ОЛЕКСАНДР УДОВІЧЕНКО НАЗДОГАНЯЄ ОЛЕКСАНДРА МАМАЯ: ОСТАННЯ СОЦІОЛОГІЯ

ОЛЕКСАНДР УДОВІЧЕНКО НАЗДОГАНЯЄ ОЛЕКСАНДРА МАМАЯ: ОСТАННЯ СОЦІОЛОГІЯ

Якби вибори до міської ради відбувалися в середині вересня, основна боротьба за крісло мера точилася б між Олександром Мамаєм та Олександром Удовіченком. Серед партій на вершині рейтингу опинилися б «Слуга народу» й «Рідне місто».
Згідно з даними останнього соціологічного опитування агенції стратегічного аналізу «Муніципальні стратегії» уподобання полтавців розподілилися таким чином:

Кандидати на міського голову:
Олександр Мамай – 22,6%
Олександр Удовіченко – 18,5%
Сергій Каплін – 9,2%
Сергій Іващенко – 9,0%
Андрій Матковський – 5,6%
Олександр Шамота – 5,1%
Юрій Бублик – 4,7%
Важко відповісти – 25,3%.

Партії:
«Слуга народу» – 14,3%
«Рідне місто» – 10,1%
ОПЗЖ – 9,5%
«Європейська солідарність» – 7,3%
«За майбутнє» – 6,4%
«Партія простих людей» – 4,9%
«Батьківщина» – 4,4%
«Свобода» – 3,1%
СДП – 2,5%
«Довіра» – 1,2%
«Сила і честь» – 0,9%
Важко відповісти – 35,4%.
Керівник соціологічного відділу агенції Максим Олійник прокоментував результати дослідження:
– Основні претенденти на посаду міського голови Полтави визначилися ще до офіційного старту виборчої кампанії. І не просто визначилися, а й почали вести більш чи менш ефективну агітацію. Саме її характер і дає підстави не тільки відслідкувати динаміку рейтингів, а й чітко пояснити її причини.
Перше місце утримує Олександр Мамай, який концертами й, скажемо так, подарунками привертає увагу людей. Це можна зрозуміти – люди стомлені від карантину, від економічної нестабільності й тому шукають емоційної розрядки. Але зверніть увагу – Мамай ні слова не говорить про житлово-комунальні проблеми, ніби їх не існує ще з часів його мерства, і нічого не обіцяє в цьому напрямку. Обіцяний ним дельфінарій – це абсолютно фантастична, абсолютно нездійсненна ідея в умовах, коли в Полтаві не вистачає робочих місць і її вбита за попередні роки економіка досі перебуває не в найкращій формі. Партія «За майбутнє» ще належно не «розкручена», і з Мамаєм її пов’язує незначний відсоток полтавців.
Тому цілком логічно, що полтавці шукають реалістичної альтернативи «святковому» Мамаю. Існує чіткий запит на мера-професіонала, на мера-господарника, який би вирішив багаторічні проблеми Полтави і мав стратегію її подальшого розвитку. Таким для більшості є Олександр Удовіченко, який не тільки володіє великим управлінським досвідом, а й зі своєю партією «Рідне місто» вже почав наводити порядок у житлово-комунальному господарстві. Його рейтинги зростають не стільки завдяки активізації реклами, а тому, що вона підкріплює конкретні справи: освітлення Полтави, запровадження сортування сміття, закупівлю нових автобусів і тролейбусів тощо. Наявність в Удовіченка професійної команди теж вигідно вирізняє його серед інших, в яких добір до партійних списків суто ситуативний. Важлива й місцева прив’язка «Рідного міста» – своїм завжди довіряють більше, ніж тим, хто постійно змінює партійні київські прапори. Рейтинг Удовіченка тільки зростатиме, і саме він має всі шанси вийти в другий тур з Мамаєм.
Щодо інших кандидатів. Позиціонування Сергієм Капліним себе як господаря – це зухвала, як усе, що робить колишній нардеп, спроба «стати не собою», змінити імідж. Але який з нього господар? Рубати двері сокирою в кабінет Мамая для цього, погодьтеся, замало.
Сергія Іващенка мав би підтримувати поки що досить солідний рейтинг партії «Слуга народу», але сам по собі він абсолютний новачок у політиці, незнайомий полтавцям. Та й його бізнес – він крупний забудовник – у людей може викликати цілком очевидні питання, адже в Полтаві достатньо вільних ділянок. Де гарантія, що вони випадково не опиняться в руках мера-бізнесмена?
Як і у Мамая, великий, причому щотижня зростаючий антирейтинг у ще одного колишнього мера – Андрія Матковського. І це незважаючи на, знову ж таки, адресні «подарунки». Але, на відміну від свого наступника, Матковський обіцяє все і всім, хапаючись за будь-який привід, щоб нагадати про своє існування. У нього немає чіткої стратегії – ні виборчої кампанії, ні розвитку Полтави. Незадоволення активу «Батьківщини» приходом Матковського до лав партії накинуло свій негативний ефект і на саму політичну силу.
Це саме, тільки без згадки про продуктову допомогу, стосується й Олександра Шамоти. Він, кажучи коротко, не має чого пообіцяти взагалі, а його образ для електорату дуже розмитий. Щодо Юрія Бублика, то на його рейтинг негативно вплинули «мандри» від однієї політичної сили до іншої.
Звичайно, зараз розгортають свою агітацію й інші кандидати. Але особливо картини вони не змінять. Уже зараз зрозуміло, що основна боротьба йде між двома – Мамаєм і Удовіченком, між святковими обіцянками й реальною роботою.
«Муніципальні стратегії» провели опитування з 14 до 17 вересня 2020 року методом телефонних інтерв’ю на основі випадкової вибірки мобільних номерів. Вибірка репрезентативна для дорослого населення, починаючи з 18 років.
В ході опитування проведено 1600 інтерв’ю. Статистична похибка вибірки не перевищує: 2,3% – для показників, близьких до 50%; 2,2% – для показників, близьких до 25%; 1,1% – для показників, близьких до 10%.

Роман ВОЛОЩУК
Журналіст

Поділися:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Добавить комментарий