Щоб не перетворитися на “додаток” до свого мобільного телефона

Щоб не перетворитися на “додаток” до свого мобільного телефона

Відомий український медіаексперт Лариса Мудрак провела лекцію для вчителів у Полтавському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти ім. М. В. Остроградського. Йшлося про медіаграмотність і медіабезпеку в сучасному світі інформаційних технологій.
– Цифрова епоха, безпосередньо інформаційна епоха є на сьогодні настільки визначальними, що ми навіть побоюємося повною мірою це усвідомлювати, інстинктивно відторгаємо нову реальність. Але й людям старшого покоління треба вчитися жити в сучасному світі, адже молодь, яка народилася за останні 20 років, існує уже зовсім в інших вимірах. Завдяки Інтернету, завдяки світовим комунікаціям. І надалі всі ці зміни відбуватимуться іще швидше, – переконана Лариса Мудрак.
Замислитися про стрімкість технологічного поступу лекторка запропонувала на фактах своєї ж біографії. На початку 1990-х, працюючи в Українській редакції “Радіо Свобода” у Мюнхені, вона, як і всі колеги, користувалася звичайною друкарською машинкою. А вже в 2012 році, представляючи Україну в Керівному комітеті Ради Європи з питань медіа та інформаційного суспільства, була свідком того, як передові держави з розвиненою економікою і стабільною політикою визнавали свій острах і безпорадність перед наступом Інтернету, який не керується ні законами певної країни, ні моральними нормами, ні звичайними правилами продажу реклами. Для знавців англійської в Інтернеті немає ні мовних, ні просторових кордонів…
Вдаючись до сучасної приголомшливої статистики, Лариса Мудрак розповіла, що кожної хвилини 800 мільйонів людей на планеті завантажують 72 години відеоматеріалів на YouTube. Користування соціальною мережею Facebook об’єднує півтора мільярда людей в усьому світі. Потік інформації, який змушена сприймати людина, за останні п’ять років збільшився у двісті разів.
Сучасна юнь, за словами лекторки, пізнає світ утричі швидше, ніж це було притаманно всім іншим поколінням у минулому. Молодь не боїться публічності, кожен власник сторінки в соцмережі – її герой.
Основний меседж Лариси Мудрак – і в дорослому віці вчитися всьому новому, але ні чому не дозволяти себе поглинути, власне, в жодному разі не стати лише “додатком” до свого телефона. У справі з одержимістю Інтернетом як найкращий запобіжник вона радить родинне тестування на шкалу цінностей. Якщо раз на місяць усі члени сім’ї братимуться за ручки й намагатимуться визначити на папері п’ять “китів” свого життя, з’явиться привід відсіювати всілякі далекі від цих цінностей спокуси й “сміття” з Інтернету.
– Ціннісні категорії молоді змінюються майже однаково в усіх країнах. Причина – медіа й Інтернет, – зауважила Лариса Мудрак. На її тестуваннях молодіжна аудиторія віддає три перші позиції у шкалі своїх базових цінностей свободі, подорожам і навчанню.
Під час тестування, проведеного в ході лекції у Полтавському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти ім. М. В. Остроградського, вчительська аудиторія потішила медіаексперта результатом, якого, за зізнанням Лариси Мудрак, не вдавалось отримати вже років п’ять: “любов, родина, здоров’я, справедливість, свобода”.

Вікторія КОРНЄВА
“Зоря Полтавщини”

Поділися:

Добавить комментарий