Олександр ШАМОТА:  “У Полтаві вже 20 нових автобусів – це шлях  до транспортної незалежності”

Олександр ШАМОТА: “У Полтаві вже 20 нових автобусів – це шлях до транспортної незалежності”

Олександр ШАМОТА:  “У Полтаві вже 20 нових автобусів – це шлях  до транспортної незалежності”Тема транспорту є однією з найболючіших для полтавців останні кілька років. І це не просто слова. Всі пам’ятають, як минула влада систематично знищувала комунальний автопарк на догоду приватним перевізникам. Що ми отримали? Незрозумілі вимоги щодо тарифів за відсутності якісного сервісу та транспорту, шантаж перевізниками майже 300-тисячного міста, коли люди змушені були пішки добиратись до роботи, лікарні, домівки тощо. Вже тоді міська влада пообіцяла докласти всіх зусиль для подолання цієї проблеми. Не минуло й року – і міське транспортне господарство поповнилось двадцятьма новими автобусами та очікує на 40 тролейбусів. Про транспортні пріоритети говоримо із секретарем Полтавської міської ради Олександром ШАМОТОЮ.
– Олександре Сергійовичу, чому в місті склалася така ситуація з транспортом? Не секрет, що більша частина рухомого складу не витримує жодної критики. При цьому перевізники постійно хочуть більшої плати за проїзд.
– Найголовніша причина виникнення подібних ситуацій – брак комунального транспорту в місті. Комунальний транспорт – це комфорт, зручність, порядок у графіках та маршрутах перевезень. І, найголовніше, незалежність міста від приватних перевізників. На жаль, ми отримали місто з майже знищеним автопарком. Треба бути відвертими з самими собою – відновити за рік-два в повному обсязі те, що руйнувалося останні 13 років, нереально. Але ми поставили собі амбітну мету: транспортна безпека і незалежність міста – до кінця цієї каденції. І ми впевнено наближаємося до неї. Нові автобуси місто останній раз купувало аж у 2006 році. Ми за останній рік придбали 20 таких: 11 – наприкінці минулого року і 9 – буквально днями. Всі вони поставлені обслуговувати віддалені райони міста: Івонченці, Яківці, Червоний Шлях відчувають те, що комунальний транспорт є, що він працює, що курсує за графіком, перевозить абсолютно всіх пільговиків. Відновили комунальне сполучення з Огнівкою та Вакуленцями – там близько чотирьох років не було пільгового комунального транспорту, бо частину автобусів з маршрутів забрали свого часу в АТО.
– Скажіть, будь ласка, чому так важливо оновлювати комунальний автопарк та купувати нову комунальну техніку для перевезення пасажирів?
– Одна з проблем, пов’язаних з транспортом в Полтаві, – його розклад та рух. Приватні перевізники нерідко курсують не за графіком, «відстоюються» на кінцевих зупинках або, навпаки, влаштовують перегони за пасажирами по місту. Останні вечірні рейси взагалі часто знімаються в «самоволку», бо, бачте, не вигідно везти кілька пасажирів. Крім того, всі ми бачили і були свідками ганебного технічного стану більшості маршруток – вони реально становлять небезпеку для людей. Що ж стосується комунального транспорту, то ці автобуси чи тролейбуси мають чіткий графік і обов’язково дотримуються його. Неодноразово особисто перевіряв і бачив, як автобус у вечірній час везе навіть одного пасажира. Розуміємо чітко, що приватний перевізник так їздити не буде. Якщо проблема з графіком і рухом приватного транспорту прослідковується навіть в місті, коли о пів на десяту вечора неможливо доїхати на ту ж Леваду, наприклад, то про віддалені райони міста мова взагалі не йде.
– Сьогодні в місті існує неабияка проблема з перевезенням пільгових категорій населення. Це – пенсіонери, АТОвці, діти з малозабезпечених родин, люди з інвалідністю та інші вразливі верстви населення. За законом ці громадяни мають право безкоштовного проїзду. Але часто в приватному транспорті трапляються випадки, коли водії відмовляються від безоплатного перевезення пільгових категорій населення. Як з цією проблемою планує боротись міська влада далі?
– Це все частини нашого глобального плану. Маємо вже 20 автобусів, до кінця літа повинні надійти перші тролейбуси, які ми придбали з ЄБРР. Колишня влада всіляко уникала цієї співпраці – нам вдалося її відновити. За графіком всі 40 тролейбусів будуть у Полтаві ще до Нового року. Це ще збільшить наш автопарк. А весь комунальний транспорт на 100 відсотків забезпечує перевезення пільгових категорій – майже 90 тисяч пільговиків. З розширенням комунального транспорту в нас буде певний козир для того, щоб обирати перевізника, котрий возитиме пільговиків, а не буде розповідати про те, що ніхто йому не платить за перевезення. Перевізник чітко розумітиме, що якщо він цього не робитиме, то на його місце прийде інший перевізник, готовий це робити та нормально співпрацювати з міською владою задля інтересів громади передусім, а не власного гаманця.
– Скільки наразі в місті є одиниць транспорту та як надалі планується робота приватного і комунального транспорту?
– Наразі місто обслуговує близько 300 одиниць техніки. Ще додатково – 47 тролейбусів. З цих трьохсот одиниць техніки лише 20 автобусів комунальних. Відповідно місту потрібно ще приблизно 50–60 одиниць транспорту. Мова йде про автобуси, котрі можуть перевозити значно більшу кількість пасажирів за один рейс, ніж «Рути», «Газелі». Цієї кількості автобусів та тролейбусів буде цілком достатньо для того, щоб Полтава могла спокійно почуватися під час будь-якого протесту приватних перевізників і не боятися зупинитися у разі, якщо вони не захочуть виходити на маршрути, коли ми їм відмовлятимемо в підвищенні вартості проїзду. Комунальний транспорт – це не лише зручність пільговикам. Це перш за все комфорт під час поїздки і догляд за самим транспортним засобом. Адже люди, котрі працюють в такому транспорті, офіційно влаштовані й дорожать своєю роботою. Тому й дбають про «своє» майно, відповідають за нього. А гарний комунальний транспорт – це обличчя міста, один з факторів привабливості гостей і туристів.

Спілкувався Анатолій КРИВОШАПКО.

Поділися:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Добавить комментарий