"Укрпошта" – державне підприємство із соціальними функціями

Колектив сектору з передплати та газетного роздрібу Полтавської дирекції АТ "Укрпошта".

«Укрпошта» – державне підприємство із соціальними функціями

Поштова справа нерозривно пов’язана з історією людства, в той час як розповсюдження друкованої періодики за допомогою пошти – відносно нова послуга. Попри стрімкий розвиток електронного зв’язку, в нашій державі передплата за допомогою «Укрпошти» залишається затребуваною, а робота листонош – соціально значущою. Особливо в глибинці, куди Інтернет не встиг дійти, а телебачення не може повною мірою задовольнити інформаційні запити полтавців. Своєрідним центром, через який проходить вся передплатна кампанія в нашому регіоні, є сектор із передплати та газетного роздрібу та група періодичних видань Полтавської дирекції АТ «Укрпошта». Тут укладають договори з редакціями на передплату, реалізацію преси у роздріб через відділення поштового зв’язку, формують каталоги друкованих видань, проводять передплату за безготівковий розрахунок. Для пришвидшення цієї роботи діють 144 автоматизованих відділення зв’язку. Звідти замовлення на передплату надходить в електронному вигляді, а ще частина – в паперовому їх аналогові.
Начальник вищеназваного сектору дирекції АТ «Укрпошта» Світлана ПУШКАР розповіла про перебіг передплатної кампанії в області, про новації, які запроваджує установа для покращення співпраці з організаціями, листоношами і передплатниками.

– Пані Світлано, передплата, як відомо, починається з каталогів. А для тих читачів, які вирішили вперше передплатити нове видання, вони були й залишаються надійними орієнтирами у сучасному морі друкованої періодики. Які особливості передплати-2020?
– Сформовано п’ять каталогів друкованих видань. Це обласні, загальнодержавні та закордонні видання. Останні кілька років каталог саме закордонних видань значно «схуд». Це пов’язано в першу чергу з тим, що його велику частину складали російські періодичні видання. З початком протистояння на сході нашої країни полтавці масово відмовилися від читання такої преси. Загалом нині сегмент друкованих видань сусідньої держави у каталогу представлений лише 19 виданнями. Зазначу, що до вже звичних каталогів кілька років поспіль додаємо каталог періодичних друкованих видань для Донецької та Луганської області. У зв’язку з особливою ситуацією у цих регіонах тарифи на передплату не підвищуємо, тому вони є дещо нижчими, ніж пропонуємо для інших областей держави. Довіра до певного друкованого ЗМІ у людей зберігається роками. За кілька останніх уподобання читачів практично не змінилися. Традиційно лідирують регіональні, а вже за ними – видання за сферою інтересів читачів.
– Які акції для передплатників проводяться у «гарячу» пору?
– Традиційно проводимо акцію «Відкрий дитині світ читання». Відповідними каталогами ми забезпечили всі поштові відділення області. Окрім спеціалізованих видань, тут вказані адреси дитячих будинків-інтернатів. Кожен може стати добродійником і передплатити цікаві дитячі журнали й газети для малечі, яка виховується у спеціалізованих закладах. Активну участь в акції взяли й наші партнери – Спілка філателістів в особі Сергія Гриня. Нещодавно він передплатив 21 дитяче видання. Ще одна акція для читачів – «Я люблю передплату». Якщо людина передплачує улюблене видання не менш ніж на півроку, то може заповнити анкету учасника і виграти в кінці акції призи.
– Чи вплинув цьогорічний відстрочений старт на хід передплати-2020?
– Пізній початок передплатної кампанії не надто вплинув на її перебіг. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року передплачено 95 відсотків друкованих видань. Традиційно читачі активізуються під її завершення, ближче до Нового року. У вересні передплачують газети мінімально. Це стосується як юридичних, так і фізичних осіб.
– Чим намагаєтеся «втримати» читача, які вживаєте заходи для активізації передплати?
– «Укрпошта» докладає зусиль, щоб кількість передплатників не зменшувалася. Проводимо спільні з редакціями заходи, включаючи «Дні передплатника», редакції знижують вартість своїх видань у передплатний період року – акційна передплата. Проте зберегти колишню кількість читачів нині не вдається з кількох причин. На жаль, інтернетно-гаджетний ажіотаж робить свою справу. Менше стали передплачувати преси і юридичні особи. Їх кількість не така й мала – близько 25 відсотків від загальної кількості передплатників. Менше стали передплачувати преси і об’єднані громади. Якщо раніше один примірник газети передплачувала кожна сільська рада у певному районі, то нині вважається достатнім один примірник на раду ОТГ. Окреме питання – тендери. «Укрпошта» не є монополістом з доставки періодичних видань, тому ми змушені конкурувати з іншими організаціями. Існують приватні передплатні компанії, ми часто програємо так званим «приватникам». Наразі ми є державною установою, і, за нашими правилами, коли приймаємо передплату на рік, то перераховуємо редакціям гроші за передплату з вирахуванням наших послуг повністю за весь передплатний період. Приватні компанії з доставки преси перераховують редакціям кошти відповідно до попередніх домовленостей (місяць, квартал). Ми не можемо собі такого дозволити, і це є однією з причин, чому змушені поступатися конкурентам. Частина редакцій створила власну мережу доставки преси… Незважаючи на таку тенденцію, продовжуємо брати участь у всіх тендерних торгах.
– Існує якась система бонусів, заохочень для розповсюджувачів преси та листонош?
– Усі листоноші пропонують читачам оформити передплату на те чи інше періодичне видання. Нових співробітників навчаємо, постійно проводимо тренінги. Є в нас акція «Таємний покупець». Спеціально підібрана людина перевіряє співробітників, чи пропонують вони передплату на місцях, можливість придбати газету у роздріб. Приємно відзначити, що наші листоноші, працівники стаціонарних відділень заохочують читачів «не прощатися» з улюбленими виданнями, передплачувати нові. Для зацікавлення листонош є кілька програм мотивації, які діють постійно, не лише в період передплати. Листоноші отримують 10 відсотків від тарифу за приймання передплати. Все залежить від терміну, на який передплачується видання. Чим він більший, тим більша винагорода листоноші. За підсумками передплатної кампанії на 2020 рік, у рамках акції «Найкраще відділення поштового зв’язку філії із розповсюдження періодичних друкованих видань за передплатою», колективи шести відділень поштового зв’язку дирекції, які забезпечать найбільший приріст примірників, отримають грошову премію. Для працівників групи періодичних видань є своя мотивація. Якщо передплату у порівнянні з минулим періодом вдалося зберегти на рівні 95 відсотків, то їм також відповідним чином нараховується премія за ефективну роботу. Хочу додати, що колектив сектору з передплати та газетного роздрібу і групи періодичних видань дирекції незмінний протягом багатьох років. Важливою складовою його роботи є оформлення передплати по безготівковому розрахунку від юридичних осіб міста Полтава й області. Оформлення передплати майже 50 відсотків від загальної кількості юридичних осіб області, які передплачують видання, здійснює інструктор з передплати Людмила Петрівна Сень. Вона – справжній професіонал, працює в галузі понад 30 років.
– Наскільки вчасно вдається листоношам доставити газету до передплатника, враховуючи перебої в роботі сільських відділень?
– Стосовно роботи міських відділень «Укрпошти», то періодика потрапляє до передплатника вчасно. Сільські відділення працюють з різною періодичністю, деякі – один раз на тиждень. До недавнього часу саме таких поштових відділень на території області було 19. Нині рухаємося у напрямку збільшення прийомних днів. Надалі вони працюватимуть в залежності від кількості жителів. У селах, де нараховується до 200 жителів – раз на тиждень, до 1200 жителів – двічі, а понад цю кількість – тричі.
– Які нові послуги пропонує передплатникам «Укрпошта»?
– Цьогоріч з’явилася можливість оформити передплату без відвідин поштового відділення – в режимі онлайн. Достатньо зайти на сайт нашої установи у розділ «передплата» і крок за кроком провести процедуру.
– Чи залишається передплата рентабельною послугою для «Укрпошти»?
– Якщо говорити про Полтавську область, то в сукупному доході підприємства передплата займає 10–12 відсотків. Це не так і мало. Хоча, звісно, передплата не є ключовим доходом для підприємства і програє перед іншими перспективними напрямками, але відмовлятися від неї не збираємося.
* * *
На Полтавщині періодика з усієї держави та світу «стікається» до цеху обробки пошти. За добу тут сортують до 30 тисяч примірників друкованих видань. А починаючи з шостої ранку, газети і журнали відправляють за 12 маршрутами у райони області. Раніше сортувати кореспонденцію доводилося вручну, а нині на допомогу працівницям прийшла сучасна техніка. Керівниця цеху обробки пошти Полтави Ірина Жмайло розповіла:
– Система автоматичного сортування (індикації) преси наразі є не в кожній області держави, а в Полтаві вона працює уже кілька років. Спочатку її встановили у старому відділенні, яке знаходилося в Київському районі міста, а минулого року – в новому, яке відкрилося на околиці обласного центру. До комп’ютера по віддаленому доступу завантажуються необхідні дані. На табло висвічується, скільки потрібно газет направити у певне відділення, і працівниці сортують їх по ємностях для кожного населеного пункту. На центральні великі відділення традиційно приходить більше преси. Зокрема це Кременчук, Миргород, Опішня, Гадяч. У Полтавському районі періодики найбільше приходить жителям приміських сіл – Супрунівки, Абазівки.
Працівниці цеху Олена Бєлєй та Марина Сушко повідомили, що пікове навантаження випадає на середу та п’ятницю. У ці дні обласні видання приходять у більшому обсязі. А загалом мінімальне навантаження у будні – від 26 тисяч примірників видань на добу.
Робота практично цілодобова. Деякі газети, як і «Зоря Полтавщини», доставляються до цеху увечері. А вже зранку їх везуть на центральні та регіональні поштові відділення.

Юлія ХОМЕНКО
“Зоря Полтавщини”

"Укрпошта" – державне підприємство із соціальними функціями
Працівниці цеху Олена Бєлєй, Марина Сушко.
"Укрпошта" – державне підприємство із соціальними функціями
Керівник цеху обробки пошти Ірина Жмайло.
Поділися:

Добавить комментарий