Нові моделі зерновозів

Нові моделі зерновозів

Нещодавно Крюківський вагонобудівний завод отримав дозвіл на виробництво нових версій вагона для перевезення зерна – моделей 19-7053-03 та 19-7053-04. Таке рішення ухвалили члени міжвідомчої комісії, що працювала на підприємстві. КВБЗ визнано готовим до серійного виробництва вагонів та до виготовлення установчої партії зерновозів моделі 19-7053-04 у кількості 2000 штук.

Комісія рекомендувала ПАТ “КВБЗ” здійснити комплекс робіт дифікацій, їх підконтрольну експлуатацію та визнала представлені дослідні зразки такими, що можна реалізувати.
Вагон моделі 19-7053-04 з осьовим навантаженням 25 тонно-сил рекомендовано до підконтрольної експлуатації за узгодженою з AT “Укрзалізниця” програмою і методикою.
Протягом останніх 15 років крюківські вагонобудівники поставили на серійне виробництво низку вантажних вагонів-хоперів (зокрема з краплеподібною формою кузова для перевезення зерна, мінеральних добрив та інших сипких вантажів), що різняться конструкцією, спеціалізацією, об’ємами кузовів, типами розвантажувальних пристроїв, візками та осьовим навантаженням.
Першою моделлю сімейства вагонів-хоперів із гравітаційним розвантаженням у міжрейковий простір через шиберні пристрої був вагон для зерна моделі 19-7016 вантажопідйомністю 70,2 т і об’ємом кузова 108 м куб. Серійно його розпочали виготовляти у 2004 році. Форма конструкції кузова цього вагона не мала каркасних деталей, що дозволило зменшити номенклатуру вузлів та деталей. Гладка поверхня кузова забезпечила їх швидке гравітаційне розвантаження. Зокрема й таких продуктів, що злежуються, наприклад, мінеральних добрив. На відміну від вагонів інших виробників, у крюківських під час розвантаження не залишається решток сипкого товару, процес триває протягом орієнтовно 5–10, а не 25 хвилин. У ході тривалої експлуатації крюківські вагони для зерна та мінеральних добрив довели, що вони відповідають всім необхідним для здійснення перевезень вимогам. На всі ці переваги вказали фахівці ТОВ “Білоруськалій”, яке у своєму технологічному процесі використовує вагони для перевезення мінеральних добрив моделей 19-7017 та 19-7017-01.
Нині сімейство крюківських вагонів-хоперів представлене 11 моделями. Крюківський вагонобудівний завод готовий розширити її ще двома новими представниками модельного ряду. Вони призначені для перевезення зерна та інших сипких продуктів, що потребують захисту від атмосферних опадів, мережею залізничного простору 1520.
Зважаючи на те, що в доробку вітчизняних вагонобудівних підприємств є вагони для зерна з кузовами, об’єм яких перевищує 116 м куб., конструктори КВБЗ прагнули підвищити конкурентоспроможність вагонів-хоперів, створених на підприємстві раніше. Тож вони розробили вагони для перевезення зерна зі збільшеним об’ємом кузова та осьовим навантаженням 23,5 тс моделі 19-7053-03 (на базі вагона моделі 19-7053-02) і осьовим навантаженням 25 тс моделі 19-7053-04 (на базі вагона моделі 19-7053).
Конструкторська документація на них успішно пройшла метрологічну експертизу. Технічні розрахунки конструкцій обох вагонів відповідають вимогам чинної нормативної документації. Результати проведених патентних досліджень свідчать про чистоту та незалежність технічних рішень даних виробів від прав на об’єкти промислової власності в Україні, що охороняються відповідними законами.
Дослідні зразки обох вагонів виготовили на базі складально-зварювального корпусу й передали для здійснення випробувань Випробувальному центру “Український науково-дослідний інститут вагонобудування”. Їх результати разом із іншими висновками експертів та конструкторською документацією на вироби розглянули члени міжвідомчої комісії й винесли свій схвальний вердикт. Тож ми вітаємо крюківських розробників і бажаємо успішної долі їхнім новим виробам.

Наталія МИЛЬНИЧУК
Журналіст

Добавить комментарий