Питання без відповіді, або Порятунок потопаючих справа рук…

Питання без відповіді, або Порятунок потопаючих справа рук…

Як тільки мова заходить про питання, пов’язані з функціонуванням українського житлово-комунального господарства, на думку спливає винесена у заголовок фраза з безсмертного твору Ільфа та Петрова. Так співпало, що якраз тоді, коли до «Зорі Полтавщини» звернулися мешканці одного з полтавських будинків з проханням допомогти розібратися, хто ж таки має у кожному конкретному випадку забезпечувати полтавцям якісні послуги у сфері ЖКГ, автор цих рядків натрапив в Інтернеті на сайт, де оприлюднюють архівні матеріали сімдесятих років минулого сторіччя з радянського журналу «Крокодил». Навіть у ті далекі, ще «доперебудовні», часи це видання (звичайно, поміж рядків) іноді дозволяло собі досить дошкульні «шпильки» на адресу владних структур. А комунальники були однією з найулюбленіших «страв» у меню «Крокодила». Чи щось змінилося у роботі декого з них – судити вам. А ми, як ілюстрацію до викладених нижче фактів, друкуємо карикатуру сімдесятих років минулого століття і фото 2019 року…

«Незабаром утвориться ставочок, і рибу можна буде розводити»

Розпочалася ця історія ще минулої осені. Тоді біля одного з каналізаційних люків, розташованих біля під’їзду будинку № 9 по бульвару Євгена Коновальця у Полтаві, почали утворюватися провалля. Хто винен у цьому, наразі з’ясувати неможливо, але мешканці під’їзду (люк знаходиться безпосередньо перед ним, тож нині під’їхати до будинку можна не більше, ніж метрів на десять) розповідають, що до цього колектору неодноразово відкачували гарячу воду при пошкодженнях мережі теплопостачання. Можливо, від перепаду температур колодязь «постраждав» саме тоді, можливо, щось було не так і раніше, але до певного часу асфальт ще «тримався», нині визначити терміни виникнення пошкодження неможливо. Але більше року тому занепокоєні громадяни почали дзвонити у «всі дзвони» й інстанції, адже кожного дня поруч проходять сотні людей, біля під’їзду граються діти, в нічний час у яму може потрапити колесо автівки… Дзвонять і пишуть люди й по сьогодні… На місці одного провалля вже утворилися два, які мешканці самотужки засипають піском й будівельними відходами, що залишаються після ремонтів, прикривають відпрацьованими автомобільними покришками, які потроху йдуть під землю, позначають світловідбивними стрічками…
Питання без відповіді, або Порятунок потопаючих справа рук…Попереду зима, люди невесело жартують, що як зійде сніг і під землю піде черговий шматок асфальту, залишиться лише зарибнити провалля й мати можливість рибалити прямо з балконів. Це, звісно, перебільшення, та жарти жартами, але країна вже неодноразово спостерігала на екранах телевізорів, як під землю в подібні вирви провалювалися автівки, та й просто проходити поруч місцевим мешканцям стає трохи лячно.

А що ж комунальники?

Тут все як у відомому прислів’ї: «У семи няньок…» Місцеві жителі розповідають, що працівники водоканалу (виконавши якісь ремонтні роботи безпосередньо у самому колодязі) кажуть, що більше нічого зробити не можуть, «тепловики» посилаються на те, що колодязь не їхній, ЖЕО (про неї мова піде нижче) переводить стрілки на «дорожників», ті – на ЖЕО… І так – по колу другий рік поспіль. Комунальники приходять, фотографують, обіцяють «доповісти керівництву». Та й по всьому. А провалля збільшуються.
З цього приводу згадується потужний скандал, який нещодавно вибухнув в українському інформаційному просторі, коли один з новообраних народних депутатів (м. Дніпро) з використанням ненормативної лексики назвав «інфантилами» батьків школярів, які не бажають «скидатися» на каналізаційні люки, вкрадені з території школи. Мовляв, як так можна, діти ж можуть ноги поламати, ось прийду і скажу їм це на зборах як офіційна особа… Може, і мешканцям будинку, про яких йде мова, не бути «інфантильними», самим придбати машину щебінки, асфальт, заплатити робітникам, і всі проблеми буде вирішено. А, можливо, українцям взагалі започаткувати акцію «Не будь інфантилом» і «скинутися» на дороги, ремонт котелень і комунікацій. Толокою усунути всі негаразди. Ось тоді заживемо!.. Звичайно, ця пропозиція звучить як сатира, адже навіщо нам тоді державні і комунальні установи, які ми утримуємо своїми податками і платіжками.

Так за що ж ми сплачуємо?

У зв’язку з цим дуже цікавим є розвиток іншої комунальної «тяганини», про яку розповіли мешканці того ж будинку. Справа в тому, що одночасно із «битвою з проваллям» вони намагалися «достукатися» до ЖЕО з іншого питання – ремонту «козирків» при вході до під’їздів, адже якщо вони вже почали руйнуватися, ніхто не хоче проблем на свою голову в прямому розумінні цього вислову. Знову дзвонили, писали листи, запрошували відповідальних співробітників установи…
У підсумку у відповідь на колективну заяву люди отримали офіційного листа від ЖЕО №2 (лист є у розпорядженні редакції), в якому йдеться:
«Комунальне підприємство «Житлово-експлуатаційна організація №2» Полтавської міської ради (далі – КП «ЖЕО № 2»)… повідомляє наступне.
Рішенням Виконавчого комітету Полтавської міської ради № 68 від 04.04.2018 року встановлено для КП «ЖЕО № 2» : 1) перелік послуг з утримання будинків і споруд та прибудинковких територій, мінімально необхідний для забезпечення належного санітарно-гігієнічного, протипожежного, технічного стану будинків та прибудинкових територій; 2) періодичність та строки надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій; 3) тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій окремо по кожному будинку.
Так, вищевказаним рішенням встановлено мінімально необхідний перелік для кожного будинку окремо в залежності від технічних характеристик будинку (загалом 11 послуг), а саме:
1. Прибирання прибудинкової території (ручне прибирання);
2. Вивезення побутових відходів (збирання, перевезення твердих та великогабаритних відходів);
3. Технічне обслуговування ліфтів;
4. Технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем;
4.1 Холодного водопостачання, водовідведення та зливової каналізації;
4.2 Централізованого Опалення;
4.3 Гарячого водопостачання;
5. Дератизація;
6. Дезінсекція;
7. Обслуговування димовентиляційних каналів;
8. Поточний ремонт внутрішньобудинкових систем;
8.1 Холодного водопостачання, водовідведення та зливової каналізації;
8.2 Централізованого опалення;
8.3 Гарячого водопостачання;
9. Освітлення місць загального користування і підвалів та підкачування води;
10. Енергопостачання ліфтів;
11. Технічне обслуговування та поточний ремонт мереж електропостачання та електрообладнання, небхідних для електрозабезпечення технічних цілей будинку.
Тобто споживачі взагалі НЕ сплачують КП «ЖЕО № 2» за ремонт козирків. (В документі збережено стилістику оригіналу. – Ред.)
Послуги, які не передбачені у структурі встановленого тарифу, КП «ЖЕО
№ 2″ надавати не може, оскільки відсутнє джерело покриття таких витрат.
Згідно з положенням статті 382 Цивільного кодексу України, статті 1 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» співвласниками багатоквартирного будинку є власники квартир та нежитлових приміщень у ньому, яким зокрема належить спільне майно багатоквартирного будинку – приміщення загального користування (у тому числі допоміжні); несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку; механічне електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території.
Згідно із пунктами 1.2 частини першої статті 7 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» співвласники зобов’язані: забезпечити належне утримання та належний санітарний, протипожежний і технічний стан спільного майна багатоквартирного будинку; забезпечувати технічне обслуговування та, у разі необхідності, проведення поточного і капітального ремонтів спільного майна багатоквартирного будинку.
Отже, співвласники будинку зобов’язані забезпечувати належне утримання та належний стан спільного майна будинку, в тому числі шляхом виконання /оплати/ робіт, що не входять до переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які надаються КП «ЖЕО
№ 2″.
Як то кажуть, кінець цитати… Все зрозуміло? У цьому контексті слова «слуги народу» про «інфантилів» уже не видаються такими безглуздими. Тож, якщо виходити з цієї логіки, на ремонт, наприклад, покрівлі будинку, в якому не створено ОСББ й такого, що знаходиться на балансі ЖЕО, на рахунки якої і йдуть комунальні платежі, люди теж мають «скидатися»?
Варто зазначити, що, можливо, відчуваючи провину за «провалля» чи з якихось інших причин, але коли мешканці «затіяли» внутрішній ремонт всередині під’їзду (вже ні на кого не сподіваючись і, справді, власним коштом), зовнішній, відносно косметичний ремонт стійки, що підтримує козирьок, виконав співробітник ЖЕО.
Але відверто дивує сама постановка питання про те, що, по суті, обслуговуюча організація, яка отримувала гроші саме за обслуговування всього будинку роками, а отже, весь цей час регулярно отримувала платежі, в які були включені всі послуги, тепер зобов’язана виконувати лише наведений вище обмежений перелік робіт. При цьому жодних пропорційних скороченню «фронту робіт» і відповідальності комунальників зменшень цифр у комунальних платіжках, звісно, теж не відбувалося з часів журналу «Крокодил» (будинок зведено незадовго до розпаду СРСР), а тим більше останнім часом.
Тож люди і запитують, якщо згадати епопею з місцевим «проваллям» і скандал із люками у Дніпрі, можливо, завтра українців і справді закличуть «скинутися» на «дороги»?..

Андрій ФІАЛКОВСЬКИЙ
“Зоря Полтавщини”

Поділися:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Добавить комментарий