Що робити, якщо термінал або банкомат «зажував» гроші чи не повернув решту?

Що робити, якщо термінал або банкомат «зажував» гроші чи не повернув решту?

Уявіть ситуацію: ви вставили в термінал/банкомат стос банкнот, він їх «з’їв», але на рахунок кошти не зараховані (не вірно перераховані) чи вам не повернули залишок. І ось ви стоїте перед бездушною машиною без грошей і без доказів. Що робити?
1. Головне – не панікувати. Проблеми в роботі термінала/банкомата можуть виникнути через короткочасний збій у системі. Іноді варто лише почекати деякий час, щоб внесені гроші надійшли на рахунок.
Зверніть увагу: банкомат може видати залишок через певний проміжок часу. Якщо вас у цей момент поруч не буде, а гроші забере хтось інший, повернути готівку буде вже набагато складніше.
2. Зафіксуйте всі деталі. Щоб надалі довести факт недоотримання готівки через термінал/банкомат, обов’язково запам’ятайте або запишіть наступні дані:
– точний час виконання банківської операції (дату, години та хвилини);
– адресу розташування термінала/банкомата, його номер, якщо він зазначений на лицьовій стороні пристрою;
– суму внесених вами й отриманих терміналом/банкоматом грошових коштів;
– наявність або відсутність у термінала/банкомата камер відеоспостереження (записи можуть підтвердити всі ваші дії).
3. Звертайтеся в банк. Якщо карта була видана одним банком, а користувалися ви нею у банкоматі іншого банку, звертайтесь до банку – власника банкомата. Якщо проблеми виникли в іншій державі, зверніться до банку, який видав вам картку. Але пам’ятайте, що перевірка такої операції може зайняти до двох місяців.
Зателефонуйте на гарячу лінію банку (телефон може бути вказаний на банкоматі або на вашій картці), не відходячи від місця події. Співробітники банку мають проінструктувати вас про порядок дій у подібній ситуації.
Якщо по телефону вашу заяву в банку не зареєстрували, залиште письмову претензію до банку. У ній вказується прізвище, ім’я та по батькові, паспортні дані, інформація про картку, термінал/банкомат та подію, що сталася. А також, звичайно, вимога про повернення ваших коштів та /або виготовлення нової картки. Заяву треба подавати не пізніше наступного дня з моменту виникнення проблеми з терміналом/банкоматом.
У відділенні банку вашу заяву мають обов’язково зареєструвати та присвоїти їй відповідний номер. За таким номером заяви ви зможете надалі контролювати розв’язання вашої проблеми. Для надійності зніміть копію з заяви-претензії й залиште її собі. Або напишіть заяву у двох примірниках і попросіть поставити підпис та продублювати реєстраційний вхідний номер про прийняття на вашому примірнику.
За фактом, описаним в заяві-претензії, банк проведе розслідування. При інкасації перевірять, чи є в терміналі/банкоматі зайві гроші, потім можуть при необхідності переглянути записи з камер відеоспостереження і відстежити грошові перекази за рахунком. Формальний термін розслідування подібних ситуацій – до 45 днів.
Як убезпечити себе від технічних збоїв термінала/банкомата?
Щоб зменшити ризик виникнення проблем при роботі з терміналами/банкоматами, достатньо дотримуватись таких простих рекомендацій:
– не вносьте в купюроприймач зім’яті або пошкоджені (надірвані та/або заклеєні) банкноти;
– перед внесенням пачки банкнот зніміть з неї гумки та затискачі;
– не вносьте готівку більш ніж 40 купюр за один раз;
– взимку, якщо на вулиці мороз (нижче –10–15°C), користуйтеся банкоматами, що стоять в опалюваних приміщеннях. На холоді збільшується ймовірність виникнення технічних збоїв у банкоматі.

За матеріалами Фонду гарантування вкладів фізичних осіб (fg.gov.ua).

Поділися:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Добавить комментарий