Що треба знати про реорганізацію Пенсійного фонду

Нові сервіси веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду

Науковці стверджують, що люди поважного віку, які цікавляться комп’ютерами, значно покращують свій мозковий кровообіг та подовжують життя. Якщо раніше постійними користувачами мережі Інтернет була молодь, то нині деякі пенсіонери в цьому сенсі можуть дати фору навіть своїм “гаджетизованим” онукам. Окрім цього, наша держава все більше переходить на європейські стандарти, тому багато послуг, за якими раніше потрібно було вистояти чималу чергу, можна отримати, не виходячи з дому. Пенсійний фонд України також почав надавати нові електронні послуги для своїх клієнтів. Нещодавно в Полтаві відбулася прес-конференція, на якій представили сервіси його веб-порталів, що покликані спростити взаємодію громадян з фондом.

Більшість послуг надається дистанційно, зазначив заступник голови правління Пенсійного фонду України Владислав Машкін. Це дозволить не тільки економити час як самих пенсіонерів, так і фахівців фонду, а й зробить послуги доступнішими та комфортнішими.
– Он-лайн-сервіси розроблені для того, щоб максимально спростити візит пенсіонера до Пенсійного фонду, скоротити кількість документів для подачі й зробити механізм обчислення пенсій прозорішим. Для реалізації цих цілей у першу чергу була створена система сервісних центрів, фахівці яких надають повний спектр послуг. Це понад тисячу віддалених робочих місць, щоб наблизити послуги до кожної конкретної людини, яка їх потребує. Наступним кроком стало створення потужної інформаційної системи, яка б дозволила працювати з базами всіх клієнтів фонду. Часто люди цікавляться, чи сплачені роботодавцем їхні пенсійні внески, який стаж вони мають, який розмір заробітної плати в них є, яку пенсію вони отримають? Тепер це все можна перевірити, не виходячи з дому, – поінформував Владислав Машкін.
До нових он-лайн-сервісів можна віднести послугу безкоштовного СМС-інформування (щодо призначення/перерахунку пенсії; сплати страхових внесків роботодавцем та розміру свого страхового стажу); отримання довідок, достовірність яких підтверджується QR-кодом (про розмір сплачених внесків (форма ОК-5), витяг із Реєстру застрахованих осіб, довідку про розмір пенсії); кабінет застрахованої особи та кабінет страхувальника (роботодавця). Для отримання розширеного спектра послуг пенсіонери мають зареєструватися. Ця процедура здійснюється з використанням електронного цифрового підпису або за логіном і паролем. Електронний цифровий підпис можна отримати в акредитованому центрі сертифікації ключів (АЦСК), перелік яких є на порталі. Логін і пароль видаються в будь-якому відділенні Пенсійного фонду за умови пред’явлення паспорта та ідентифікаційного коду.
“Близько десяти банків України мають право видавати електронні ключі, – доповнює Владислав Машкін. – Для пенсіонерів ми розробили особливий продукт – електронне пенсійне посвідчення. Це платіжна картка, на яку приходить пенсія. Вона одночасно є і пенсійним посвідченням, і на ній зберігається електронний цифровий підпис”.
Що цікаво, веб-портал адаптований під роботу на мобільних пристроях, адже не всі пенсіонери вдома мають особистий комп’ютер. До речі, у сусідній Сумській області вже досить давно онуки активно реєструють бабусь і дідусів у Пенсійному фонді, тоді як Полтавська область налаштована збільшувати кількість віддалених робочих місць для фахівців фонду в містах, селищах та місцевих громадах на базі ЦНАПів. Нині їх понад 60. У Полтаві триває будівництво ЦНАПу на 12 робочих місць.
Досить популярною електронною послугою є кабінет страхувальника, про який детально розповів начальник управління інформаційних систем та електронних реєстрів Головного управління Пенсійного фонду в Полтавській області Сергій Гаврилко. З його слів, якщо раніше первинні дані для розрахунку пенсії – страховий стаж та розмір зарплати – надавали самі працівники в одному з управлінь фонду, то тепер процедура отримання цих відомостей значно спростилася. В електронному кабінеті можна переглянути інформацію про те, як роботодавець сплачує кошти за свого працівника, і зокрема про те, чи були заборгованості його підприємства перед фондом. У вкладці “Трудові відносини” показуються відомості щодо кількості застрахованих осіб у звітному періоді, працівників з інвалідністю, працівників, які мають додаткові гарантії в працевлаштуванні.
Ознайомитися з роботою порталу електронних послуг можна, переглянувши навчальний відеоролик у мережі Інтернет. Усі персональні дані пенсіонерів захищені, а послуги веб-порталу надаються безкоштовно. Наразі в області понад 36 тисяч пенсіонерів користуються веб-порталом електронних послуг Пенсійного фонду.

Юлія ХОМЕНКО
“Зоря Полтавщини”

Поділися:

Добавить комментарий