Укрзалізниця отримала першу з контрактної партії  п’ятірку пасажирських вагонів

Укрзалізниця отримала першу з контрактної партії п’ятірку пасажирських вагонів

Їх було відправлено із Крюківського вагонобудівного заводу 28 жовтня, а наступного дня вагони пройшли фінальне приймання спеціалістами філії «Пасажирська компанія».
Стан готовності купейних вагонів моделі 61-779 до виходу на залізничні магістралі оцінювала комісія Укрзалізниці, яка працювала на території підприємства. У її складі були фахівці, котрі відповідають за роботу різних систем життєдіяльності вагонів, а також за дотримання в них норм санітарії та пожежної безпеки.

Сині красені вагони з рівними білими смугами, що символізують залізничні колії, та логотипом УЗ ланцюжком вишикувалися на заводському випробувальному полігоні. У вікнах відображалися напівпрозорі білі хмаринки, що того дня були рясно розкидані по небесній блакиті. У промінні сонця, яке щедро осяювало землю своїм яскравим світлом, усе навколо здавалося неймовірно красивим. І вагони на фоні осіннього золота мали особливий, дуже презентабельний вигляд.
На полігоні були директор з виробництва та сервісу, начальник управління виробництвом та чимало представників різних служб КВБЗ. У вагонах працювали робітники корпусу пасажирського вагонобудування, які оперативно втілювали в життя побажання членів приймальної комісії, озвучені під час огляду вагонів. Сказати, що вагонобудівники не хвилювалися, було б неправдою, адже кожне здавання будь-якої продукції, а тим паче із замовлення, на яке чекали не один рік, для працівників ПАТ «КВБЗ» – черговий іспит. Які емоції того дня переживали виробники вагонів, як першу п’ятірку оцінили її екзаменатори, котрим доведеться обслуговувати ці вагони, ми поцікавилися безпосередньо на місці приймання нової залізничної техніки.
Директор із виробництва та сервісу Тарас БЕЦЕНКО оцінив і перші п’ять вагонів, і роботу їх виконавців «на добре». Олександр Ніссов, начальник управління виробництвом, додав, що в цій партії виробники врахували побажання і пропозиції замовника як щодо удосконалення елементів інтер’єру, так і роботи різних систем вагонів. Він також розповів, що нині загалом на підприємстві виготовлено 25 кузовів пасажирських вагонів. Із них п’ять вагонів готові до відправлення замовнику, тринадцять перебувають на різних стадіях складання, решту передано на дробоочищення та фарбування. Робота кипить, настрій у трудівників бойовий, адже згідно з графіком до кінця року завод має виготовити і передати замовнику 20 вагонів. Загалом же контракт передбачає постачання 100 пасажирських вагонів, 51 із яких – купейні, 12 – спальні, 20 – купейні, обладнані для перевезення пасажирів з інвалідністю в колісному кріслі, 17 – купейні для перевезення людей з інвалідністю в колісному кріслі з купе начальника поїзда.
Керівник відділу технічного контролю Сергій ПАНТЄЛЄЄВ також об’єктивно оцінив якість вагонів, які чекали на вердикт вимогливих приймальників: «Вагони хороші. Хоча завжди є що удосконалювати і покращувати. Ми тісно співпрацюємо з експлуатаційниками нашої продукції, регулярно проводимо спільні зустрічі з якості, обговорюємо проблемні питання, що виникають під час роботи нашої техніки. Це дозволяє нам розвиватися, удосконалювати свою продукцію й покращувати її експлуатаційні характеристики. Адже її якість і надійність напряму впливають на імідж нашого підприємства.
Заради справедливості скажу, що всі члени цієї приймальної комісії неупереджено оцінюють нашу роботу і висловлюють слушні побажання, до яких ми дослухаємося й оперативно виконуємо. Ті ж, що потребують більш ґрунтовної підготовки і додаткових технічних рішень, за можливості враховуватимемо в наступних партіях».
***
А так оцінили перші п’ять вагонів члени приймальної комісії Укрзалізниці.
Олександр ЦУКАНОВ, бригадир 7-го розряду вагонного депо станції Київ-Пасажирський:
– Моє завдання – оцінити роботу електрообладнання і якість його монтажу. Приємно констатувати, що виробники врахували переважну більшість наших побажань і внесли конструктивні зміни, про які ми просили. Їхня необхідність, як правило, з’ясовується у процесі експлуатації вагонів. Приємно, що нас на заводі чують. У результаті продукція КВБЗ із кожним роком стає кращою. Вагони хороші, принаймні до якості електрообладнання і його монтажу в нас претензій не виникло.
Олександр БЕЗНОС, слюсар із ремонту рухомого складу вагонного депо станції Київ-Пасажирський:
– Туалетні системи у крюківських вагонах досить якісні й надійні. Наразі у тих вагонах, що нині експлуатуються на Укрзалізниці, можна побачити їх 5–6 різних видів. Проте та, що застосована у вагонах КВБЗ, – на мою думку, найкраща. Вона сучасна і надійна.
Сьогодні в Україні пасажирські вагони виготовляє лише Крюківський вагонобудівний завод. Решта профільних підприємств, а ще низка вагонних депо виконують капітально-відновлювальні ремонти старої техніки. Вони, на відміну від КВБЗ, просто не мають відповідної промислової бази для високоякісного монтажу санітарних систем. І взагалі, вагони крюків’ян дуже гарні, затишні й зручні. Вважаю, що вони стають кращими завдяки нашим порадам.
Іван ШУЛЬГА, бригадир 5-го розряду вагонної дільниці станції Київ-Пасажирський:
– Я беру участь у прийманні вагонів КВБЗ, починаючи з 2004 року. Тож якщо порівнювати ці з первістками, вони значно кращі. Й у плані інтер’єрних рішень, і технічних. Усе добре продумано. Вони якісніші, зручніші як для пасажирів, так і для тих, хто їх обслуговує. Технічно ці вагони нас цілком задовольняють.
Ігор ПЛЕСКАЧ, заступник директора пасажирської філії пасажирської компанії УЗ, голова приймальної комісії:
– Будь-яких критичних зауважень до вагонів Крюківського заводу в нас немає. Вони цілком відповідають вимогам пасажирів, а також тому завданню, що ставила наша компанія. Хоча удосконалювати ще є що. Більшість із тих зауважень, які ми висловили у серпні під час першого огляду вагонів, робітники усунули. Та й ті, що були озвучені у перший день приймання вагонів, на ранок наступного дня вже врахували. Усе робиться дуже швидко, і це добре.
Правда, якщо порівнювати вагони КВБЗ із вагонами провідних світових виробників, вони ще відстають. Хоча в них уже застосовано низку технічних рішень, що наближають продукцію до європейської якості. І варто зазначити, що Крюківський вагонзавод у цьому напрямі має і певний досвід, і помітний прогрес. Приклад тому – поїзд локомотивної тяги й електропоїзд «Тарпан». Переконаний, що і завод зацікавлений у тому, щоб виготовляти сучасні вагони, і залізничники хочуть експлуатувати таку продукцію. А для неї потрібна відповідна інфраструктура. Обом є над чим працювати. Вагони Укрзалізниці потрібні. Тож розвиватимемося паралельно.
***
Немає сумніву, що всім, хто причетний до виконання замовлення, така оцінка буде і стимулом працювати ще краще, і натхненням розвиватися й удосконалюватися.
Незабаром новенька п’ятірка вагонів КВБЗ у складі поїздів вийде на визначені пасажирською компанією рейси. Тож пасажири вже зовсім скоро займуть у них свої місця відповідно до придбаних квитків і відчують різницю між новими і старими вагонами, якими подорожували донедавна. А вона – разюча! Переконайтеся особисто.

Наталія МИЛЬНИЧУК
Прес-служба ПАТ «КВБЗ»

Добавить комментарий