Оригінальний дизайн піввагонів

Оригінальний дизайн піввагонів

Кружальця конфеті, а може, повітряні кульки?.. Найрізноманітніші асоціації викликає різнобарвний малюнок на піввагонах м’ятного відтінку зеленого кольору, що належать компанії Ferrexpo. А насправді все просто – це схематичне зображення її основної продукції – залізорудних котунів. (Насправді котуни не такі вже й яскраві, але дизайнери побачили їх саме такими). Зображення вже кілька років вважається логотипом компанії.
Двісті так яскраво розфарбованих піввагонів: 50 із великими зображеннями котунів на бічних стінках і 150 – зі зменшеною в масштабі їх копією – виготовили за три місяці в корпусі вантажного вагонобудування ПАТ “КВБЗ” для Єристівського та Полтавського гірничо-збагачувальних комбінатів. Перша партія відбула до замовника у грудні минулого року, остання надійде в лютому 2019-го. Варто наголосити, що була застосована оригінальна і дуже трудомістка технологія розфарбовування кожного з вагонів.
Цей копіткий процес відбувається на дільниці нанесення трафаретів і написів корпусу вантажного вагонобудування. Сюди піввагони потрапляють після фарбування на конвеєрі в основний, так званий м’ятний, колір. Як розповів начальник виробництва дільниці фарбування та здавання вагонів корпусу Валентин Скрипник, щоб нанести на стінки вагона розміщені за дизайнерським задумом симпатичні кульки-котуни, бригада малярів-трафаретників (бригадир Віталій Похилий) використовує емаль, що швидко сохне, восьми кольорів і сто шість (!) трафаретів різної конфігурації. По 10–15 для нанесення кіл та сегментів для кожного з кольорів: білого, бежевого, бузкового та зеленого різних відтінків. Регламентовано і послідовність нанесення фарб та зміни трафаретів. Завдяки цьому і фарба встигає підсохнути, і малюнок на вагонах здається об’ємним.
Малярі майже два тижні освоювали нову техніку фарбування. Хоча зазвичай на це йде менше часу. Додайте до цього мінімум три трафарети для нанесення логотипу компанії, і ще кілька – для обов’язкових написів: “Побудований”, “Приписаний”, “Власник”, “Тара” й таке інше. Як зізнався Валентин Миколайович, вагони для Ferrexpo – найскладніші об’єкти в роботі трафаретників. Були задіяні в цьому процесі не тільки спеціалісти малярної дільниці корпусу вантажного вагонобудування. Необхідні трафарети спроектували конструктори, технічне завдання на них розробили в бюро лакофарбового покриття технологічного управління, а виготовили на інструментальному заводі.
Провідний інженер-технолог Лариса Юхно та інженер-технолог Таміла Полтавець, згідно зі схемою фарбування замовника, підготували технічне завдання. Вони шукали оптимальні варіанти форми шаблонів і послідовності нанесення кольорів таким чином, щоб і малюнок точно витримати, і фарбу витрачати економно. Впровадження та авторський нагляд теж були турботою технологів.
Тож лише на перший погляд – це легковажний принт із різнокольорових “бульбашок”, а по суті – унікальна техніка фарбування. Усі труднощі успішно подолали, розробили технологію, що дозволила досягти бажаного результату. Вагони гарні, замовник задоволений.
Фахівці КВБЗ вкотре підтвердили, що вони можуть впоратися з новими викликами, їм під силу завдання будь-якої складності. І нехай довелося поморочитися, та результат того вартий. Кажуть, краса вимагає жертв. Але в промисловому дизайні вона потребує професіоналізму, наполегливості, чіткого виконання технічних та технологічних рішень.

Валентина ГЕРАСИМЕНКО
Журналіст

Поділися:

Добавить комментарий