Пенсійна галузь Полтавщини: комунікації в умовах карантину та реалізація законодавчих змін

Пенсійна галузь Полтавщини: комунікації в умовах карантину та реалізація законодавчих змін

У квітні 2020 року пенсійна галузь України в цілому, й Полтавщини зокрема, повною мірою функціонувала як об’єкт критичної інфраструктури. По-перше, в умовах жорстких карантинних обмежень, пов’язаних із недопущенням поширення COVID-19, забезпечувалася діяльність пенсійних установ і були максимально активізовані дистанційні форми спілкування з відвідувачами Фонду. По-друге, квітень став місяцем перерахунків, компенсаційних виплат і доплат пенсіонерам.
Про те, які зміни і новації відбулися, а що залишилося стабільним, – у розповіді профільного заступника начальника головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області Володимира НОСЕНКА.

В умовах карантину головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області не зупинило свою роботу. Здійснюються фінансування і перерахунки пенсій, розглядаємо письмові звернення і надаємо телефонні консультації, підтримуємо в актуальному стані базу персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб і контролюємо надходження коштів, опановуємо нові форми комунікації з різними віковими групами населення, закуповуємо нагальні послуги – такі, як, наприклад, доставка коштів пенсіонерам.
Близько 600 працівників пенсійної галузі області – понад 73% від загальної кількості – дотримуються всіх можливих карантинних вимог, залишаючись на робочих місцях. Серед іншого ми опікуємося перш за все проблемами пенсійного забезпечення та обслуговування 30% населення Полтавщини для того, щоб 430 тисяч наших земляків убезпечили себе й залишалися вдома.
Фонд, як і раніше, працює за принципом поділу на фронт-офіс і бек-офіс. Фронт-офіси розміщені у кожній адміністративно-територіальній одиниці області – таким чином в області наразі функціонує 31 сервісний центр.
З метою мінімізації ризиків зараження коронавірусною інфекцією працівників і відвідувачів головного управління ПФУ в Полтавській області прийом громадян у сервісних центрах з 18 березня обмежений, а прийом на віддалених робочих місцях тимчасово припинений.
Відрадно, що завдяки зусиллям усіх причетних структур карантинні заходи не заважають стабільному фінансуванню та своєчасній виплаті пенсій – фінансування, виплата та доставка пенсій здійснюються в регіоні вчасно, відповідно до затверджених графіків.
У ситуації, яка нині склалася, втішає те, що все більше людей пенсійного віку надають перевагу обслуговуванню у банківських установах. На сьогодні вже майже 67% пенсіонерів області, а це близько 287 тисяч осіб від загальної кількості, обрали цей зручний і надійний спосіб. Він дозволяє дистанціюватися і разом з тим тримати руку на пульсі – одержувати належні кошти та здійснювати будь-які платежі.
Щодо комунікаційних каналів, які допомагають нашим відвідувачам вирішувати проблемні питання дистанційно, найперше, на що звертають особливу увагу своїх підопічних працівники галузі, є вебпортал Пенсійного фонду України (https://portal. pfu.gov.ua) та мобільний додаток «Пенсійний фонд». Сучасні інтернет-сервіси дають можливість оформити електронну пенсію, одержати електронні довідки з QR-кодом, зробити прогнозний розрахунок майбутньої пенсії, прослідкувати сплату роботодавцем внесків та багато чого іншого.
Ми вже давно популяризуємо вебпортал як потужну інформаційну платформу, яка стане в пригоді майже кожній сучасній людині – як юного, так і літнього віку. Думаю, нашим підопічним варто поцікавитися і залучитися. Якщо необхідно, то за допомогою дітей та онуків слід виконати нескладні процедурні кроки для реєстрації, і Фонд завжди залишатиметься на зв’язку з вами!
Для вирішення індивідуальних питань, як і раніше, можна телефонувати на гарячу лінію головного управління (0-800-50-25-10, (0532) 56-53-29) або зв’язатися з Контакт-центром Пенсійного фонду України за такими номерами: 0-800-503-753; 044-281-08-70; 044-281-08-71.
Крім того, сьогодні пенсіонери, не виходячи з дому, можуть отримати консультацію фахівця Фонду «з перших вуст», скориставшись послугою Skype. Нагадаю адреси скайп-зв’язку для отримання консультацій з питань пенсійного забезпечення протягом робочого дня (з 8-00 до 17-00):
PL-PFU-1 та PL-PFU-2.
У форматі дистанційного спілкування за місяць від початку карантину, тобто з 18 березня по 17 квітня, фахівці Фонду області мають такі напрацювання:
– 9 тисяч мешканців Полтавщини одержали консультації у телефонному режимі;
– опрацьовано 1494 заяви щодо надання допомоги на поховання, кошти виплачені у належному обсязі;
– вчасно й детально надані відповіді на 446 письмових звернень;
– через вебпортал Пенсійного фонду одержано 129 звернень щодо проблемних питань пенсійного забезпечення, 109 заяв – на призначення пенсії та 71 заява – на перерахунки, всі вони знаходяться в роботі або вже опрацьовані.
Окреме місце в нашій роботі займають цьогорічні квітневі перерахунки та підвищення. Першим став запланований перерахунок пенсіонерам, які вже досягли пенсійного віку, але продовжують працювати. Наразі в області налічується майже 88 тисяч таких громадян. Із 1 квітня ті з них, які після призначення чи останнього перерахунку пенсії відпрацювали щонайменше 24 місяці, мали одержати автоматично перераховані пенсії відповідно до ст. 42 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування». У рамках зазначеного перерахунку з урахуванням страхового стажу та заробітної плати було оброблено 18,1 тисячі пенсій. Виявилося, що чисельність пенсіонерів, яким підвищено виплати, склала майже 8,1 тисячі осіб, а середній розмір підвищення – 155 гривень. Слід зауважити, що в складних умовах сьогодення це досить помітне вливання до гаманця людини поважного віку та стимул за можливості працювати й надалі.
Подальші квітневі зміни в пенсійному забезпечені були викликані урядовою постановою від 1 квітня 2020 року за №251 «Деякі питання підвищення пенсійних виплат та надання соціальної підтримки окремим категоріям населення у 2020 році». На виконання цього рішення Кабінету Міністрів України, регіональному управлінню Фонду було доручено профінансувати щомісячні компенсаційні виплати до пенсій окремій групі наших підопічних.
Згідно з урядовим рішенням компенсаційну виплату до 500 гривень відтепер призначатимуть пенсіонерам, які досягли віку 80 років і старше, але при цьому розмір їхньої пенсії не перевищує 9205 гривень. Разом з тим після встановлення щомісячної виплати їхня пенсія теж не повинна перевищувати 9205 гривень.
Також приділили увагу людям, старшим 80 років, які отримують пенсію, призначену відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», та мають страховий стаж не менше 25 років – чоловіки та 20 років – жінки. У таких громадян мінімальна пенсійна виплата не може бути меншою, ніж 2600 гривень. У головному управлінні ПФУ в Полтавській області провели відповідні перерахунки для 57,7 тисячі пенсіонерів, які досягли віку 80 років, виготовили виплатні відомості, які передали банкам та відділенням АТ «Укрпошта».
Діапазон підвищення пенсій досить широкий. Наприклад, мінімальний розмір компенсаційних виплат (до 50 грн) – у 13-ти осіб. Найбільша кількість людей даної категорії – 50656 – одержуватиме від 450 грн до 500 грн. Таких, яким доплачуватимуть від 950 грн до 1000 грн, на Полтавщині налічується 110 осіб, а понад тисячу гривень одержуватимуть 26 громадян з великим страховим стажем. Іншим пенсіонерам відповідна щомісячна компенсаційна виплата буде встановлюватись після досягнення ними 80-річного віку.
У нашій області майже 30 мільйонів гривень додаткових коштів було спрямовано з Держбюджету для доплат пенсіонерам, старшим за 80 років і розмір пенсії яких не перевищує 9205 грн. Пенсії надходили в раніше визначену дату виплати разом із пенсією за квітень на рахунки в уповноважених банках або доставлялися одержувачам додому листоношами «Укрпошти». Це стало одним із видів державної підтримки, який пенсіонери вже почали одержувати й будуть одержувати щомісячно.
Наступним завданням, яке було покладене урядом на працівників Пенсійного фонду, стала виплата довгоочікуваної одноразової грошової допомоги у сумі 1000 гривень пенсіонерам, у яких розмір пенсії не перевищує 5000 гривень.
Як і працівники Фонду в цілому по Україні, пенсійники Полтавщини були повністю готові до фінансування допомоги після того, як Верховна Рада України затвердить ці гроші в Державному бюджеті. Дочекавшись законодавчих змін, ми протягом дня виготовили відомості для виплати належних коштів майже 381 тисячі пенсіонерів області, чия пенсія не перевищує 5 тисяч гривень. Ці люди мали одержати тисячу протягом останньої декади квітня.
Хочу наголосити, що в тих випадках, коли з різних причин кошти не виплачені у квітні, тисячу гривень нарахують разом із травневою пенсією.
Окрім того, останній тиждень квітня працівники пенсійної галузі присвятили індексації пенсій. Ця фінансова процедура викликала значний резонанс у суспільстві, і терміни її давно обговорювалися, але остаточне врегулювання цього питання міститься у тій самій урядовій постанові № 251 від
1 квітня 2020 року.
Постановою визначено дату проведення індексації пенсій у нинішньому році – це 1 травня. Перерахунок пенсій проводитиметься із застосуванням коефіцієнта збільшення показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески та який враховується для обчислення пенсії, у розмірі 1,11.
Якщо розмір підвищення в результаті перерахунку пенсії виявиться меншим за 100 гривень, буде встановлено доплату до пенсії у сумі, що не вистачає до зазначеного розміру.
Сподіваюся, що все відбуватиметься за планом і проіндексовані пенсії будуть виплачуватися у травні в установленому порядку. Доставка пенсій теж здійснюватиметься через уповноважені банки або додому листоношами АТ «Укрпошта».
Насамкінець ще раз звертаю увагу одержувачів пенсій на те, що всі перерахунки буде здійснено автоматично, за матеріалами пенсійних справ. Звертатись до головного управління із заявами про проведення перерахунків не потрібно.
Дякуємо за розуміння! Ми піклуємося про ваше здоров’я!

Прес-служба головного управління Пенсійного фонду України
в Полтавській області.

Поділися:

Добавить комментарий