Володимир Зеленський дав старт проєкту «Нова українська залізниця» і назвав КВБЗ ключовим вітчизняним вагонобудівним підприємством

Володимир Зеленський дав старт проєкту «Нова українська залізниця» і назвав КВБЗ ключовим вітчизняним вагонобудівним підприємством

Минулого вівторка, 9 листопада, у столиці України на Центральному залізничному вокзалі в рамках форуму «Україна 30» проходила акція «Велике будівництво: нова залізниця».
Захід розпочався з презентації дизель-поїздів ДПКр-3 виробництва ПАТ «КВБЗ». Саме на такому поїзді проїхали від станції Дарниця до місця проведення форуму – виставкового простору біля платформи «Київ–Бориспіль Експрес» Президент України Володимир Зеленський, Прем’єр-міністр Денис Шмигаль, міністр інфраструктури Олександр Кубраков, голова правління УЗ Олександр Камишін, голова наглядової ради ПАТ «КВБЗ» Володимир Приходько, інші офіційні особи.

Дизель-поїзд ДПКр-3, один із тепловозів Дженерал Електрик, кінцеве складання яких відбулося на КВБЗ, пасажирські та вантажні вагони, інший рухомий склад зайняли свої місця на коліях біля майданчика проведення форуму. Тут же розгорнуто конференц-зал.
Президент України Володимир Зеленський привітав учасників форуму. Він дав старт дуже важливому новому напряму Великого будівництва, який назвав «Нова українська залізниця».
Глава Держави наголосив: «Уперше за довгий час Укрзалізниця вийшла на прибутковість, підвищено вартість вантажних перевезень. Занижені тарифи на користь великого бізнесу в минулому. Замість нього додаткові 2 мільярди гривень, які УЗ вже отримала цього року, і понад 12 мільярдів гривень, які компанія обов’язково отримає наступного. Створено умови, коли УЗ нагадує усім, що це державна компанія, яка купує електроенергію не через фірми-прокладки, а напряму в державного постачальника і таким чином заощаджує 4 мільярди гривень.
Важливо, що відновлено співпрацю з нашим ключовим вітчизняним підприємством у цій сфері – Крюківським вагонобудівним заводом. На цьому заході, до речі, представлені нові, вже складені дизель-поїзди. Три з них УЗ отримає до кінця року. Ще 20 буде замовлено у 2022–2023 роках.
Також цьогоріч УЗ отримає 20 нових спальних вагонів зі 100 замовлених за бюджетні кошти. У планах на два наступних роки – скласти ще 500 сучасних наших українських купейних вагонів, за які справді не соромно.
Упевнений, що не буде соромно і за дуже важливий проєкт, який ми запускаємо, – СітіЕкспрес. Зараз іде закупівля електропотягів для нього. Планується, що перші вийдуть на маршрут у Києві, Харкові, Дніпрі вже у наступному році.
Ми починаємо наймасштабніші за останні роки будівництво і модернізацію рухомого складу. Це програма оновлення вантажних вагонів до 2028 року. Десятки тисяч нових вагонів, тисячі нових робочих місць, формування нового ринку з обсягом 100 мільярдів гривень.
Довгий час, щоб користуватися залізницею, потрібні були залізні нерви. Ми прагнемо зробити все, щоб ці часи пішли у минуле. А тому сьогодні Україна прокладає абсолютно новий шлях на відродження своєї залізниці».
Прем’єр-міністр України Денис Шмигаль акцентував увагу на вітчизняному виробникові рухомого складу – КВБЗ. «Приблизно рік тому наша урядова команда була на Крюківському вагонобудівному заводі. Ми спілкувалися з колективом, багато говорили про втрачені робочі місця, підготовлені виробничі потужності й відсутність замовлень. І ось сьогодні за державний кошт замовлено 100 пасажирських вагонів. Ще 500 замовимо. У нових вагонах комфортно і безпечно. Ми сьогодні відчули це особисто – проїхали новим дизель-поїздом із Президентом і колегами», – сказав Прем’єр-міністр.
Міністр інфраструктури України Олександр Кубраков зазначив: «Планували ще 500 пасажирських вагонів, але поговорили сьогодні з керівниками КВБЗ і бачимо, що можна збільшити обсяги – до 300 на рік.
Дизельних потягів плануємо ще 20, окрім 5, які вже складені й складаються. А також 60 нових приміських потягів, 10 нових потягів Інтерсіті. Окремо виділю проєкт з Альстомом, уже підписано міжурядову угоду, рухаємось у бік підписання реального контракту до кінця цього року. Французька сторона йде назустріч щодо локалізації виробництва на конкретних українських заводах».
Ось така актуальна інформація вселяє надію на великі зміни і на залізниці, й у транспортному машинобудуванні.
Під час форуму проведено три сесії: «Нова залізниця», «Реформи залізниці», «Трансформація залізниці. Міжнародний досвід», на яких виступили експерти, керівники УЗ, іноземні партнери.
Від ПАТ «КВБЗ» у заході також взяли участь голова правління Максим Крамаренко, директор ДКУ Олександр Пьоришкін, член наглядової ради Олександр Плескун, заступник директора торгової фірми Юрій Брусник.

Ганна КУДІЯРОВА.

Добавить комментарий