Відвідування музею історії ПАТ «КВБЗ», що в листопаді минулого року вкотре підтвердив звання народного, а також ознайомлення з виробничими потужностями Крюківського вагонобудівного заводу – такою була мета робочої поїздки полтавських музейників до Кременчука. «Ми прагнемо якомога частіше їздити, знайомитися з цікавими туристичними об’єктами нашої області задля підвищення кваліфікації, обміну досвідом», – зазначив заступник директора Полтавського краєзнавчого музею імені Василя Кричевського Володимир Годзенко.
Із експозицією музею гостей із Полтави ознайомив провідний інженер відділу історії заводу та молодіжної роботи Ігор Ігнатьєв. Він розповів про становлення Крюківського вагонобудівного заводу, який за 151 рік пройшов стрімкий шлях розвитку від Крюківських залізничних майстерень до провідного вагонобудівного підприємства сучасної України з широкою номенклатурою продукції пасажирського, вантажного вагонобудування та техніки спеціального призначення.
Велике зацікавлення у гостей викликали архівні фото майстерень та довоєнних міських краєвидів, зразки обладнання, макети вагонів, які нині виготовляє КВБЗ. Але найбільше їм сподобалася екскурсія виробничими майданчиками.
Зокрема у корпусі вантажного вагонобудування (КВВ) екскурсанти ознайомилися з особливостями створення вагона-хопера, вагона-платформи, піввагона. «Деталі для них виготовляють у нас. Ми закуповуємо метал, згідно з конструкторськими кресленнями його ріжуть, заготовки складають і зварюють, готові конструкції встановлюють на візки, фарбують, наносять маркування», – розповів гостям начальник КВВ Бадрі Джгунджгія.
Потім гості побували у корпусі пасажирського вагонобудування. Там їх ознайомили з особливостями створення вагонів. Полтавців зацікавив дизель-поїзд ДПКр-2, і вони навіть змогли оцінити його стильний інтер’єр і зручність.
«Інформація про Крюківський вагонобудівний завод міститься в декількох експозиційних залах нашого музею, найбільше уваги приділено його сучасній історії. Ми розповідаємо відвідувачам про те, що саме на цьому українському підприємстві народилася галузь вітчизняного пасажирського вагонобудування, що тут було виготовлено перші пасажирські вагони, фото яких представлені в нашій експозиції», – розповіла старший науковий співробітник науково-дослідного експозиційного відділу новітньої історії Полтавського краєзнавчого музею Наталія Кузьменко.
«Перше, що вразило, коли потрапили на територію заводу, – чистота. І мені, і колегам було цікаво на власні очі побачити, де і як народжуються українські електропоїзди й дизель-поїзди. Хотілося б подорожувати такими», – поділилася своїми враженнями гостя Євгенія Калініна.
Фотограф Полтавського краєзнавчого музею Сергій Харченко теж був приємно здивований побаченим: «Мені сподобалася пасажирська залізнична техніка – сучасна, якісна, комфортна. Виявляється, ми здатні виготовляти таку в себе. Чому ж тоді й досі їздимо у старих вагонах і поїздах?»
А й справді – чому? Але це питання – не до вагонобудівників, а до тих, хто мав би їх забезпечити замовленнями, а пасажирів – можливістю подорожувати з комфортом електро- й дизель-поїздами вітчизняного виробництва. Та чомусь не поспішають це робити…
Юлія КОНДРАТЬЄВА
Журналіст