Тендерний комітет  Київського метрополітену  присудив перемогу національному  виробнику – ПАТ “КВБЗ”

Метропоїзд до відправлення готовий. Станція Київського метро "Іподром", метропоїзд виробництва КВБЗ.

Тендерний комітет Київського метрополітену присудив перемогу національному виробнику – ПАТ “КВБЗ”

Нещодавно на сайті Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР) тендерний комітет КП «Київський метрополітен» розмістив таке бажане для колективу ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» та наших підприємств-партнерів повідомлення про присудження перемоги у тендері на поставку поїздів метро. Пропозицію вітчизняних вагонобудівників на виконання контракту «Закупівля нових метропоїздів (включно із запасними частинами та витратними матеріалами, устаткуванням та інструментами для обслуговування, ремонту і супутніх послуг) на суму 79 195 560,00 євро включно з ПДВ– 20%» прийнято тендерним комітетом і погоджено з Європейським банком реконструкції та розвитку.
Далі згідно із протоколом робота з укладання контракту та інші процедури, а також власне виготовлення та передача замовнику готової продукції – 10 п’ятивагонних метропоїздів.
Як ми вже повідомляли, у тендері взяли участь вітчизняний (ПАТ «КВБЗ») та закордонний («Skoda») претенденти. Нагадаємо, що пропозиція КВБЗ була на 37 відсотків дешевшою. Присудження перемоги національному виробнику говорить, що тендерний комітет, Київська міська адміністрація продемонстрували мудрість та патріотизм, спрямувавши кошти в українську економіку, віддавши пріоритет створенню робочих місць та сплаті податків. А це – економічна безпека держави, фінансування всіх витрат, зокрема й ЗСУ, наближення Перемоги. Це правильне і далекоглядне рішення у рік 25-річчя національної галузі вітчизняного метровагонобудування.
Нещодавно КВБЗ оприлюднив технічні та дизайнерські рішення екстер’єру та інтер’єру поїздів метро, які він пропонує не тільки для Київського, але й для Харківського метрополітенів.
Це метропоїзд з асинхронним тяговим приводом з 3 моторними та 2 причіпними немоторними вагонами, візки вітчизняного виробництва з центральним пневмопідвішуванням та дисковими гальмами, довжина поїзда – 97 м, конструкційна швидкість – 90 км/год, призначений термін служби – 50 років, загальна його місткість (з урахуванням пасажирів, які стоять) – 1650 чол.
Передбачено 2 інклюзивних, спеціально обладнаних місця для пасажирів на колісному кріслі. Рух пасажирів із вагона до вагона вільний – через герметичні переходи (поїзд-«труба»). Герметичні міжвагонні переходи КВБЗ уже давно (понад 10 років) застосовує при виготовленні нашого пасажирського рейкового рухомого складу.
Ми не випадково згадали, що пропонуємо такі ж вагони і для Харкова у тендері, оголошеному 5 травня 2023 року. Закупівля планується за кошти Європейського інвестиційного банку (ЄІБ).
Крюківський вагонобудівний завод планує позмагатися за проєкт. Але!!! Тендерний комітет Харківського метрополітену висунув вимогу підтвердження досвіду постачання не менше 30 вагонів метро протягом останніх 5 років. КВБЗ має достатній досвід з метровагонобудування, поставив на рейки 170 вагонів, проте не за останні 5 років.
Також в умовах тендера прописані вимоги лише за європейськими стандартами. Тоді як інфраструктура, правила безпеки, рухомий склад в українських метрополітенах діють за національними. Українські стандарти до умов тендера українські харків’яни «чомусь» не внесли.
За таких дискримінаційних умов вітчизняний виробник буде дискваліфікований уже на першому етапі – розгляді пропозицій.
Крім того, Харківським метрополітеном висуваються вимоги поставки в рамках бюджету проекту специфічного обладнання для ремонту та обслуговування метропоїздів, без зазначення конкретних технічних вимог, вхідних та вихідних даних до нього. Вимоги по поставці обладнання без детального технічного опису дають можливість замовнику застосувати двозначність під час оцінки пропозицій учасників та можуть призвести як до спотворення результатів тендера, так і до висування переможцю тендера додаткових дороговартісних побажань до обладнання на етапі укладання договору.
То чому Харків не бере приклад з Києва? Його адміністрації не потрібні відрахування до бюджету поруйнованого війною міста?
Ми просимо внести зміни до тендерних вимог та допустити до участі в конкурсі не тільки іноземних претендентів, а й національних виробників, як це зробили мудрі кияни. Сподіваємося на далекоглядність керівництва Харківського метрополітену, його тендерного комітету, адміністрації міста. Хай виграє сильніший і кращий!
А сьогодні радіємо нашій перемозі у Київському тендері і бажаємо всім успішної його реалізації, незважаючи на воєнний стан.
Запевняємо, що українські машинобудівники виконають замовлення у повному обсязі та у визначені строки.
Хай переможе економіка України!
Хай якнайшвидше наступить час нашої великої загальної Перемоги. Слава Україні!

Володимир ПРИХОДЬКО
Голова наглядової ради ПАТ «КВБЗ», кандидат технічних наук, лауреат Державної премії України в галузі науки
і техніки, член президії Федерації роботодавців України

Добавить комментарий