Страйкували кременчуцькі провідники

Більше сотні залізничників, які працюють провідниками вагонів, взяли участь у попереджувальному страйку, що відбувся днями у Кременчуці. За офіційною інформацією оргкомітету Вільної профспілки Південної залізниці, головна вимога страйкарів – відновити кілька скасованих залізничних маршрутів. Про те, що вони залишаться без роботи, провідники дізналися лише за два дні до скасування маршрутів.
За словами начальника Полтавської вагонної дільниці ПАТ “Укрзалізниця” Андрія Гіля, який прибув до Кременчука для перемовин зі страйкарями, відміна курсування ряду пасажирських потягів – захід, викликаний нерентабельністю. Стосовно працевлаштування провідників, які фактично лишилися без роботи, він зазначив, що є варіант переведення їх на потяги, що курсують в інших напрямках.
Але Андрій Гіль так і не зміг пояснити, чому “нерентабельні” маршрути перенесли із Кременчука до Полтави, позбавивши людей робочих місць, а кременчужан, у тім числі й студентів, – можливості вільно діставатися до Харкова й Києва. І це при тому, що залізничне сполучення Полтави із цими містами й без “кременчуцьких” поїздів було доволі щільне.
До речі, справді, доїхати поїздом із Кременчука до столиці – велика проблема. Авторові цих рядків особисто кілька разів довелося добиратися на Київ через Полтаву – й тими ж таки маршрутками. Єдиний поїзд, що з’єднує Кременчук зі столицею, виходить опівночі і є незручним з огляду на безсонну ніч у старенькому вагоні та час прибуття на столичний вокзал – о 5-й годині…
– Поки що нам дають поїзд сполученням Кременчук–Кропивницький– Київ. Але він фактично дублює інший маршрут сполученням Кременчук– Київ, що проходить через Знам’янку (Кіровоградська область. – Авт.). На цьому напрямку не настільки великий пасажиропотік, щоб заповнювати два потяги, тож новостворений маршрут є завідомо збитковим. Кременчук поступово перетворюється на залізничну резервацію, в нас усе меншає залізничного соціального транспорту. Раніше студент із Кременчука до Харкова міг доїхати на поїзді прямим сполученням за 30 гривень по студентському квитку. А тепер змушений буде добиратися маршруткою за 200 гривень, бо на поїзди за маршрутом Харків–Одеса й Харків–Херсон, що йдуть через Кременчук, придбати квитки, особливо в піковий період, майже неможливо, – зазначив голова первинної профспілкової організації вагонного депо Кременчук Олександр Вольвач.
На думку голови вільної профспілки локомотивного депо Сергія Москальця, причина скорочення об’єму пасажирських перевезень від станції Кременчук така: “Головне для керівництва – вантажні перевезення. Через те їх вартість і не піднімають, а на пасажирські ціни ростуть”. Натомість Сергій Москалець переконаний: поїзди, що йдуть на Київ, – цілком рентабельні й могли б скласти гідну конкуренцію автобусним перевезенням, які контролюються приватними перевізниками.
За словами Сергія Москальця, якщо вимоги протестувальників щодо відновлення скасованих пасажирських поїздів і підвищення заробітної плати не виконають, через місяць буде проведений масовий “італійський страйк” залізничників, до якого планують долучитися працівники більше десятка локомотивних депо по всій Україні. До речі, досвід проведення такого роду протестних акцій у кременчуцьких залізничників є: у березні минулого року таким чином вони домагалися підвищення рівня технічного обслуговування локомотивів, а влітку – боролися за підвищення заробітної плати.

Юлія ДУМКА-КОНДРАТЬЄВА
“Зоря Полтавщини”

Поділися:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Добавить комментарий