Віктор ЛОТОУС: “Українському бізнесу не вистачає стабільності, але у найближче майбутнє дивлюся з оптимізмом”

Віктор ЛОТОУС: “Українському бізнесу не вистачає стабільності, але у найближче майбутнє дивлюся з оптимізмом”

Наприкінці жовтня поточного року, перебуваючи на Полтавщині з робочою поїздкою, Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман відвідав ТОВ “Єристівський ГЗК”, що входить до компанії Ferrexpo, активами якої є, крім названого комбінату, Полтавський та Біланівський гірничо-збагачувальні комбінати. На цих ГЗК працює переважна більшість мешканців Горішніх Плавнів, саме комбінати є основою промисловості наддніпрянського міста. Увага очільника уряду до підприємств компанії Ferrexpo не випадкова, адже вони забезпечують значні валютні надходження для держави, сплату податків у бюджет Полтавщини та України.
Про те, як працював і чого досяг Полтавський ГЗК у доволі непростому, з огляду на економічну й політичну ситуацію, 2017 році, про найближчі перспективи – наша розмова із головою правління ПрАТ “Полтавський ГЗК” Віктором ЛОТОУСОМ.
– Вікторе Вікторовичу, під час робочої поїздки у Горішні Плавні, й зокрема на Єристівський ГЗК, Володимир Гройсман наголошував на тому, що завдання чинної української влади – створити умови для вільного розвитку бізнесу. Чи має очолюване Вами підприємство такі умови, про які говорив Прем’єр?
– Компанія Ferrexpo, до якої входять Полтавський і Єристівський гірничо-збагачувальні комбінати, стабільно демонструє активну динаміку, її акції торгуються на основному майданчику Лондонської фондової біржі. Це є свідченням вірно обраного курсу розвитку. Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман побачив передове виробництво надзвичайно високого рівня й умови праці для співробітників, що відповідають міжнародним вимогам, дізнався про те, які колосальні кошти компанія Ferrexpo вклала у виробництво за останні 10 років. Такого комплексного підходу до модернізації виробництва, як на підприємствах нашої компанії, немає ніде в гірничорудній галузі України. Чого очікуємо від Уряду? Насамперед моральної підтримки й виваженої тарифної політики, тобто впливу на стрімке зростання цін на електроенергію, газ, залізничні перевезення. Доволі непроста зовнішньоекономічна ситуація, в якій доводиться працювати, ускладнюється потужним ціновим пресингом з боку енергетичних монополістів і залізничного перевізника. При цьому наша компанія, повністю орієнтована на експорт, усю валютну виручку заводить в Україну, що є важливим фактором стабілізації курсу національної валюти – гривні, вкладає значні інвестиції в українську економіку. Тож ми заслуговуємо на розуміння й дієву підтримку з боку держави.
– На Вашу думку, яких конкретних заходів владі треба вжити, щоб український бізнес, зокрема той, що працює в гірничодобувній галузі, відчув таку підтримку?
– Нам необхідні прозорі умови роботи, прогнозовані на кілька років уперед зміни методів ведення бізнесу в Україні, чого, на жаль, наразі немає. Ми готові прийняти будь-які новації, наприклад, у податковому, митному законодавстві, але дуже важко працювати в умовах, які змінюються щороку. Українському бізнесу не вистачає стабільності, і це – велика проблема, яку вирішити можна тільки на найвищому державному рівні.
– У ЗМІ була інформація про те, що компанія Ferrexpo планує найближчим часом вкласти у модернізацію власних підприємств 100 мільйонів доларів. Де саме і яким чином освоюватимуться ці кошти?
– Якщо протягом останніх 10 років на Полтавському й Єристівському комбінатах увага приділялася переважно модернізації гірничодобувного комплексу, то тепер акцент робитиметься на розвиток переробних потужностей, що передбачає будівництво нових дробарних фабрик, осучаснення лінії цеху виробництва окатків для збільшення обсягів виробництва
з 12 мільйонів тонн окатків до 20 мільйонів тонн на рік і вище. Справді, передбачені колосальні капіталовкладення, що планується освоїти до 2025 року. Нині вже розробляється проектна документація, над чим працюють провідні вітчизняні й зарубіжні інжинірингові компанії. Початок робіт з модернізації заплановано на 2019 – 2020 роки. Загалом у планах на найближче десятиліття, починаючи із наступного 2018-го, – щороку вкладати в модернізацію виробництва залізорудної продукції і будівництво нових потужностей, зокрема сучасних дробильних комплексів, не менш ніж по 100 мільйонів доларів.
– Чи планує найближчим часом компанія Ferrexpo вкладати гроші у підвищення рівня безпеки праці тих співробітників, які трудяться, зокрема, в кар’єрах?
– Ми дотримуємося доволі високих стандартів охорони праці на виробництві, але плануємо виходити на якісно новий рівень промислової безпеки. Зокрема переглядаються вимоги до спецодягу, в якому працівники комбінату трудяться, використання індивідуальних засобів захисту, тобто захисних окулярів, респіраторів. А головне – при модернізації виробництва, про що ми вже говорили, будівництві нових виробничих об’єктів робитиметься акцент не лише на збільшення видобутку руди та виготовлення продукції й підвищення ергономічності виробництва, а й на безпеку праці наших людей на всіх виробничих ділянках, щоб унеможливити травматизм. Усе, що пов’язано з експлуатацією техніки, буде проходити жорстку експертизу щодо безпеки для співробітників, які на ній працюватимуть і обслуговуватимуть її.
– Як вдається втримувати стабільне зростання прибутковості виробництва з урахуванням постійних цінових коливань на залізорудну продукцію на зовнішньому ринку й економічної нестабільності в країні?
– На нашу користь те, що, попри постійні цінові стрибки, останні півроку вартість окатків значно вища, ніж протягом попереднього періоду. До того ж нам вдається втримувати собівартість продукції на однаковому рівні за рахунок оптимізації виробничого процесу, підвищення ефективності гірничотранспортної техніки, чіткого контролю витрат.
– Вікторе Вікторовичу, в інтерв’ю наприкінці минулого року Ви говорили про нестачу вагонів для відвантаження залізорудної продукції й надто високі ціни, що виставляє комбінату “Укрзалізниця” за послуги з перевезення вантажів. Чи є якісь позитивні зміни у цьому напрямку?
– На жаль, ситуація за останній рік суттєво не змінилася. “Укрзалізниця” в цьому році майже не поновлювала рухомий склад, основна частина наявного вагонного парку – у вкрай зношеному стані. До того ж робота нашого вітчизняного залізничного перевізника має сезонну специфіку, тобто напередодні й під час опалювального періоду значну частину вантажних вагонів залучають на підвезення вугілля до теплоелектростанцій. У цей час металургійні комбінати й підприємства гірничорудного сектору ще гостріше відчувають нестачу вантажних вагонів. Намагаємося вирішувати цю проблему своїми силами – нині вагонний парк компанії Ferrexpo складає 2,2 тисячі одиниць рухомого складу. Але це – 75 відсотків від потреби. Решту вагонів змушені брати в “Укрзалізниці” й приватних перевізників, а вони, на жаль, не завжди виконують свої зобов’язання. Через те інколи не вдається дотримуватися графіка відвантажень. У нас на складах накопичуються окатки, а ми не завжди можемо вчасно їх відвантажити, в результаті втрачаємо частину прибутків. Тому доведеться вирішувати проблему власними силами – наразі розглядається можливість закупівлі додаткових 300 вантажних вагонів вже в наступному році.
– Полтавський ГЗК – підприємство, що турбується про своїх працівників, їхні сім’ї, є основним наповнювачем міського бюджету. Чи вдалося в цьому році втримати високу планку соціальних орієнтирів, що їх традиційно ставить перед собою ПрАТ “Полтавський ГЗК”, із огляду на інфляцію й економічну нестабільність?
– За рахунок певного зменшення обсягів виробництва, на що є об’єктивні причини, наше підприємство за рік, що минає, недоотримало значний прибуток. Але за три квартали 2017 року Полтавський ГЗК сплатив більше 124 мільйонів гривень податку на прибутки фізичних осіб, 74 мільйони гривень відраховано у місцевий бюджет, ще 19 мільйонів – у обласний і 31 мільйон – у Держбюджет. Незважаючи на труднощі, виконання тих соціальних програм, в яких бере участь комбінат і Благодійний фонд “Полтавського ГЗК”, нам вдалося втримати на рівні попереднього року. Слід зазначити, що до фінансування багатьох з них все активніше долучається місто. Так, протягом двох останніх років міська влада набагато більше, ніж раніше, вкладає в розвиток інфраструктури, зокрема в запровадження енергозберігаючих технологій. Ми ж усе відчутніший акцент робимо на допомозі соціально незахищеним верствам населення Горішніх Плавнів – пенсіонерам, ветеранам нашого підприємства, також фінансуємо міський Палац культури та творчості, виділяємо значні кошти на підтримку дитячого й юнацького спорту.
– Рік, що минає, і загалом для вітчизняної промисловості, і для Полтавського ГЗК був доволі непростим. Із яким настроєм Ви завершуєте його і дивитеся у найближче майбутнє?
– З огляду на відносну стабільність ринку залізорудної сировини й ціни на нашу продукцію – з оптимізмом. Із 1 січня 2018 року ми плануємо на 20 відсотків підвищити заробітну плату нашим працівникам, що й без того на 47 відсотків вища від середнього зарплатного показника по Полтавській області. Сподіваємося, що запланована інвестиція значних коштів у модернізацію допоможе нам максимально оптимізувати виробничий процес і закріпити позитивну динаміку розвитку гірничо-збагачувальних комбінатів компанії Ferrexpo.

Юлія ДУМКА-КОНДРАТЬЄВА
“Зоря Полтавщини”

Поділися:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Добавить комментарий