“Полтавтрансбуд”: славне минуле – основа нових звершень

“Полтавтрансбуд”: славне минуле – основа нових звершень

Нещодавно один із найбільших підрядників у галузі житлового та цивільного будівництва області – компанія «Полтавтрансбуд» – відзначив своє 77-річчя. Шлях до професійного успіху був нелегким, але вдалося знайти свою нішу ринку, довівши, що будівництво – це більше, ніж галузь економіки.

Сотні реалізованих планів та починань

Історія «Полтавтрансбуду» почалася 23 вересня 1943 року. В день визволення міста від фашистських загарбників було прийняте рішення командування Південної залізниці створити 8-му дільницю для відновлення транспортної інфраструктури Південної залізниці та інженерної інфраструктури Полтавської області. Неймовірними зусиллями працівників дільниці були відбудовані залізничні вокзали Полтави, Кременчука, Харкова, Миргорода та Сум. Згодом дільниця переросла в потужне підприємство, а в 1961 році була реорганізована у будівельне управління – БУ-113. Переживши ще кілька трансформацій, у 2011 році підприємство остаточно стало Товариством з додатковою відповідальністю (ТДВ) «Полтавтрансбуд». Роками плідної роботи трудівники підприємства створювали нове архітектурне обличчя Полтави, її неповторний шарм. Красуня на берегах Ворскли радувала місцевих мешканців і гостей численними зеленими зонами та унікальними будівельними рішеннями. Вже створені раніше елементи архітектурного ансамблю навколо Корпусного парку «Полтавтрансбуду» вдалося успішно реконструювати після закінчення Другої світової війни, а Полтаву прикрасити спорудами філіалу Національного юридичного університету ім. Ярослава Мудрого, Палацу дозвілля «Листопад», Свято-Успенського собору, підземного торгового центру «Злато місто», Художньої галереї та багатьма іншими. Підприємство побудувало понад 700 тисяч квадратних метрів житлового фонду і будівель житлового призначення. Багато об’єктів відзначені високими державними нагородами, зокрема житлові будинки за адресами: вул. Соборності, 50, та вул. Соборності, 46-в, стали чи не одними з найбільш впізнаваних у місті і також удостоїлися високих відзнак. Окрім будівництва житлових і промислових споруд, за останні п’ятнадцять років компанія побудувала 18 трансформаторних підстанцій, 8 підвищувальних насосних станцій, десятки кілометрів мереж газопостачання, водопостачання та каналізації.

Тернистою дорогою до успіху

Важкий шлях довжиною у тридцять років пройшов один із нинішніх її очільників Валерій Маляренко. Почавши кар’єру майстром будівництва, нині він – співвласник «Полтавтрансбуду», голова наглядової ради компанії. Застав нелегкі 90-ті роки, коли підприємство переживало чи не найскладніші часи, руйнувалися налагоджені протягом багатьох років виробничі зв’язки. Вистояти вдалося лише завдяки наполегливій та самовідданій праці кожного члена трудового колективу.
«Люди – наша гордість, – розповідає Валерій Маляренко. – На початку двохтисячних «Полтавтрансбуд» визначив пріоритетним житлове будівництво. Лише за останні 15 років ми побудували близько 350 тисяч квадратних метрів житла. Це досить вагомі показники, якщо порівнювати навіть з містами-мільйонниками, такими, як Харків, Київ чи Дніпро.
Головним пріоритетом залишається будівництво цегляних будинків. Хоча за роки своєї діяльності ми звели багато будинків у різній техніці виконання, зокрема монолітних та панельних, як у Полтаві, так і в інших містах. Проте в процесі роботи дійшли висновку, що час рухатися в напрямку екології, дотримуватися європейських рекомендацій та світових тенденцій. Втім, повністю відмовлятися від будинків у монолітному виконанні також не збираємося».

Безпечне житло – новий тренд у будівництві

У тому, що житло для родини у ХХІ столітті має бути в першу чергу якісним і екологічно безпечним, переконаний і генеральний директор компанії Сергій Шандиба.
«Саме цегляні будинки асоціюються у нас з довговічністю та надійністю. Цегла по суті та ж сама виформована глина, без «хімії». Вона добре тримає тепло, має відмінну ізоляцію. У цегляних будинках менші тепловтрати у порівнянні з панельними спорудами. Такий будинок «дихає», стійкий до грибків та цвілі і, відповідно, тримає першість за екологічністю», – зазначив головний інженер «Полтавтрансбуду» Андрій Тарасенко.
«У нас є достойні партнери-постачальники. Це фабрика вікон «Екіпаж» та Козельщинський цегельний завод. На 90 відсотків весь комплекс робіт ми виконуємо своїми силами, – доповнює розповідь Валерій Маляренко. – Також маємо власну виробничу базу, автомайстерню, сучасний автопарк, у якому налічується лише баштових кранів 11 одиниць. Сьогодні у структурі підприємства успішно функціонує проектний відділ, автотранспортна механізована колона, цех по виробництву залізобетонних виробів, розчиннобетонний вузол, столярний цех. Це дає можливість зменшити собівартість будівництва і, відповідно, вартість житла для покупців.
Підтримуємо дружні стосунки з Національним університетом «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» та Полтавським ліцеєм №1, які забезпечують нас молодими кадрами – перспективними будівельниками, інженерами, дизайнерами, архітекторами, мулярами, штукатурами, електриками».
Понад рік тому компанія пережила важку втрату – пішов у засвіти досвідчений керівник, засновник підприємства, почесний громадянин Полтави Олексій Ландар. Нинішні керівники компанії прагнуть примножити започатковані ним традиції та тісно співпрацювати з профільними установами Полтави.

Юлія ХОМЕНКО
“Зоря Полтавщини”

Поділися:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Добавить комментарий