Прем'єр-міністр України  Денис ШМИГАЛЬ:  “Уряд відстоюватиме  інтереси вітчизняного  виробника”

Прем’єр-міністр України Денис ШМИГАЛЬ: “Уряд відстоюватиме інтереси вітчизняного виробника”

Як уже повідомляла «Зоря Полтавщини», у Полтавській області із робочою поїздкою побував Прем’єр-міністр України Денис Шмигаль. Главу Уряду супроводжували віце-прем’єр-міністр Олег Уруський, міністр розвитку економіки та торгівлі Ігор Петрашко, міністр інфраструктури Владислав Криклій, голова Полтавської облдержадміністрації Олег Синєгубов.
Урядовці побували в ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод», де оглянули виробничі цехи підприємства, поспілкувалися з працівниками та провели закриту нараду з керівництвом заводу, ознайомилися з ходом будівництва автотранспортної розв’язки на автобані Дніпро–Решетилівка, відвідали ПСП «Агрофірма «Урожай» Кобеляцького району.

Прем’єр-міністр прибув на Полтавщину гвинтокрилом, який приземлився на заводському майданчику. Його зустрічали голова наглядової ради ПАТ «КВБЗ» Володимир Приходько, голова правління Максим Крамаренко, члени наглядової ради та правління.
Найперше гості оглянули виставку натурних зразків вантажних вагонів виробництва КВБЗ. Потім відбулася закрита нарада за участю Прем’єр-міністра, членів Уряду, членів правління Укрзалізниці, членів наглядової ради та правління ПАТ «КВБЗ», на якій обговорювалися проблемні питання вітчизняної вагонобудівної галузі загалом та Крюківського вагонобудівного заводу зокрема. За протоколом робочої поїздки нарада мала тривати 20 хвилин, але насправді складні перемовини велися майже півтори години.
Адже ні для кого не секрет, що підприємства галузі машинобудування нині перебувають у критичній ситуації через втрату традиційних ринків збуту своєї продукції та різкого ослаблення внутрішніх замовлень на вантажні вагони, є проблеми і в царині пасажирського вагонобудування. За інформацією прес-служби КВБЗ, на підприємстві більше року зберігаються 20 нових пасажирських вагонів, які виготовлені для Укрзалізниці за контрактами 2018 року та очікують приймання. Не виконувалося й доручення Президента України Володимира Зеленського, зроблене під час робочої поїздки на КВБЗ 6 березня 2020 року, – забезпечити замовлення на 90 пасажирських вагонів та 3 дизель-поїзди.
Існує проблема реалізації договорів з Укрзалізницею через невчасне затвердження щорічних фінансових планів.
Перемогу в тендері на виготовлення 8 поїздів для Харківського метрополітену віддано китайській компанії за наявності в Україні вітчизняного виробника – ПАТ «КВБЗ», інформує прес-служба підприємства.
Водночас робоча поїздка Прем’єр-міністра свідчить про те, що уряд налаштований на розв’язання існуючих проблем з тим, щоб відновити роботу вітчизняної промисловості, зберегти існуючі та створити нові робочі місця, забезпечити зростання ВВП України й мати додаткові надходження до бюджетів усіх рівнів.
По закінченні наради її учасники та журналісти відвідали виробничі цехи ПАТ «КВБЗ», в яких, до речі, була не характерна для заводу тиша, адже підприємство нині працює неповний робочий тиждень. Гості оглянули виробництво ходових частин транспорту соціального призначення у півскатно-візковому цеху та пасажирських вагонів і поїздів у корпусі пасажирського вагонобудування.
Прем’єр-міністр України Денис Шмигаль також поспілкувався з робітниками, відповів на їхні запитання і запевнив, що завод матиме замовлення. Затим відбувся брифінг для журналістів.
Під час брифінгу Глава Уряду насамперед зазначив, що Кабінет Міністрів затвердив фінансовий план Укрзалізниці на 2020 рік. Відтак він дасть змогу розрахуватися з боргами.
– Під час візиту на Полтавщину в березні Президент України Володимир Зеленський сказав, що держава замовить на Крюківському вагонобудівному заводі три дизель-потяги та 90 вагонів. Із них 20 уже виготовлено. Згідно із затвердженим фінансовим планом, за 18 вагонів на підприємство вже надійшли кошти. Також у цьому плані прописано, як буде відбуватися погашення боргів за вже відвантажену продукцію. Щодо додаткового замовлення на 70 вагонів – це питання буде вирішено протягом наступного тижня. Підприємство має бути в роботі. Це основні завдання, які ставить Президент України та які стоять на порядку денному уряду. Тому підприємство працюватиме. Також буде розроблено спеціальну програму Укрзалізниці на 3–5 років. Вона дасть змогу вагонзаводу бачити стабільність замовлення та перспективи, – запевнив Денис Шмигаль.
Прем’єр-міністр України підтвердив, що влада й надалі відстоюватиме інтереси вітчизняного виробника.
– Ми обговорили з керівництвом заводу подальші плани роботи. Сьогодні тут присутній Уруський Олег Семенович, віце-прем’єр-міністр України – міністр із питань стратегічних галузей промисловості України. До нього можуть звертатися промисловці зі своїми проблемами та викликами, з якими вони зіштовхнулися під час кризи. І уряд зробить усе необхідне, щоб вітчизняний виробник мав змогу працювати та виробляти свою продукцію як для українського ринку, так і на експорт. Експортний потенціал, і особливо це відчув Крюківський вагонобудівний завод, упав. Необхідно зробити певні кроки для захисту вітчизняного виробника та просування його на експортному ринку. Підтримка вітчизняного виробника – пріоритет номер один для уряду та профільних міністерств, – наголосив Денис Шмигаль.
Голова облдержадміністрації Олег Синєгубов зазначив, що Крюківський вагонобудівний завод готовий постачати Укрзалізниці якісну техніку – електровози, приміські потяги, вантажні вагони.
– Я вдячний Прем’єр-міністру за увагу до вітчизняного виробника, тому що промисловість – це локомотив економіки не лише Полтавщини, а й усієї України. Як для уряду, так і для обласної влади важливо, щоб бізнес, зокрема й промисловий, не просто працював, а рухався вперед. У людей мають бути робота, гідна заробітна плата, а наше спільне завдання – цьому сприяти, – зауважив Олег Синєгубов.
Журналістів цікавили питання, що стосувалися монетарної політики Нацбанку й відновлення роботи Міністерства аграрної політики. Стосовно першого, то, як зазначив високоурядовець, Нацбанк – незалежна установа, яка самостійно визначає свій курс і політику. Щодо відновлення Міністерства агрополітики, то це, за його словами, може розглядатися лише після повернення Верховної Ради з літніх канікул. Тобто не раніше вересня.
Мешканців Кременчука чи не найбільше хвилює проблема будівництва мосту через Дніпро, яку обіцяють вирішити вже кілька років. Денис Шмигаль запевнив, що питання будівництва мосту через Дніпро – пріоритетне для уряду й кошти на це знайдуться.
– Ви бачите, якими темпами триває в країні програма «Велике будівництво». Будуються дороги, школи, дитсадки. Є плани запустити й будівництво мостів. А кременчуцький міст – у пріоритеті, – повідомив Денис Шмигаль. – Я особисто кілька разів вів перемовини з міжнародними фінансовими партнерами, послами ряду держав та іноземними компаніями, які можуть долучитися до швидкісного будівництва мосту через Дніпро. Цей об’єкт дуже важливий, і в мене немає сумніву, що скоро розпочнеться зведення мосту. На будівництво будуть залучатися кредитні гроші іноземних компаній, – додав Прем’єр-міністр України.
***
Урядова делегація також ознайомилася з ходом спорудження автотранспортної розв’язки поблизу села Бутенки Кобеляцького району, на будівництві автодороги Дніпро – Решетилівка. Варто зазначити, що на спорудженні цієї ділянки автобану працює близько 800 одиниць техніки й понад 1500 робітників. Будівництво ведуть одразу 3 компанії – турецька «Онур» і дві українські, а товщина цементобетонного покриття автодороги становитиме 30 сантиметрів.
***
Делегація урядовців, очолювана Прем’єр-міністром України Денисом Шмигалем, також побувала в приватному сільгосппідприємстві «Агрофірма «Урожай» Кобеляцького району. Це насіннєве господарство, яке очолює досвідчений аграрій Василь Гордійко, обробляє трохи менше 1000 гектарів земель. Окрім сільгоспвиробництва, займається насінництвом, адже має власний насіннєвий завод і виробляє посівний матеріал кукурудзи, ячменю, пшениці, гороху. Майже 50% насіння агрофірма реалізує в Україні, а решту продає сільгоспвиробникам Узбекистану, Білорусі, Ірану…
Під час спілкування із високоурядовцями Василь Гордійко озвучив ряд проблем, які турбують усіх сільгоспвиробників. Серед них: про державну підтримку агроформувань та повернення до попередньої форми оподаткування – єдиного податку на сільгоспвиробника. Адже за таких умов агроформування можуть розвиватися. Незайвою була б і підтримка селян державою. Бо якщо, скажімо, польські фермери отримують по 400 злотих на гектар, то українські працюють у зовсім інших умовах? Чимало претензій було висловлено й на адресу Держгеокадастру. За словами аграрія, оформити чи переоформити документи на земельні ділянки практично неможливо. Водночас по 2 гектари землі на території Кобеляцького району віддають людям з інших областей.
Василь Гордійко передав Прем’єр-міністру України Денису Шмигалю повний перелік запитань (а таких виявилося чимало), що накопичилися в аграріїв Полтавщини до центральної влади.
У свою чергу представники друкованих ЗМІ порушили питання своєчасності доставки газет до передплатників у сільській місцевості. Адже часописи по кілька днів лежать в очікуванні на листонош, які працюють лише по кілька днів на тиждень. У відповідь на це урядовці відповіли, що вже мали розмову на цю тему з керівником Укрпошти паном Смелянським. Для поліпшення ситуації Укрпоштою будуть створені мобільні відділення зв’язку.
Загалом Прем’єр-міністр пообіцяв, що урядовці розглянуть усі порушені в ході робочої поїздки проблеми та буде вжито відповідних заходів.

Людмила ДАЦЕНКО.

Поділися:

Добавить комментарий