Вісімдесят мільярдів гривень і десять років

Вісімдесят мільярдів гривень і десять років

Такі необхідні й достатні умови для того, щоб належним чином відремонтувати автодороги області

Полтавські автодороги можуть стати придатними для безпечної, а то й комфортної їзди через десять років, за умови, що на них буде виділятися близько 8 мільярдів гривень щороку. А поки що автомобілістам доводиться пересуватися тими автошляхами, на яких проведено хоча б частковий ямковий ремонт. Що вдалося зробити Агентству місцевих доріг за минулий рік і які пріоритети в нинішньому й наступних роках? Про це нещодавно на звітній прес-конференції розповіли директор департаменту будівництва, містобудування і архітектури та ЖКГ ОДА Тимофій ГОЛБАН та директор Агентства Олексій БАСАН.

Розминка перед стартом

Нагадаю, що 1 січня 2018 року на Полтавщині автомобільні дороги загального користування місцевого значення зі сфери управління Державного агентства автомобільних доріг України передані на баланс Полтавської ОДА. На початку березня було створено державне підприємство “Агентство місцевих доріг Полтавської області”, а з 1 червня розпочався процес передачі на баланс підприємства мережі місцевих доріг. Таким чином, Полтавська ОДА “отримала у спадок” дороги обласного значення загальною протяжністю 7819 кілометрів. З них 80 відсотків потребували капітального ремонту, а ще 18 відсотків – поточного та середнього. До цього увага приділялася лише автошляхам державного значення, а місцеві фінансувалися за залишковим принципом. На момент передачі доріг на автошляхах була суттєво пошкоджена інфраструктура: не вистачало 70 відсотків дорожніх знаків, а розмітка була зношена більш ніж на 90 відсотків. Також впритул до проїжджих частин було багато аварійних дерев та дикорослої порості.
“За останні десять років місцевим дорогам не приділялося достатньо уваги, – говорить Олексій Басан. – Таким чином, дорожнє покриття на більшості автошляхів уже не відповідало нормам, з’явилася значна кількість ям, просідання асфальту на окремих ділянках доріг. Нині частину доріг взагалі неможливо відремонтувати поточним або ямковим ремонтом, бо покриття повністю зруйноване. Минулий рік можемо назвати випробувальним для Агентства місцевих доріг. За підрахунками фахівців нашого підприємства, для приведення автошляхів до задовільного експлуатаційного стану нам необхідно близько 80 мільярдів гривень і десять років. Минулого року ми отримали з Державного бюджету субвенцію на ремонт та утримання мережі доріг Полтавщини у розмірі 588 мільйонів гривень. Мінімальна вартість капітального ремонту 1 кілометра доріг складає 12 мільйонів гривень. Тому в рамках нашого фінансування намагалися використати гроші найбільш оптимально. До прикладу: якби ми ці кошти використали лише на капітальний ремонт, то могли б відремонтувати всього 49 кілометрів”.

Ремонт доріг у сільській місцевості

Минулого року Агентство місцевих доріг здійснило ямковий ремонт на понад 160 тисячах квадратних метрів. Мінімальний безперешкодний проїзд вдалося забезпечити на 2000 кілометрах доріг. У минулому році середній поточний ремонт дорожники планували провести на 76 об’єктах, а провели на 71. Це понад 90 кілометрів доріг та 8463 квадратних метри вулиць і доріг комунальної власності в населених пунктах. Найамбітнішими проектами за минулий рік були: облаштування нового дорожнього покриття на частині дороги Селещина – Нехвороща – Лівобережна Сокілка – Світлогірське (3,7 кілометра) та частині дороги Вирішальне – Залізняки – Комишня (4,5 кілометра). Також стартував ремонт полтавської ділянки траси Київ – Харків та відремонтовано 12,4 кілометра дороги Гадяч – Опішня у Зіньківському районі. В минулому році за активної співпраці з місцевими ОТГ вдалось залучити 23,7 мільйона гривень, за які відремонтували 8 кілометрів місцевих доріг.
“Наразі маємо чимало нарікань від жителів Полтавщини, що доріг у минулому році відремонтували дуже мало – всього 8 кілометрів по ОТГ, – доповнює Тимофій Голбан. – У цьому році ми ставимо собі за пріоритет налагодити співпрацю з обласними депутатами та місцевими громадами. Ті громади, які пропонують своє співфінансування, отримають відповідне співфінансування від Агентства місцевих доріг у вигляді ремонтів доріг в ОТГ. До прикладу, якщо ми маємо на залишках рахунків громад близько 400 мільйонів гривень на початок року і ці кошти не використовуються на розвиток інфраструктури, то вважаємо за доцільне спрямувати кошти Агентства у ті регіони, які прагнуть відновлювати місцеві дороги. Головний принцип роботи при підготовці плану ремонтів на наступний рік – консультації з обласними депутатами та владою на місцях. Люди, які живуть у тих чи інших населених пунктах, краще знають, які й де дороги потрібно відновлювати”.
У минулому році активними районами, які долучились до ремонту доріг на умовах співфінансування, були: Гадяцький – 4,32 мільйона гривень, Шишацький – 3 мільйони, Миргородський – 2,7 мільйона, Зіньківський – 2,2 мільйона, Решетилівський – 1,2 мільйона, Кобеляцький – 1,14 мільйона гривень. Окрім цього, капітальний ремонт Агентство місцевих доріг провело на 30 об’єктах. Загальна протяжність відновлених доріг – 12 кілометрів. Роботи на деяких об’єктах не вдалося провести через затримку частини закупівель внаслідок скарг учасників до АМКУ. Також траплялися випадки неналежного виконання робіт проектантами, а це затримало отримання дозволів у ДАБІ. На цей рік уже розроблена проектно-кошторисна документація на капітальний ремонт автошляхів Чорнухи – Лубни, Мала Рублівка – Рунівщина, Миргород – Велика Багачка – Байрак – Поділ.

Цьогорічні пріоритети

У 2019 році на утримання та ремонт місцевих доріг на Полтавщині передбачено 802,9 мільйона гривень. Із них: 80 мільйонів – на капітальний ремонт, 552,9 мільйона – на середній поточний і 170 мільйонів – на дрібний поточний та експлуатаційне утримання. Як визначали автошляхи, яким цього року буде приділена максимальна увага, розповів Тимофій Голбан: “У державному дорожньому науково-дослідному інституті імені М. П. Шульгіна ми замовили структурний аналіз використання доріг. Із залученням спеціалістів різних профілів намагалися максимально з’єднати медичні заклади районів, центри допомоги та школи для визначення пріоритетних для ремонту напрямків доріг. Потім провели консультації з місцевими депутатами і все узгодили. Тож пріоритетним проектом цього року буде ремонт ділянки дороги Київ – Харків – Довжанський в межах Полтави вартістю 142 мільйони гривень (співфінансування з місцевим бюджетом 50/50). Також підприємство цьогоріч планує працювати на таких дорогах: Гадяч – Опішня (планується виділити 35 мільйонів гривень), Соснівка – Кременчук – Горішні Плавні (попередній бюджет цієї ділянки траси – 39 мільйонів гривень), Нові Санжари – Нехвороща (запланований бюджет – 39 мільйонів гривень), Чорнобай – Оржиця – Лубни (орієнтовно 88 мільйонів гривень) та Шишаки – Сагайдак – Поділ (орієнтовно на цю ділянку виділять 91 мільйон гривень).

Юлія Хоменко.

Поділися:

Добавить комментарий