Відкрито першу чергу об'їзної дороги поблизу Полтави

Відкрито першу чергу об’їзної дороги поблизу Полтави

Нещодавно відкрито рух для автотранспорту на першій черзі дороги в обхід обласного центру по трасі Київ–Харків– Довжанський. Таким чином повністю завершено будівництво одного з найбільш масштабних інфраструктурних об’єктів у нашій області, який планувалося здати в експлуатацію цьогоріч.

Об’єкт насправді європейського рівня збудовано в рамках другого проекту покращення автомобільних доріг та безпеки руху, який реалізується спільно Укравтодором та World Bank Ukraine. Будівництво було розпочато восени 2017 року, роботи виконувала компанія Onur Group Ukraine.
Об’їзна дорога має протяжність п’ять з половиною кілометрів (від Супрунівки до Розсошенців) і складається з двох комплексів транспортних розв’язок, двох естакад (металевої – 518 метрів – та залізобетонної – 400 метрів) і трьох шляхопроводів (90 м, 67 м, 73 м). Також виконано капітальний ремонт автодоріг М-03 Київ–Харків–Довжанський та М-22 Полтава–Олександрія в межах обходу.
Відкрито першу чергу об'їзної дороги поблизу ПолтавиМасштаби будівництва насправді вражають. Під час будівництва першої черги дороги, що має розвантажити Полтаву від руху автотранспорту по одній з головних транспортних артерій України – трасі Київ–Харків, – використано 336 000 тонн щебеню, 125 000 тонн асфальтобетону, 16 000 тонн бетону, 1560 тонн сталі. Було встановлено 480 дорожніх знаків, 31 кілометр бар’єрного огородження, 300 опор та 350 світильників зовнішнього освітлення.
Участь у відкритті першої черги об’їзної дороги взяли заступник голови Офісу Президента України Кирило Тимошенко, голова Полтавської облдержадміністрації Олег Синєгубов, голова Укравтодору Олександр Кубраков та начальник Служби автодоріг у Полтавській області Іван Краповницький. На прес-конференції голова Укравтодору Олександр Кубраков зазначив: «Темпи будівництва, як на цій дорозі, повертають довіру до України великих кредиторів. Будівництво об’їзної за останній рік дуже пришвидшилося, адже обласна влада швидко вирішувала проблеми з виділенням земель, інші питання. Підрядна організація не витрачала на це час і займалася безпосередньо будівництвом».
Загалом роботи на трасі М-03 Київ–Харків–Довжанський, частиною якої стала нова об’їзна дорога, розпочалися у 2003 році. У 2008–2014 роках було реалізовано перший проект покращення стану та якості, нині завершується другий проект, який було розпочато у 2012 році.
«Вірогідно, що це взагалі найтриваліший проект Світового банку в Україні. Хотілося б подякувати їм, так би мовити, за витримку. Цьогоріч ми добудовуємо трасу М-03 до Полтави, ведуться роботи на ділянці Полтава – Валки, вводимо в експлуатацію першу чергу дороги в обхід Полтави. Взагалі, Полтавська область, з точки зору програми «Великого будівництва», – одна з найпріоритетніших цього року. Окрім траси М-03, будується великий об’єкт – траса Н-21 Дніпро – Решетилівка», – зазначив Олександр Кубраков.
До речі, як зазначається на офіційній сторінці у Фейсбуці Служби автомобільних доріг у Полтавській області, на вищезгаданій автомобільній дорозі Н-31 Дніпро – Решетилівка поблизу села Бутенки Кобеляцького району розпочато влаштування фінального шару дороги з цементобетонним покриттям. Його товщина – 26 см. Підрядна організація працює поблизу дворівневої транспортної розв’язки. Загалом цього року планується запустити і рух цією новою «бетонкою» в межах Полтавської області.
Звичайно, відкриття першої черги об’їзної дороги в обхід Полтави повністю обласний центр «не розвантажить». Адже вантажівки з Києва на Харків і у зворотньому напрямку поки що все одно курсують у межах міста, остаточно проблему буде розв’язано після завершення будівництва другої черги. Але частина транспортного потоку вже буде перенаправлено. Голова Полтавської ОДА Олег Синєгубов наголосив на позитиві для обласного центру від початку руху приполтавською об’їзною: «Це перша черга будівництва. І що важливо, це повністю нова дорога, яка прокладена «з нуля». Вона допоможе розвантажити обласний центр. Уже сьогодні транзитні автівки, особливо великогабаритні, які їдуть з Києва до Кременчука, в Полтаву не заїжджатимуть, – зазначив Олег Синєгубов. – До речі, ремонт траси Київ–Харків–Довжанський, що була майже непроїзна у межах Полтави, завдяки державній субвенції плануємо завершити уже в серпні цього року».
Як раніше повідомлялося на офіційному веб-порталі облдержадміністрації, Полтавщина отримала субвенцію 95 мільйонів гривень із Державного бюджету на завершення будівництва цієї дороги, яка роками перебувала в занедбаному стані. Загалом проект коштує понад 220 мільйонів гривень, і свою частину коштів – 110 мільйонів гривень – область ще раніше виділила в повному обсязі.
«Сподіваюся, що темпи будівництва у наступні роки будуть не менш швидкими, ніж цьогоріч. Ми вже починаємо проектувати другу чергу дороги в обхід Полтави – від Розсошенців безпосередньо до траси М-03. Сподіваємося, що за два роки зможемо відкрити і цю ділянку дороги», – наголосив голова Укравтодору Олександр Кубраков.

Андрій ФІАЛКОВСЬКИЙ.

Поділися:

Добавить комментарий