двічі на рік.

Хто здійснює обов’язковий технічний контроль

Обов’язковий технічний контроль транспортних засобів, призначених для експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування та зареєстрованих територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України, здійснюють суб’єкти проведення обов’язкового технічного контролю, які мають на правах власності або користування обладнання, що дає змогу перевіряти технічний стан транспортних засобів на відповідність вимогам безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього середовища.

Де та яким чином фіксуються результати проходження обов’язкового технічного контролю

У разі позитивного результату після проведення обов’язкового технічного контролю транспортного засобу замовникові видається протокол перевірки технічного стану. В протоколі зазначається строк чергового проходження обов’язкового технічного контролю транспортного засобу відповідно до періодичності проходження.
У разі негативного результату перевірки технічного стану транспортного засобу або невідповідності даних у свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу даним ідентифікації транспортного засобу виконавець попереджає замовника про виявлену невідповідність та видає акт невідповідності технічного стану транспортного засобу під розписку (незначну невідповідність замовник може самостійно усунути на місці перевірки технічного стану транспортного засобу, повторна перевірка технічного стану транспортного засобу проводиться після усунення невідповідності, виявленої під час попередньої перевірки).

Як довго зберігаються документи про проведення ОТК

Виконавець зобов’язаний зберігати всі документи та матеріали фотофіксації процесу проведення обов’язкового технічного контролю транспортного засобу протягом трьох років.

Хто і яким чином здійснює контроль за достовірністю інформації про результати проведення ОТК

Головний сервісний центр МВС.

У яких випадках та ким результат проведення ОТК може бути визнаний недійсним

Протокол перевірки технічного стану транспортного засобу визнається територіальним органом з надання сервісних послуг МВС недійсним у разі: 1) видачі суб’єктом здійснення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу з порушенням Порядку проведення обов’язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану транспортних засобів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2012 р. № 137, або Вимог до перевірки конструкції та технічного стану колісного транспортного засобу, методів такої перевірки, затверджених наказом Мінінфраструктури від 26 листопада 2012 р. № 710; 2) отримання від органів державного нагляду (контролю) інформації про перебування транспортного засобу в непридатному для експлуатації стані (пошкоджений внаслідок дорожньо-транспортної пригоди або розукомплектований, внаслідок чого є непридатним до експлуатації).

Мета запровадження фотофіксації проведення обов’язкового технічного контролю транспортного засобу

Зазначене нововведення запроваджено, щоб викорінити формальність при проведенні ОТК, забезпечити якість і об’єктивність перевірки технічного стану транспортних засобів та запобігти порушенням у сфері ОТК суб’єктами, що його здійснюють.

Заходи, які вживаються під час виявлення порушень здійснення ОТК

Під час виявлення фактів порушення порядку перевірки технічного стану транспортного засобу або без проведення такої перевірки працівники РСЦ МВС інформують територіальні органи Національної поліції України про такі порушення для вжиття заходів адміністративного впливу. В разі видачі суб’єктом здійснення обов’язкового технічного контролю протягом року більше трьох протоколів перевірки технічного стану транспортного засобу, визнаних недійсними, здійснюється блокування доступу користувача загальнодержавної бази даних до неї, а у разі виявлення та фіксації 10 і більше фактів видачі одним суб’єктом ОТК протоколів, визнаних за результатами перевірки недійсними, до Мінінфраструктури надсилається інформація для прийняття рішення про відкликання повідомлення виконавця. Після отримання рішення Мінінфраструктури про відкликання повідомлення протягом трьох робочих днів ГСЦ МВС виключає виконавця з реєстру суб’єктів ОТК, про що негайно інформує виконавця, Мініфраструктури та регіональний сервісний центр МВС за місцем реєстрації суб’єкта ОТК.
Громадяни завжди можуть звернутися за отриманням безоплатної правової допомоги до Центру, який знаходиться за адресою: м. Полтава, вул. Європейська, 37/40, тел. (0532) 56-02-88. Режим роботи: понеділок – п’ятниця, з 9.00 до 18.00; субота, неділя – вихідний. Додаткову інформацію та адресу найближчого центру чи бюро правової допомоги можна отримати за єдиним номером безоплатної правової допомоги в Україні: 0 800 213 103.

Поділися:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Добавить комментарий